Suostuisitteko tällaiseen

Vierailija

Appiukko on sairastunut diabetekseen. Mies vaatii että alan tekemään appiukolle diabetesruokia koska ukko asuu yksin eikä osaa laittaa itse mitään. Appiukko on rikas. Hän on myynyt firmansa ja tilillä on varmaan milli rahaa. Sanoin miehelle että ottakoon tililttän rahaa ja ostakoon itselleen keittäjän. En suostu piikomaan ilmaiseksi työn ja lastenhoidon ohella. Ukko on 68 vuotias.

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

Riippuisi väleistä ja välimatkoista ja siitä, mitä maksaisi siitä, ilmaiseksi en tekisi. Miksei mies itse kokkaa isälleen? Ateriapalvelutkin on keksitty, isommalla rahalla saa varmasti parempaa laatuakin.

Vierailija

No en helvetissä suostuisi. Mies voi itse kokata isälleen, jos se diabetes on vienyt myös lukutaidon, eikä ukkeli osaa edes resepteistä kokata.

Vierailija

Ateriapalvelu on halvempi kuin miniä. Ehkä miehesi ei tiedä, että isäsi on oikeutettu saamaan ruokansa keskitetyn palvelun kautta tai käymään esim. palvelutalossa syömässä.

Joku sille papalle nytkin ruuat tekee, jos ei se osaa itse.

Vierailija

Diabeetikko syö ihan samaa sapuskaa kun muutkin, määrä on ratkaisevampaa kuin laatu. Tietenkin pois kannatta jättää kaikki sokerimössöt ja kohtuuttomasti käytetty vaalea leipä. Säännöllisyyttä ja kohtuutta, ja äijä kokkikurssille.

Vierailija

Luuleeko miehesi että noin voisi vaikuttaa mahdolliseen ylipainoon ja laittaa ukon syömään terveellisesti? Tuollainen sivustaohjailu ei toimi vanhoihin jääriin. Jos se haluaa syödä pullaa niin se hankkii sitä joka tapauksessa.

Ateriapalvelut on tuota varten. Toki omaiset voi myös viedä ilahduttaakseen joskus jotain.

Vierailija

Mikä vika miehessäsi on, kun ei saa ruokaa tehtyä? Appiukko on varmasti itse liian sairas tarttumaan kauhaan, vaikka lusikka vielä pysyy kädessä.

Vierailija

Apelta tai mieheltäsi kunnon palkka, katso mitä ovat valmiit maksamaan. Ei tuo iso vaiva ole keitellä jokunen pottu lisää ja varata papalle ylimääräistä sapuskaa, jonka vie, ellei asu kaukana. Jääkaappiin vaan annoksia, jospa osaa itse lämmittää?

Vierailija

Meillä vaari palkkasi kotiavun, maksoi siitä muistaakseni 3000 e/kk kaikkine sivukuluineen. Oikein mukava naisihminen. Ongelmaksi muodostui miniä, joka jaksoi valittaa, miten vaari heidän perheen rahat heittää hukkaan eikä perintöä jää lainkaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Meillä vaari palkkasi kotiavun, maksoi siitä muistaakseni 3000 e/kk kaikkine sivukuluineen. Oikein mukava naisihminen. Ongelmaksi muodostui miniä, joka jaksoi valittaa, miten vaari heidän perheen rahat heittää hukkaan eikä perintöä jää lainkaan.

Ja elää mokoma vielä vanhaksikin ravitsevalla ruualla :D

Olen ollut kotiavustaja, ja kaikenlaista miniää on tullut nähtyä. Ihmisen julmuus jaksaa silti aina yllättää. Ei voi uskoa, miten kiero on ihmismieli.

Vierailija

Ei ole mitään diabetesruokaa. Diabeetikko voi syödä kohtuudella kaikkea normiruokaa ja ateriapalvelusta tuovat kotiin. Jos ei kerran rutiköyhä ole ja ei halua itse opetella normaalia pottujen keittämistä ja jotain soossia tekemään ja salaattia vääntäm'ään.

t. terv.huollon ammattil. ja kahden diabeetikon elämää seurannut kymmeniä vuosia.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat