Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eri kulttuurit ei kiinnosta

Matkustaja

Suomeen lappaa erikoisväkeä ovista ja ikkunoista. Itse en ole kiinnostunut olemaan missään tekemisissä heidän kanssaan. Heidän mukanaan tuoma kulttuuri ei myöskään kiinnosta minua vähääkään, en halua omaksua siitä yhtään mitään.
Jos haluan tietää Irakista enemmän, matkustan sinne. Epäilen että sellaista tarvetta ei tule.

Miksi tätä yritetään syöttää väkisin?

Kommentit (12)

Vierailija

Ei sitä kenellekään väkisin syötetä. Tarjotaan mahdollisuus tutustua toisiin kulttuureihin niille, joita sellaiset asiat kiinnostavat. On kai parempi, että kantaa otetaan tuntemisen ja tiedon perusteella kuin siltä pohjalta, mitä kuka tahansa saa päähänsä  netissä julistaa.

Eihän "eksoottisia" ruokiakaan ole kenenkään pakko syödä, vaikka etnisiä ravintoloita on vaikka kuinka paljon ja lehdet pursuavat reseptejä. Saa ihan itse valita, mitä syö ja mitä ei.

Vierailija

Sinä kuitenkin käytät monia arabimaissa keksittyjä keksintöjä ihan suveneeristi. Mitä käsität kulttuurilla?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sinä kuitenkin käytät monia arabimaissa keksittyjä keksintöjä ihan suveneeristi. Mitä käsität kulttuurilla?

Keksintörintamalla on ollut muutaman sata vuotta hieman hiljaista. Onko nämä keksijöitä, mitä meille tulee nyt Suomeen?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Esim. Asenteet, arvot, tavoitteet ja käytännöt.

Mielestäni meillä ei ole heiltä mitään opittavaa.

-ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Suomeen lappaa erikoisväkeä ovista ja ikkunoista. Itse en ole kiinnostunut olemaan missään tekemisissä heidän kanssaan. Heidän mukanaan tuoma kulttuuri ei myöskään kiinnosta minua vähääkään, en halua omaksua siitä yhtään mitään.
Jos haluan tietää Irakista enemmän, matkustan sinne. Epäilen että sellaista tarvetta ei tule.

Miksi tätä yritetään syöttää väkisin?

Sama täällä. Minulla ei ole mitään tarvetta olla heidän kanssaan missään tekemisissä, eikö heidän tapansa yms. sinänsä kiinnosta minua.

Vierailija

Ihmisillä on suurelta osin maan päällä sama kulttuuri. Vahvat yksilöt ovat mielenkiintoisrmpi Eivät eri kulttuurin miehet tuo tänne mitään kovin ainutkertaista. Kun rapsuttaa pinnan siellä on samantyyppinen ihminen välittömine tarpeineen. Irakilaisperhe ei tuo Suomeen mitään mitä täällä ei jo olisi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Esim. Asenteet, arvot, tavoitteet ja käytännöt.

Mielestäni meillä ei ole heiltä mitään opittavaa.

-ap

Tiedät kuitenkin tämän, vaikka et suostu heihin edes tutustumaan? Kertoo aika paljon sinusta...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei sitä kenellekään väkisin syötetä. Tarjotaan mahdollisuus tutustua toisiin kulttuureihin niille, joita sellaiset asiat kiinnostavat. On kai parempi, että kantaa otetaan tuntemisen ja tiedon perusteella kuin siltä pohjalta, mitä kuka tahansa saa päähänsä  netissä julistaa.

Eihän "eksoottisia" ruokiakaan ole kenenkään pakko syödä, vaikka etnisiä ravintoloita on vaikka kuinka paljon ja lehdet pursuavat reseptejä. Saa ihan itse valita, mitä syö ja mitä ei.

Ai nyt se vihdoinkin selvisi. Olen miettinyt, enkä ole päässyt mihinkään järkevään tulokseen, että miksi meille lappaa väkeä elätettäväksi mm. Irakista.

No tottakin siksi, että kiinnostuneet pääsevät tutustumaan heidän ruokakulttuuriinsa ja vähän muuhunkin. 

Vierailija

Ei kiinnosta minuakaan. En edes matkustele koskaan, koska viihdyn parhaiten tutuissa ympyröissä, joissa kieli ja tavat on tuttuja. Stressaannun vaan kaiken vieraan kohtaamisesta. Harmi että sitä monikulttuuria on alkanut tosiaan tunkea kotinurkillekin. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No minä käsitän esim. sivistyssanojen oikean käyttämisen. Suveneeristi?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat