Pelkän peruskouluun käyneet vanhemmat lukion vanhempainilloissa

Vierailija

Tarkoitan vanhempia, jotka ovat käyneet pelkästään kansa/peruskoulun, niin eikö heitä nolota ilmaantua lukion vanhempainiltoihin? Lukion opettajat ja rehtori ovat kuitenkin akateemisia ja se lukiolainenkin jo paljon koulutetumpi kuin koulut peruskouluun jättänyt vanhempi. Aina olen jotenkin naureskellut, kun ne peruskoulutollot siellä kuuntelee rehtorin puheita ja ovat olevinaan niin kiinnostuneita ja näyttävät kuin ymmärtäisivät, vaikka varmaan puolet puheesta menee heiltä ohi.

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Huvittavin oli eräs mamma (tiedän, että käynyt vain pelkän peruskoulun), joka kyseli koulun opinto-ohjaajalta hirveästi jatkokoulutusmahdollisuuksista ja kursseista ym. Kyllä meinasin tukehtua nauruun kun se mamma paasasi jatko-opinnoista.

t. ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Huvittavin oli eräs mamma (tiedän, että käynyt vain pelkän peruskoulun), joka kyseli koulun opinto-ohjaajalta hirveästi jatkokoulutusmahdollisuuksista ja kursseista ym. Kyllä meinasin tukehtua nauruun kun se mamma paasasi jatko-opinnoista.

t. ap

Niin, eihän sitä saa haluta lapselleen parempaa? Vai mikä ihme tässä nyt hiertää?  Ei sais olla valveutunut tai edes paikalla?

Vierailija

Minä olen tohtori ja aina vanhempainillassa ihmettelen, miten kukaan muu vanhempi sinne kehtaa tulla. Minä tiedän, miten asiat ovat. En kysele turhia ja olen muutenkin miellyttävällä tavalla kiinnostunut. Karmeimpia vanhempia on ne ex-pissikset, jotka kävi lukion ja päätyi sitten huonoon parisuhteeseen. Se nyt vaan valitettavasti näkyy, jos naisella ei ole hiusten alla mitään elämää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

t. ap

Täysin mahdotontahan on, että hän olisi silti elämänsä varrella viisastunut, vaikka koulut ovatkin käymättä.

Vierailija

Joo, siis kaikki getoissa asuvat köyhät ja wt mammat voisivat kokonaan lopettaa lisääntymisen ja vähintään ymmärtää pysyä omissa koloisssaan, kun akateemiset pitää vanhempainiltoja... Missäs päin se Ap asuu, kun samoissa vanhempainilloissa Sinun kanssasi käy noin alhaisesti koulutettuja? Ettet vaan itse olisi Chrystal-Diamond jostain läävä lähiöstä?

Vierailija

Ei mene hyvin sinullakaan, jos koko peruskoulu on mennyt sinun kohdallasi noin täydellisesti ohi, mitään jälkeä jättämättä. Onneksi meillä muilla ei ole yhtä paha tilanne, vaan selviämme jopa yliopisto-opinnoistamme peruskoulupohjalla.

Sitä ap:lta kysyisinkin, miten sitten kun on amispohjalta yliopistoon mennyt kasvatustieteen tohtori siellä vanhempainillassa?

Sen huomaammekin, että koulutus ei merkitse myös sivistystä.

Vierailija

Ensinnäkin, mun äiti on käynyt kansakoulun, ja se on jo kuusikymppinen, ei sillä ole enää lukioikäisiä lapsia. Ja toiseksi, kyllä mua ihmetytti kun tytär opiskeli kolmoistutkintoa, että miksi mulle tuli kutsu johonkin vanhempainiltaan 17-18-vuotiaan omillaan elävän aikuisen kouluun, mitä hittoa sen kouluasiat mulle kuuluu... Kävin kyllä viimeisessä vanhemmille suunnatussa tilaisuudessa jossa kerrottiin ylioppilakirjoituksista, juuri siksi kun itse en ole lukiota käynyt aikoinaan. Minä olin nuorena sitä mieltä että lukio on ajanhukkaa jos haluaa kauppaan töihin, kuten minä halusin, joten menin kauppikseen. Ja sitähän se on vieläkin jos ei tähtää johonkin korkeakouluun. 

Vierailija

Oletko nähnyt näiden vanhempien koulutodistukset? Meidän tytön kaverin vanhemmat ovat aika taukkeja vaikka maistereita ovatkin. Ollaan sitten häveliäisyydestä kerrottu olevamme vain kauppaopiston kirjekurssina käyneitä (oikeasti mies lisensiaatti, minä tohtori), että saisivat jostain tuntea ylemmyyttä.

Vierailija

Opettajana on hankala löytää oikeaa tapaa puhua lukio-opinnoista vanhempainillassa. Jos vääntää rautalangasta, osa vanhemmista mulkoilee sellaisella "pidätkö meitä idiootteina" -ilmeellä, ja jos taas puhuu käsitteellisemmin, menee info osalta ohi. Vaatii ammattitaitoa ja tilannetajua hoitaa nämä tilanteet aliarvioimatta tai nolaamatta ketään.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat