Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysele refluksia sairastavalta

Vierailija

En ole mikään asiantuntija, mutta jos voin auttaa jotakuta refluksia sairastavaa tai sitä itsellään epäilevää, teen sen mielelläni. Mulla refluksi johtuu mahanportin löystymisestä.

Kommentit (2)

Vierailija

Mitä oireita sulla oli?
Onko sulla jotain kiellettyjä ruokia?
Auttaako lääkkeet? Mitkä?
Vaikuttaako tuo tauti miten vessassa käymiseen?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mitä oireita sulla oli?
Onko sulla jotain kiellettyjä ruokia?
Auttaako lääkkeet? Mitkä?
Vaikuttaako tuo tauti miten vessassa käymiseen?

Mulla refluksi jäi raskaudesta - toisessa raskaudessa vaiva alkoi tosi aikaisin, ja ilmeisesti raskaus jätti tuollaisen rakenteellisen vaurion. Oireina oli karvastelu kurkussa, jatkuva kurkkukipu ja lima ja tietynlainen kipu ruokatorvessa.

-

Tällä hetkellä ei ole oikeastaan kiellettyjä ruokia, refluksi on suht hyvin hallinnassa - vaikka viime viikkoina oireet ovat itse asiassa taas hieman palanneet. Olen kuitenkin pahempina aikoina vältellyt tavallisia närästystä aiheuttavia ruokia (esim. suklaa, tomaatti, sitrukset...) ja pitänyt myös semmoisen todella tiukan ruokavaliokuurin. No mehun juonnista olen luopunut lähes kokonaan.

-

Lääkkeet ovat nyt alkaneet auttamaan, mutta yksin niistä ei ole apua. Mulla on Esomepratzol 40 mg ja Rennie tarvittaessa.

-

Ei vaikuta vessassakäyntiin. Voi kyllä olla, että tuo lääke ehkä aiheuttaa hieman löysempää ulostetta.

Ap

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat