Osallistuuko teidän miehet jouluvalmisteluihin / miten?

Vierailija

Että ottaa päähän, kun meillä ei mies tikkua ristiin laita... Yhtään lahjaa ei hanki (paitsi max mulle yhden jos erikseen sanon mitä haluan ja mistä sellaisen voi ostaa), ei mieti ruokia, ei kyläilyjä, ei siivoa kuin korkeintaan imuroinnin verran jos käsken. Ei tee ruokaostoksia, olisi liian vaivalloista. Ei paketoi. Muovikuusen hakee varastosta jos jaksaa. Hänen mielestään ei joulua tartteis edes mitenkään viettää, meillä on 2 lasta...
Sama juttu esim. juhliin menossa, lasten synttäreissä ym.
Molemmat tehdään kokopäivätyötä kodin ulkopuolella!! Minä vaan olen se, jolta menee vapaa-aika velvollisuuksiin, mies tekee mitä lystää. >(

Kommentit (7)

Vierailija

Osallallistuu. Siiivouksen hoitaa + saunan pesu yms. Käy ruokaostoksilla tai/ja tulee mun mukaan ostoksille. Ostaa lahjoja, Laittaa jouluvalot ulos.
 Auttaa keittössä esim kuorii juureksia tms.

Vierailija

Usein ihmettelen, että miten tilanne on mennyt tuollaiseksi, siis esim, jouluvalmisteluiden lisäännyttyä mies on se, joka ei tee juuri mitään. Miten olette päästäneet tilanteen tuollaiseksi?

Meillä mies tekee kaikki ruoat ja melkein kaikki ruokakauppaostokset. Siivoukset n. 50-50. Vierailut ja lahjat mietitään yhdessä, minä hankin ison osan lahjoista, mies osan. Minä paketoin ja teen joulukortit. Minä myös haen kuusen.

Vierailija

Auttaa missä vaan osaa. Jos hänen pitäisi organisoida koko joulu, jäisi puolet tekemättä. Yhdessä paketoidaan niin, että minä käärin ja hän on jouluhengessä mukana. Ruokaostokset tekisi kaikki, jos niin olisi tarve, mutta jouluna tehdään aina yhdessä. Haluaa kuoria juurekset ja pyörii muutenkin keittiössä kysellen mitä voisi tehdä. Laittaa jouluvalot. Yhdessä koristellaan kuusi. Lähtee mihin tahansa joulutilaisuuteen, kahta kertaa ei tarvitse mainita. Kyläilyihin myös. Yhdessä paljon ollaan, tehdään ja mennään, meillä on rento meininki. Yleensä. :D

Vierailija

Ei osallistu. Tai hakee omalle isälleen Alkosta lahjaksi konjakkipullon, jos minä en ole sitä ehtinyt hakea. Muuten ei osallistu.
Viime vuonna meinasi käämi palaa, kun aatonaattona katoin kiireessä jouluateriaa pöytään (aattona syödään anopilla) ja mies makasi sohvalla telkkaria katsomassa. Pyysin auttamaan ja annoin pakkasesta hernepussin käteen kommentilla huolehdi sinä nämä pöytään. Mies kaatoi jäiset herneet tarjoiluastiaan ja kantoi pöytään.

Vierailija

Teemme yhdessä kaikki jouluvalmistelut. Kannattaisi sanoa miehelle tuosta jos mies ei tosiaan tee mitään ja jos hän ei sitä noteeraa niin juhli sitä joulua ilman häntä. Ei sinun tarvitse ostaa hänelle lahjoja ja voit sanoa ,että tehköön itse omat ruokansa ja sinä omat ja lapsien ruuat.

Vierailija

Meillä mies osallistuu paljon. Tai pitäisikö sanoa, hoitaa melkein kaiken ja minä osallistun sen minkä ehdin. Mulla on ihana mies.

Monta vuotta on menty näin. Mies on pystynyt järjestämään vapaapäiviä joulun alle ja minä olen ollut töissä viimeiseen asti. Yhdessä on sovittu mitä joulupöytään laitetaan tarjolle ja mitä haetaan mistäkin. Siivoukset on tehty yhdessä, päävastuu on ollut miehellä. Joululaatikot mies tekee jo niin hyvin, että en taida enää sorkkia väliin ollenkaan. Lahjat hankitaan yhdessä ja erikseen, molemmilla on se "oma aika" myös jouluostoksille.

Tänä vuonna on molemmilla tiukka työrupeema joulun alla, joten tehdään se mitä ehditään ja delegoidaan enemmän tehtäviä teinin suoritettavaksi.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat