Hieltä haisevat! Miten selviätte työpäivästä?

Vierailija

Tai pikemminkin miten järjestätte niin että asiakkaat ja työkaverit selviävät teidän kanssanne?

Olen nelikymppinen ja siirtymässä omista työhuonehommista ihmisten ilmoille myyjäksi. Ongelmana on ikävän hajuinen jännityshikoilu.

Lyhyemmistä tapaamisista olen selvinnyt kainalopesuilla, alkoholipyyhkeillä, triple dry-dödöllä, paidanvaihdoilla ja joskus olen liimannut pikkuhousunsuojat paidan kainaloihin.

Mutta miten selvitä kokonaisesta pitkästä työpäivästä ilman hajuhaittoja? Vai olenko ikuisesti tuomittu neljän seinän sisälle?

Kommentit (15)

Vierailija

Mulla on tuo ongelma, mutta en viitsi siitä niin kauheasti stressata. Rutiinini on, että pesun jälkeen aina tehokasta dödöä, lisäksi koko kroppaan hyväntuoksuista vartalovoidetta, taipeisiin joista hikoilen paljon talkkia. Päälle hajuvettä. Voihan tämäkin kombo joskus pettää, mutta eipä sille sitten mitään voi. Stressaamalla asiasta ongelma vaan pahenee.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Harkitse kainaloihin botuliinihoitoa, jos vaiva oikeasti haittaa noin paljon elämää.

Tosiaan jos hikoilu tapahtuu vain kainaloista, niin hyvä vaihtoehto. Mulla valiltettavasit niin että stressantuneena tai jännittyneenä eritäin koko kropasta ikävän imelänhappaman hajuista hikeä. Kainaloista en itse asiassa edes hikoile haisevasti kunhan käytän kunnon antiperspiranttia. Mutta kun ei sillä antiperspirantilla voi oikein koko kroppaa päästä jalkoihin valella.

-2 

Vierailija

Talkkia en olekaan vielä kokeillut. Mulla hikoilee vaan kainalot, joten täytyy tutustua tuohon botuliinihoitoon. Onhan tämä nyt melkein aina ongelma kun ovesta ulos lähtee. Ja joistain paidoista haju ei edes kunnolla lähde, menee rahaa niihinkin.

Vierailija

No paidan vaihdolla ja se eeten hakeudu tilanteisiin joissa hermostun niin että hikoan..mielenhallintaa..ja ainoo dödö mikä toimii on nivean perinteinen rollo.

Vierailija

Apteekista sai ennen absolut torr nimistä liuosta, joka auttoi loistavasti pitämään kainalot kuivina. Nykyään myydään muistaakseni jollain eri nimellä.

Vierailija

Ettei olisi korvien välissä tämä haju? 

Jos aamulla käyt kunnolla suihkussa ja vaihdat puhtaat vaatteet ja vieläpä teet välipesuja, niin vaikea uskoa, että haisisit. 

Tulee vain omaan nenään. 

Onko joku huomauttanut asiasta? Vai miksi kyselet?

Vierailija

Hienhajua tuottavat bakteerit saa kainaloista tapettua kastelemalla kainalot Neo Amiseptilla eli isopropyylialkoholia sisältävällä desinfiointiaineella. Yksi käsittely pitää minulla hajut pois ainakin viikon ajan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Apteekista sai ennen absolut torr nimistä liuosta, joka auttoi loistavasti pitämään kainalot kuivina. Nykyään myydään muistaakseni jollain eri nimellä.

Myynnissä yhä samalla nimellä!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Myynnissä yhä samalla nimellä!

Joo ja se todella toimii, suosittelen!

Vierailija

Kannattaa kuulemma myös juoda runsaasti vettä päivän mittaan. Joku tuolla sanoi sen vähentävän hikoilua. Voisi myös kuvitella, että virtsan lisäksi hikikin haisee pistävämmältä, kun nauttii turhan vähän nestettä. Veden juominen vaikuttaa tietysti muutenkin suotuisasti, varmasti myös stressiin omalta osaltaan. Kaikkea stressin tunnetta lisäävää virvokettakin kannattanee vähentää.

Olethan pysynyt terveenä?

http://www.voice.fi/daami/terveys-ja-hyvinvointi/hikoilulle-on-monia-syi...

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat