Miehekkäät heteronaiset ja parisuhde

Vierailija

Minkälaiset miehet tuttavapiirissänne seurustelevat maskuliinisten naisten kanssa?

Itse tunnen yhden parin, jonka toinen osapuoli on jääkiekkoileva "äijämäisesti" kävelevä nainen. Nainen on myös miestään kookkaampi (ei kuitenkaan lihava). Parisuhteen miesosapuoli taas jollain tapaa feminiininen (aina tyylikkäät asukokonaisuudet ja pienikokoinen). Välillä mietin, että onko heidän liittonsa pelkkää kulissia vai tasapainottavatko molempien ominaisuudet vain toisiaan.

Kommentit (11)

Vierailija

Varmaan molemmat ovat kypsiä ja sinut itsensä kanssa? Jokaisessa ihmisessähän on sekä maskuliininen että feminiininen puoli. Pamahtaa elämä vähän ankeaksi, jos tämän totuuden yrittää itseltänsä ja muiltakin kieltää. Siinä sitten heijastellaan torjuttuja itsen piirteitä toisen ja omankin sukupuolen edustajiin oikein urakalla (mustavalkoiset stereotypiat, toisen sukupuolen halveksiminen).

Vierailija

No mun mies on myös teknisellä alalla, hyvä itsetunto, avarakatseinen, ei piittaa muiden mielipiteistä, käytännönläheinen, jalat maassa, meillä on samoja kiinnostuksen kohteita ja samanlainen huumorintaju, teini-ikä ohitettu jo silloin teininä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Varmaan molemmat ovat kypsiä ja sinut itsensä kanssa? Jokaisessa ihmisessähän on sekä maskuliininen että feminiininen puoli. Pamahtaa elämä vähän ankeaksi, jos tämän totuuden yrittää itseltänsä ja muiltakin kieltää. Siinä sitten heijastellaan torjuttuja itsen piirteitä toisen ja omankin sukupuolen edustajiin oikein urakalla (mustavalkoiset stereotypiat, toisen sukupuolen halveksiminen).

Tottakai on! Tässä kuvaamassani pariskunnassa vaan nainen TODELLA maskuliininen. Miehen feminiinisyys ei läheskään samalla tasolla, vaikka sitäkin on nähtävissä. 

Jotenkin silti vain kiinnostaa tämän tyyppiset suhteet ja ominaisuuksien tasapainottelu.

-ap

Vierailija

Ihmiset ja pariskunnat nyt vaan on erilaisia.
Luonto on tarkoittanut että pariskunnista ainakin toinen on hoivaava ja " feminiininen" jotta perheessä edes joku huolehtii lapsista.

Maskuliinisilla naisilla on tutkitusti taipumus pariutuva hoivaavamman ja vähän feminiinisemmän miehen kanssa. Ja päin vastoin.

Luulin että tämä olisi kaikille itsestään selvää.
Sinänsä aika mautonta arvostella ihmisten synnynäisiä ominaisuuksia ja taipumuksia.
Ei kaikkien tarvitse olla samanlaisia.

Vierailija

Naisesta tulee miehekäs, kun joutuu hoitamaan myös arkiset "miesten työt", luen pienet remontit ja autoasiat tähän kategoriaan. Jos on pienten lasten yh, arki on niin kiireistä, että ei ole aikaa meikata ja laittaa hiuksia kovin paljon. Lisäksi lapset haluavat käyttää äitiä kiipeilytelineenä, kilpajuoksukaverina, nostokurkena yms. Joutuu myös hyppimään aitojen yli lasten perässä ja hakemaan palloa vaikka mistä. Erityisesti näin, jos on vilkkaita poikalapsia.

Vierailija

Miten voitte ulkopuolisesti arvostella, että mahtaa olla kulissi. Apua mitähän meidän kaverit meistä ajattelevat, kun minä naisena harrastan voimanostoa ja olen varastolla töissä. Keho on tosi skrodemainen. Mieheni myös kyllä varastolla, mutta siellä siistissä toimisto työssä. Luonteemme ovat kuitenkin minä kaipaan romantiikkaa ja mies pelaa pleikkaa :D minä siivoan kotia ja mies kömpii auton alle tunkin kanssa. Olemmeko siis vaan kulissi?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat