Mitä tehdä laihduttaessa, kun nälkä eikä voimat riitä liikuntaan?

Vierailija

Vatsassa kurnii. Pitäisi myös jaksaa lenkkeillä, mutta jo jalkeilla ollessakin on hutera olo.
Mitä kannattaa tehdä? Jos syön, kaloritasapaino on lenkkeilyn jälkeen + - 0

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Jätä se liikunta pois. Kyllä ilman sitäkin laihtuu. Itse laihduin vasta kun tein sen pelkällä ruokavaliolla, koska tosiaan niin kauan kun yritin liikuntaa, se joko heikotti jos yritin sitä miinuskaloreilla, ja sitten taas jos söin niin paljon kuin kulutin, heikotus poistui mutta ei laihtunut.

Vierailija

Ajatteles nyt pidemmällä tähtäimellä, terveyden kannalta. Kyllähän kitukuurilla laihtuu, mutta pistää myös hormonitoiminnan sekaisin ja aineenvaihdunta hidastuu eli lihot takaisin. Ravitsevaa ruokaa saa syödä ihan helvetin paljon, eikä liho. Tosin jos kroppa toimii jo valmiiksi huonosti niin joka kalori jää kiinni.

Vierailija

Syö. Syömättä laihtuminen on tyhmimpiä asioita mitä voi tehdä, ei johda pysyvään painon putoamiseen, toisaalta voit saada syömishäiriön, jos sekoilet liian pitkään syömättä vaakaa tuijottaen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Syö enemmän. Nimenomaan hyviä hiilareita pitää syödä.

Kerro myös mitkä ovat sinun mielestäsi hyviä hiilareita ja miksi.

Vierailija

Täytyy syödä enemmän jos haluaa liikkua.

Liikunta on hyväksi, mutta sillä ei ole juuri mitään tekemistä laihduttamisen kanssa, vaikka se tietysti lisää energiankulutusta ja nopeuttaa aineenvaihduntaa.

Itse ainakin koin että laihduttaminen oli helpompaa kuin en liikkunut. Aloitin pelkällä laihudttamisella ja söin 700kcal vajausta, noin 1800kcal päivässä. Paino putosi tasaisen tappavalla tahdilla 0,7kg viikossa. Kun paino oli pudonnut noin 15kg aloin lisätä liikuntaa ja kävelyn kanssa homma sujui edelleen hyvin. Mutta sitten kun siirryin juoksulenkkeihin, niin painonpudotus hankaloitui huomattavasti, toki silläkin oli varmaan osuutta, että ylipainoa oli enää vähän.

Karppausviikon jälkeen oli turha haaveilla nopeavauhtiselle puolimaratonitreenille, ei vaan ollu voimia sellaiseen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syö enemmän. Nimenomaan hyviä hiilareita pitää syödä.

Kerro myös mitkä ovat sinun mielestäsi hyviä hiilareita ja miksi.

Jotta sinä pääset sanomaan mikä on väärin.... Kamala pätemisen tarve. tuolla samalla vaivalla olisit kertonut itse mitkä on mielestäsi hyviä ja hunoja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Syöt ja lähdet lenkille. Voiko noin idiootti edes olla!

Kui? Jos syö säännöllisesti, niin eihän syömisestä ole koskaan pitkää aikaa kun lähtee lenkille. Itse oikeastaan vähän opettelin sellaista tapaa että voin lähteä lenkille suoraan ruokapöydästä, toisin silloin ei tietenkään ole syöty niin että napa rutisee, kuten ei voi syödä laihduttaessa pääsääntöiseti koskaan. Näetkö tässä jonku ongelman joka lähetelee idiotismia? Kerro toki.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syö enemmän. Nimenomaan hyviä hiilareita pitää syödä.

Kerro myös mitkä ovat sinun mielestäsi hyviä hiilareita ja miksi.

Jotta sinä pääset sanomaan mikä on väärin.... Kamala pätemisen tarve. tuolla samalla vaivalla olisit kertonut itse mitkä on mielestäsi hyviä ja hunoja.

Ei, vaan sen takia kun mielipiteitä on monia. Kaikki ovat oikeita ja mikään mielipide ei ole väärä.

Jos kerran neuvot syömään jotain, niin voit myös kertoa, mitä tarkoitat.

Ei tarvitse vetää hernettä nenään, jos joku haluaa tarkennusta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Täytyy syödä enemmän jos haluaa liikkua.

Liikunta on hyväksi, mutta sillä ei ole juuri mitään tekemistä laihduttamisen kanssa, vaikka se tietysti lisää energiankulutusta ja nopeuttaa aineenvaihduntaa.

Itse ainakin koin että laihduttaminen oli helpompaa kuin en liikkunut. Aloitin pelkällä laihudttamisella ja söin 700kcal vajausta, noin 1800kcal päivässä. Paino putosi tasaisen tappavalla tahdilla 0,7kg viikossa. Kun paino oli pudonnut noin 15kg aloin lisätä liikuntaa ja kävelyn kanssa homma sujui edelleen hyvin. Mutta sitten kun siirryin juoksulenkkeihin, niin painonpudotus hankaloitui huomattavasti, toki silläkin oli varmaan osuutta, että ylipainoa oli enää vähän.

Karppausviikon jälkeen oli turha haaveilla nopeavauhtiselle puolimaratonitreenille, ei vaan ollu voimia sellaiseen.

 

Näin juuri. Monelle meistä oikeasti laihtuminen on helpompaa ilman liikuntaa. Itselläni ainakin tosiaan ihan pienikin kalorivaje kulutukseen nähden aiheutti voimakasta heikotusta ja nälkää jos yritin tavallista kävelemistä rankemmmin liikkua. Ja kalorivaje taas on välttämätön, jos aikoo laihtua. 

- 1

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Syöt liian vähän. Ei laihduttaessa pidä olla nälkä. Etsi vaikka Jutan ohjeet jostakin.

Nälän tunne on petollinen. Nälissään sitä kuvittelee että on "oikeus" syödä melkein mitä vaan, kun on varmaan niin älytön kalorivaje.

Itse lihoin 30kg sillä metodilla että en syönyt arkiaamuina mitään, enkä myöskään lounaalla mitään. Päivällisaikaan sitten senkin edestä ja iltakin meni napostella.

Kun jäin työttömäksi, niin aloin laskea kaloreita ja syödä säännöllisesti ja terveellisesti niin tuo 30kg lähti aika helposti pois, eikä tarvinnu nälästä kärsiä.

Kaloreiden laskeminen ja urheilu jäi jossain vaiheessa pois, mutta sen verran tavat muuttui että syöminen on muuttunut aamupäiväpainotteiseksi ja iltanapostelu on jäänyt pois. Painoa on kyllä vähän tullut takaisin, mutta ei samaan tahtiin kuin aikaisemmin. Pitäs taas laskea vähän aikaa kaloreita ja päivittää annoskoot nykytarpeeseen sopivalle tasolle. Se oli vähän onglema että tuli urheiltua paljon kuin laihdutin ja samalla tuli tietysti syötyäkkin kuin urheilija.

Vierailija

Jos tuntuu siltä, että ei jaksa enää liikkua, niin silloin laihduttaminen on mennyt jo liian pitkälle, ja jos jatkat vielä tuota rataa, niin aiheutat pysyviä vaurioita elimistöllesi.

Aikanaan pulavuosina sanottiin, etttä nälkä on niin että näköä haittaa. Viimeisenä keinona nälkäkuolemaa vastaan elimistö käyttää välttämättömissä elimissä olevan ravinnon. Siinä menee niin näkö, kuin sydänlihaskin.

Miksi ylipäätään laihdutat? Jos olet n. 165 cm pitkä, ja painat alle 70 kg, niin laihduttaminen ei ole mielekästä missään mielesssä.  Ei terveyden, niin kuin myöskään kauneusmielessä (sanoon M45). Jos painat yli 100 kg, niin terveys syistä on ehkä kannattavaa laihduttaa, mutta silloinkin pitää olla järki mukana, jotta ei satu vahinkoa.

Vierailija

Mieluummin liikun ja pidän lihaksistoni kunnossa kuin alan painoani väkisin ajaa alas. Paino on kuitenkin lähinnä vain numeroita, elimistön muu kunto on tärkeämpää.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat