Maailma on liian kilpailukeskeinen

Vierailija

Jos nykyajan yhteiskunnassa haluaa pärjätä, täytyy olla hyvin kilpailuhenkinen ihminen. Onko tuo ominaisuus oikeasti niin tärkeä ja hyveellinen kuin yleisesti uskotaan? Mielestäni on epäoikeudenmukaista, että ne jotka eivät halua torahampaat ojossa jyrätä muita tieltänsä ovat automaattisesti alakynnessä ja lopulta heidät leimataan heikoiksi.

Monesti nuo ns. "heikot yksilöt" ovat vain inhimillisiä. Mutta inhimillisyys ei ole tässä maailmassa valttia. Toivoisin, että arvot joskus pehmenisivät, mutta ihmiset tuntuvat olevan niin mustavalkoisia ajattelultaan, että mieluummin kovettavat itsensä, kuin kyseenalaistavat kilpailun tärkeyden.

Kommentit (4)

Vierailija

Kyllä kyllä, mutta itse olen tehnyt sen periaatepäätöksen etten suostu tähän keinotekoiseen kilpailuun. En siedä niitä sääntöjä, en katso niitä ns. menestyjiä ylöspäin, en voi kunnioittaa sitä peliä. En tiedä onko joskus tulevaisuudessa toivoa siitä että ihmiset järkiintyisivät, nykyään he vain säntäilevät idioottien tavoin siinä kilpailussa. Eivät kaikki ole kilpailuhenkisiä kusipäitä, ainoastaan 99%.

Vierailija

>>>Onko tuo ominaisuus oikeasti niin tärkeä ja hyveellinen kuin yleisesti uskotaan?<<<

En tiedä. En kyllä koe tietäväni myöskään, mitä oikeasti "yleisesti uskotaan".

>>>Mielestäni on epäoikeudenmukaista, että ne jotka eivät halua torahampaat ojossa jyrätä muita tieltänsä ovat automaattisesti alakynnessä ja lopulta heidät leimataan heikoiksi.<<<

Jaa.

>>>Toivoisin, että arvot joskus pehmenisivät<<<

No siitä vaan sitten, ei muuta kuin toivot.

Vierailija

Niinhän tämä on, olen koko aikuisikäni ollut sitä mieltä. Miten monta alkavaa ihmissuhdettakin sen alttarille on uhrattu, ja jokainen sellainen kerta vie palasen mukanaan siitä aidoimmasta ihmisen sisäosasta. Se katala hetki kun huomaa pelin hengen jossakin ihmissuhteessa, melkein voi kuulla sirpaleiden helinää...

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat