Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako sairaanhoitaja nukkua yöllä töissä?

Vierailija

Ottaa torkut, jos on rauhallista ja ei ole ainoa hoitaja yksikössään?

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Ei kai se mikään virallinen suositus ole. Mutta itse olen ainakin nukkunut aina, niissä työpaikoissa joissa olen ollut. Päivystyksiä ja päivystysosastoja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Nukkumisesta ei makseta.

Maksetaanhan, lääkäreillekin. Heillä on oikein päivystyskämpät nukkumista varten.

Vierailija

Ihan kiinni työpaikasta. Esimerkiksi päivystyksessä hiljaisina öinä voi nukkua, koska siellä on kuitenkin 4-6 sellaista, jotka valvovat. Akuuttiosaston ainoa hoitaja ei ehdi nukkumaan.

Vierailija

Olen ajatellut sen niin että omalla vastuulla voi nukkua jos joku haluaa. Mitä jos joku potilas kuolee/saa sairaskohtauksen nukkuessani? En sellaista taakkaa voisi kantaa ja häpeäisin silmät päästäni jos asiaa ryhdyttäisiin selvittämään ja olisin nukkunut sillä välin. En itse siis nuku yövuoroissa, nukun sitten kun pääsen kotiin.

Vierailija

Eihän sitä potilasta voi vieressä vahtia koko aikaa kuitenkaan. Kerran tunnissa-parissa käydään katsomassa, jos ei mitään erikoista kuulu tai potilas soita kelloa, ja jos ei ole syytä olettaa mitään erikoista tapahtuvaksi. Kollega on kuulolla, ja toki herättää, jos jotain kuuluu. Ei molemmat/kaikki yököt yhtä aikaa torkkuja ota.

Vierailija

Jatkan vielä, pienet torkut yövuorossa vähentävät aamutöiden (lääkkeiden jako lähinnä)  virheriskiä huomattavasti, joten on ihan suositeltavaa ottaa torkut, jos tilanne sen mahdollistaa.

Vierailija

Saako röntgenhoitaja, labrahoitaja, kätilö nukkua, jollei ole potilaita/tehtävä, mutta töissä pitää olla? Ei tietenkään saa, mutta kannattaako kaikkeen edes lupaa pyytää, kielletään kumminkin?

Vierailija

Sari Sqirqqnhoitajalle maksetaan nukkumisesta. Vittu mitä paskaa. Ja olivat niin itkemässä, että Sipilän hallitus leikkaa nyt väärin

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Saako röntgenhoitaja, labrahoitaja, kätilö nukkua, jollei ole potilaita/tehtävä, mutta töissä pitää olla? Ei tietenkään saa, mutta kannattaako kaikkeen edes lupaa pyytää, kielletään kumminkin?

Miksi kiellettäisiin? Siis jos ei ole muuta tekemistä ja väsyttää, ja kuitenkin joku on hereillä ja valvoo tilannetta?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sari Sqirqqnhoitajalle maksetaan nukkumisesta. Vittu mitä paskaa. Ja olivat niin itkemässä, että Sipilän hallitus leikkaa nyt väärin

Siellä taas joku kateellinen itkee.

Sairaanhoitajalle maksetaan työnteosta. Jos töitä ei juuri sillä hetkellä ole, pitäisikö istua (tai seisoa?) paikoillaan ja odottaa, että jotain ilmaantuu? Keskellä yötä? Vai olisiko viisaampaa ottaa torkut ja olla sitten taas terävimmillään, jos/kun jotain tapahtuu? Mutta toisaalta luulen, ettei tuon lainaamani kommentin kirjoittaja ymmärrä viisauden päälle kuitenkaan mitään, joten annetaan olla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Siellä taas joku kateellinen itkee.

Sairaanhoitajalle maksetaan työnteosta. Jos töitä ei juuri sillä hetkellä ole, pitäisikö istua (tai seisoa?) paikoillaan ja odottaa, että jotain ilmaantuu? Keskellä yötä? Vai olisiko viisaampaa ottaa torkut ja olla sitten taas terävimmillään, jos/kun jotain tapahtuu? Mutta toisaalta luulen, ettei tuon lainaamani kommentin kirjoittaja ymmärrä viisauden päälle kuitenkaan mitään, joten annetaan olla.

Jonkin verran yövuoroja takana omalla uralla erilaisilla osastoilla. Enpä ole kertaakaan kerinnyt ottaa torkkuja. Voi kai toimistotyöläinenkin kokeilla tehdä töitä yöllä. Ei se herkkua ole vaikka saisikin nukkua. Lääkäritkin voivat nukkua jos vain ehtivät, eikä tämä ketään haittaa.
Ps. Päivystäminen on yhtälailla työtä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat