Poikaystävä oli antanut koiralleni kananluita, kuinka voi olla noin tyhmä??

Vierailija

Koira oli kerjännyt roskiksen vieressä kun haistoi kanat. En luonnollisesti uskalla jättää noita enää kahden. Koira on kunnossa, onneksi.

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Onko poikaystävä ollut koirien kanssa tekemisissä? Itsekin sain tietää vasta aikuisiällä, kun ei meillä ollut koiria ja eikä ne kiinnostaneet.

Vierailija

Mäkin ihan sattumalta olen saanut tietää, ettei niitä saa koirille antaa. Ei sun poikaystäväsi ole tyhmä. Jos annat lemmikkisi toisen hoidettavaksi, on syytä myös neuvoa mitä niille saa syöttää ja mitä ei. Lemmikin omistajan vastuulla on hankkia se tieto mitä hoitaminen vaatii ja tarvittaessa infota muita lemmikkiä hoitavia.

Vierailija

Meillä syönyt mm. niitä toistakymmentä vuotta, aivan tyhjää höpinää! Koiralle ei sitä eikä tätä eikä tuota, lässynlässyn:)

Vierailija

Annan aina kananluut, turhaa hysteriaa koko juttu. 

Kaikki koirat ovat kuolleet n. 15-vuotiaina ihan vanhuudesta johtuviin vaivoihin. Yhdellekään ei ole kananluista koitunut yhtään mitään vaivaa. 

Monet ikäpolven tuttunikin ovat tehneet näin. Sama juttu, yksikään koira ei ole oireillut. Mutta meissä kuusikymppisissä onkin ehkä enemmän järkeä. Huh, raskaana ollessani söin jopa SILAKKAA. 

Lapset ovat terveitä aikuisia!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mäkin ihan sattumalta olen saanut tietää, ettei niitä saa koirille antaa. Ei sun poikaystäväsi ole tyhmä. Jos annat lemmikkisi toisen hoidettavaksi, on syytä myös neuvoa mitä niille saa syöttää ja mitä ei. Lemmikin omistajan vastuulla on hankkia se tieto mitä hoitaminen vaatii ja tarvittaessa infota muita lemmikkiä hoitavia.

Aikuisen ihmisen pitäisi ihan itse tietää tunteeko koirien hoitoa ja ruokintaa, jos ei tunne ei luonnollisestikaan omin päin syötä koiralle mitään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tyhmä kysyy, että miksi ei saa antaa kanan luita?

Terveisin Naispelko22

Kypsennetyn kanan/broilerin luu menee pureskellessa teräviksi säkeiksi, jolloin voivat vaurioittaa suolistoa. 

Mutta koirat nyt syövät mitä syövät maastosta ja olen samaa mieltä muutaman kirjoittajan kanssa tässä, että turhaa meuhkaamista. Koirilla on rautavatsa ja suoraan sanoen en koskaan ole kuullut koirasta, joka olisi tämän takia kuollut tai edes saanut oireita. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Meillä syönyt mm. niitä toistakymmentä vuotta, aivan tyhjää höpinää! Koiralle ei sitä eikä tätä eikä tuota, lässynlässyn:)

Voi luoja... -.- Kyllä autoteitäkin voi ylittää katsomatta ympärilleen ja selvitä naarmuitta, ei se silti kannata. On oikeasti riskialtista toimintaa ja koira saattaa joutua tonnien hätäleikkaukseen tai kuolla tuskallisesti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Aikuisen ihmisen pitäisi ihan itse tietää tunteeko koirien hoitoa ja ruokintaa, jos ei tunne ei luonnollisestikaan omin päin syötä koiralle mitään.

Juu... ei tietenkään mitään. PIkkukoira kuolee nälkään varmaan viikossa. Mutta parempihan se kuin syöttää "vääränlaista" ruokaa. 

Koirien ruoka on tunnetusti luut. Ja pitää tosiaan olla vähän asiaan perhehtynyt, että on omaksunut tämän hysterian kanan- ja possunluista. 

Kypsennettynä siis sallittuja ovat naudan, riistan ja lampaan luut. Mutta jokainen todellinen koiraihminen (jolle koira siis ei ole lapsi) antaa myös sian- ja kananluuto. Nehän ovat koirille yhtä herkkuhetkeä. 

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat