PELOTTAVIA LAIVA TAI LENTOKONE KOKEMUKSIA?

Vierailija

Jos teille esimerkiksi on käynyt niin että ootte ollu kauheessa myrskyssä tai jotain muuta niin kerro ja kuvaile tilannetta.

Kommentit (12)

Vierailija

Jäin vessaan lukkojen taakse koneessa. Tai luulin jääneeni, en osannut käyttää sitä hassua nuppilukkosysteemiä. Lentoemäntä avasi oven. Se oli pelottavaa ja noloa neuroottiselle pikkulapselle. Sen lisäksi oksensin suurimman osan matkoista.

Ei sen kummempaa. Tuli lennettyä jonkin verran alakouluikäisenä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos teille esimerkiksi on käynyt niin että ootte ollu kauheessa myrskyssä tai jotain muuta niin kerro ja kuvaile tilannetta.

Olen ollut pienessä lentokoneessa, joka lensi kolmen ukkosmyrskyn läpi Helsinkiin. Matkatavarat piti ottaa hattuhyllyltä käytävälle, koska ne olivat vaarassa pudota. Seuraavalla viikolla kone putosi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos teille esimerkiksi on käynyt niin että ootte ollu kauheessa myrskyssä tai jotain muuta niin kerro ja kuvaile tilannetta.

Olen ollut pienessä lentokoneessa, joka lensi kolmen ukkosmyrskyn läpi Helsinkiin. Matkatavarat piti ottaa hattuhyllyltä käytävälle, koska ne olivat vaarassa pudota. Seuraavalla viikolla kone putosi.

Ouh no, good for you!

Vierailija

Nopea ylösveto laskeutuessa Helsinki-Vantaalle. Syyksi selvisi seuraavan aamun uutisista se, että kiitoradalla oli ollut jo toinen lentokone. Ei varsinaisesti pelottanut, mutta tunne oli kyllä epämiellyttävä, kun ensin ollaan hyvää vauhtia kohti maankamaraa ja hetkessä kohtisuorassa kohti taivasta. Ja tokihan tilanne oli oikeastikin vaarallinen, vaikkei ylösveto varsinaisesti olekaan. 

Vierailija

Ainoastaan jälkeenpäin tullut väristyskokemus.

Lensimme Copterlinella Tallinnasta Helsinkiin. 4 päivää sen jälkeen kyseinen kopteri putosi Suomenlahteen. Tästä tulee Katastrofin Anatomia -jakso torstaina...

Väristyksiä aiheutti se, että kyseessähän oli kulumalla syntynyt vaurio roottorissa, eli oli ajan kysymys koska se "laukeaa", olis hyvin voinut sattua meidän lennolla.

Tiedän että oli just sama kopteri, koska meillä on valokuva, jossa näkyy kopterin "rekisterinumero" ja lehtikuvissa olleessa hylyssä sama numero.

Vierailija

En muista enää mihin maahan lensin. Laskeutuessa tuli epäilys, että kiitorata loppuu kesken. Kone pysähtyi radan päähän turvaverkon eteen.

Vierailija

Meijän piti olla Estonialla kun se upposi, oltiin viime hetkellä vaihdettu toiseen laivaan muutama päivä myöhemmäksi. Kyllähän se ahdisti mennä laivalle sen jälkeen. Saman yhtiön laiva oli kyseessä ja siellä oli seinällä kaikkien onnettomuudessa kuolleiden henkilökunnan jäsenten kuvat.

Vierailija

Joskus olin lennolla, jolla kapteeni vähän ennen arvioitua laskeutumisaikaa ilmoitti, että ollaan vähän myöhässä aikataulusta. Ehkä puolisen tuntia myöhemmin sama kuulutus. Taas tästä eteenpäin noin puoli tuntia tulee uusi kuulutus, jonka kapteeni aloittaa hieman rykimällä ja toteamalla, että nyt on vähän teknisiä vaikeuksia. Tässä vaiheessa niin minä, ja varmaan lähes kaikki muutkin kanssamatkustajat, valahti kalpeaksi. Kapteeni ilmoitti muistaakseni, että kiitoradalla palaa väärät valot, jonka vuoksi ei voida laskeutua. Moni matkustaja silti lietsoi ihmisten epävarmuutta toteamalla kovaan ääneen, että kone varmasti tippuu ja kuollaan kaikki. Päästiin kuitenkin lopulta laskeutumaan ihan turvallisesti.

Vierailija

Ylösveto, myrsky... ei ole pelottanut sen kummemmin. Ilmailu ja meriliikenteessä noi on normi siinä missä jää/vesisade autotiellä.
Koneiden hajoaminen kappaleiksi ilmassa on hyvin epätodennäköistä, koska ne on suunniteltu niin hyvin. Ja jos laiva ei kestäisi aaltoja se ei voisi olla edes liikenteessä. Mahdottomat paikat kyetään ennustamaan riittävän hyvin, kyllä niitäkin on.

Vierailija

Aamubuffetilla aallot löivät ikkuinoihin, olisiko ollut 7. tai 8. kerros. Vähän oli vaikea kantaa kokkelilautasta muttei muuten pelottanut.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat