Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka nopeasti suoliston mikrobikanta oikein muuttuu?

Vierailija

Olen ollut vuosikausia lakto-ovo-vegetaristi. Maito on sopinut minulle aina hyvin, eikä vatsani ole mitenkään herkkä.

Parisen viikkoa sitten kuitenkin päätin lopettaa myös maito- ja kananmunatuotteiden ostamisen. Olen siis ollut ilman näitä tämän ajan.

Tänään kävin syömässä perheeni luona ja tarjolla oli monenlaista ruokaa, missä oli myös maitoa tai kermaa. Suurimmassa osassa kuitenkin laktoosittomia.

Ja ei mennyt kauaakaan kun mahani oli sekaisin. Ruokailun päätyttyä (syötiin ehkä n. 1-1,5h) piti jo päästä vessaan äkkiä.

Noinko nopeasti tosiaan mikrobikanta muuttuu? Ihan hämmästyin.

Kommentit (5)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Käytä päätäsi, älä funtsi mikrobeja, sillä muuten sulla on kohta taas plöröt housuissa!

Mitä? :D
Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytä päätäsi, älä funtsi mikrobeja, sillä muuten sulla on kohta taas plöröt housuissa!

Ap

Kiitos, ettet ollut tosikko :) En oikeasti osaa sanoa, mutta luulen, että laktoosi aiheuttaa kaaoksen pötsissä, joka puolestaan nostaa suolen ahtopainetta, ja lopun jo tiedätkin!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ap

Kiitos, ettet ollut tosikko :) En oikeasti osaa sanoa, mutta luulen, että laktoosi aiheuttaa kaaoksen pötsissä, joka puolestaan nostaa suolen ahtopainetta, ja lopun jo tiedätkin!

Jännä vain miten nopeasti se tapahtuu. Kun reilu pari viikkoa sitten olen voinut juoda vaikka litran maitoa ongelmitta!

Mutta taitaa se keho vaan olla ihmeen muuttuvainen.

Ap

Vierailija

No ei ainakaan maidon sietokyky noin nopeasti muutu. Olen aina välillä kuukaudenkin työreissulla maissa, jossa maitoa ei tarjoilla ollenkaan, eikä kotimaahan palatessa ole ollut maidon kanssa ongelmaa. Veikkaisin sipuleita tai muita, jotka vaikuttavat vahvemmin ja nopeahkosti.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat