Silmätulehdus, lievä nuha, nivelkivut, kurkkukipu - mikä tauti tämä on?

Vierailija

Siis sairastan elämäni omituisinta flunssaa tai jotain virustautia, sillä minua vaivaa sitkeä silmätulehdus ja kurkkukipu sekä ajoittaiset nivelkivut ja voimattomuuden tunne. Silmätulehdukseen sain antibioottitipan, mutta silti se paranee todella hitaasti.

Voiko tämä olla ihan tavallinen tauti vai pitäisikö huolestua?

Kommentit (10)

Vierailija

Tää nyt on vain mutu-arvio, mutta oman kokemuksen pohjalta sanoisin et sulla on vaan virus ;) Itellä oli ensin nuha ja kurkkukipu joihin en hakenut lääkettä koska ne oli siedettävissä. Sitten tulehtu nivelet. Silmätulehdusta ei tullut. Mutta antibioottokuuri piti ottaa. Mars lääkärille.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
HIV:in ensioireet? Oletko ollut suojaamattomassa yhdynnässä viimeisimpien kuukausien aikana?

Öh en, tai olen, mutta aviomieheni kanssa joka ei toivottavasti ole käynyt vieraissa.

Lapsillakin oli räkätauti hetki sitten, mutta ei ihan näillä oireilla. - ap

Vierailija

Hiv? Se Aids vaihe alkaa just noin. Lääkkeet myöhässä, elämänlaatu heikkenee ja elinaikaa lääkkeiden kanssa ehkä 5 vuotta kituen. Kantsii varmaan tehdä lopullisia ratkaisuja nyt ihan itse. Tai sit se on vaan nuha.

Vierailija

En tiedä, mutta mulla on pari kertaa ollut tuollainen. On noin kuukauden verran kestänyt. Viimeksi katkeili silmistäkin jatkuvasti verisuonia niin että valkoiset osat silmistä oli punaisena koko ajan. Särki lihaksia ja niveliä, lievää sairauden tunnetta. Sitten meni itsestään ohi. Ajattelin, että kai joku pöpö vaan yritti päälle, muttei kunnolla päässyt, ja lopulta immuniteetti hoiteli sen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta mulla on pari kertaa ollut tuollainen. On noin kuukauden verran kestänyt. Viimeksi katkeili silmistäkin jatkuvasti verisuonia niin että valkoiset osat silmistä oli punaisena koko ajan. Särki lihaksia ja niveliä, lievää sairauden tunnetta. Sitten meni itsestään ohi. Ajattelin, että kai joku pöpö vaan yritti päälle, muttei kunnolla päässyt, ja lopulta immuniteetti hoiteli sen.
Joo just sellainen ajoittainen voipumus ja lievä sairauden tunne iskee, mutta lämpöä ei ole ollut. Häiritsee vaan sen takia, kun oireet ovat lievät ja omituiset. Normaalisti olen ihan kunnolla räkätaudissa, jos sairastun. - ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tää nyt on vain mutu-arvio, mutta oman kokemuksen pohjalta sanoisin et sulla on vaan virus ;) Itellä oli ensin nuha ja kurkkukipu joihin en hakenut lääkettä koska ne oli siedettävissä. Sitten tulehtu nivelet. Silmätulehdusta ei tullut. Mutta antibioottokuuri piti ottaa. Mars lääkärille.

Laitoin alapeukun siksi, kun jos se on virus, niin ei siihen antibiootti auta. Ja todennäköisesti tosiaan kyseessä on ap:lla virus, eikä mihinkään lääkäriin tarvitse mennä, ellei vaiva sitten kuukausikaupalla kestä tai pahene.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Adenovirus? Otettiinko silmästä viljely?

Ei otettu, mutta otetaan jos tämä ei pian hellitä. Tipat on tehonneet aika heikosti. - ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat