Mies haluaa kovasti maalle, pelkään koulukyytejä:(

Vierailija

Mies haluaa muuttaa kovasti kotitilalleen. Olisi hirsitalo ja oma ranta. Suurin mutta on se, kun pelkään lasteni koulumatkoja. Matka on 20km ja menisi bussilla tai taksilla, mutkaista kapeaa tietä jossa ajaa paljon tukkirekkoja ym raskasta liikennettä. Mies pitää minua hysteerisenä, hänestä kaupungissa pääsee hengestään helpommin. Kumpi on oikeassa?

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

En tajua tätä että muutetaan maalle. Sitten on hienot tilat ja talot ja hulppea elämä ja kunnalta pitää rutista koulukyytejä. Asukaa kaupungissa koulujen lähellä tai sitten kuljetatte lapset itse kouluun. Ei ole veronmaksajien velvollisuus kustantaa teidän lasten kyytiä jos vapaaehtoisesti muutatte johonkin Jumalan selän taakse!

Sori avautuminen. Menee vaan niin hermo tähän koulumatkarutinaan.

Vierailija

Kaverit, harrastukset, sosiaalinen elämä? Miten nämä hoituvat? Älkää muuttako, ainakaan pysyvästi jos yhtään epäilyttää. Kesäpaikkana kuulostaa kyllä jeessiltä!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En tajua tätä että muutetaan maalle. Sitten on hienot tilat ja talot ja hulppea elämä ja kunnalta pitää rutista koulukyytejä. Asukaa kaupungissa koulujen lähellä tai sitten kuljetatte lapset itse kouluun. Ei ole veronmaksajien velvollisuus kustantaa teidän lasten kyytiä jos vapaaehtoisesti muutatte johonkin Jumalan selän taakse!

Suurin osa koulukyydeistä / kunnan maksamista koulumatkoista on kaupungeissa.  Ihan samalla tavalla maalla verot maksetaan kuin kaupungissa, joten miksi maalla ei saisi saada vastinetta veroilleen? Olen opettaja ja maksan ihan saman verran veroja, oli koulu 100 m päässä kodistani tai 20 km päässä kodistani, joten miksi valitat?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kuljetan lapseni kouluun, mutta kun kaupungissa mammat rutisee, että olen vaaraksi heidän lapsilleen, jotka tulee kouluun kävellen tai pyörällä. Kun ne lapsukaiset ei tajua, että autoillakin on oikeutensa vaan pyyhkäistään ihan konepeltiä viistäen keskellä katua auton edestä ja aiheutetaan vaaratilanteita muille. Jokaisessa vanhempainillassa hoetaan, että lapsi ei saa tuoda autolla koululle.

Eli koska asun maalla, lapseni ei saisi mennä lainkaan kouluun?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No maatalousloinen vaatii että verovaroin kustannetaan sille kaikki, jopa se loma sinne thaimaahan joka talvi. Miksi kummastuttaa että koulukyyditkin?

Viesti ilmoitettu asiattomaksi

Vierailija

Meilä oli ennen 20km koulumatka lapsilla ja koulukyyti oli pienin murhe. Mikäs sen helpompaa, taksi tuo ja vie, ei vaarallisia tienylityksiä, ei pimeässä ja kylmässä kävelyä jne. Mutta ajomatkat on pitkiä ja joka paikkaan piti mennä autolla. 10 viotta asuttiin ja oli siinä hyvätkin puolensa, kesät oli ihania, mutta kun lapsi alkoi harrastaa ja kavereille piti mennä joka päivä niin palattiin kaupunkiin.

Vierailija

Tästä voisi aloittaa oman ketjunsakin. Miten jotkut miehet jaksavat hysteerisiä ämmiään vuodesta toiseen. Kun roskapussin viemisestäkin saa ahdistuksen aikaiseksi (kaverin ämmän vikinöitä).

Vierailija

AP: n peruste on joo aika hysteerinen.

Maalla kasvaneena pidän pahempana pitkiä välimatkoja kavereihin, harrastuksiin jne. Joka paikkaan pitää kuskata ennen 15 v maagista mopo/mopoautoikää. Siinä kohtaa ne riskit onkin sitten jo huikeat verrattuna koulukuljetuksiin.

Pysyn siis visusti kaupungissa :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mies haluaa muuttaa kovasti kotitilalleen. Olisi hirsitalo ja oma ranta. Suurin mutta on se, kun pelkään lasteni koulumatkoja. Matka on 20km ja menisi bussilla tai taksilla, mutkaista kapeaa tietä jossa ajaa paljon tukkirekkoja ym raskasta liikennettä. Mies pitää minua hysteerisenä, hänestä kaupungissa pääsee hengestään helpommin. Kumpi on oikeassa?

Mies on oikeassa. Siis pelkäät koulutaksin kyytiä?Varsinainen cityihminen. En miettisi hetkeäkään hirsitalo, oma rauha ja ranta. Aivan ihanaa. Kaupunki se vasta turvaton ympäristö on, mistä teitä tulee. EN TODELLAKAAN YMMÄRRÄ, turhaa hysteriaa.

Vierailija

Maaseutu on siitä jännä paikka, että siellä asuu yhteensä noin 45 000 perhettä. Tuon verran Suomessa on maanviljelijöitä. Asukkaita Suomessa on noin 5 000 000, joten aika jännää, että Helsingin ulkopuolella koko maassa on asutusta vain tuon 45 000 talouden verran. Maalla ei asu ketään muita kuin maanviljelijöitä!

Viljeljöiden keski-ikä on yli 50 vuotta, joten tuskin siellä on alakouluikäisiä lapsiakaan kovin monessa perheessä. Huoli pois: menee 20 vuotta ja maalla ei asu enää ketään!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat