Loppumetrit raskautta menossa ja tämä piirre itsessäni harmittaa, että....

odottavan aika on pitkä

miten on vähän väliä niin kireä, kiukkuinen & äkäinen olotila? Sitten tulee lapsille muristua ihan turhistakin jutuista. Enkä oikein tiedä mistä nämä kiukkuisemmat päivät tulevat, ne vain tulevat. Saattaa aamu vielä alkaa ihan hyvissä fiiliksissä, mutta sitten päivän edetessä se kiukkuinen mieliala vain jostakin iskee päälle. Tai sitte on äreä mieliala jo heti aamusta kun herää.

Saatikka, että en millään jaksaisi kuunnella heidän sähläystään - varsinkaan iltaisin. Pienempi sen aloittaa juoksemalla isomman perään ja isompi jatkaa tietysti juoksemista. Sitten tuota meteliä ja säntäilyä sinne tänne kestää aikansa, kunnes jompikumpi meistä vanhemmista ärähtää oikein kunnolla kummallekin, että "nyt meno seis!!" Siinä vaiheessa komennetaan isompi omaan huoneeseensa rauhoittumaan ja pienempi lähtee kanssani nukkumaan.

Ja että kun olisi niin mukavaa hetki iltaisin hengähtää ja levähtää päivän touhujen jälkeen, niin ei - niin ei. Koen, että saan aina kauhella kiireellä mättää suuhuni iltapalan ja usein jo tuon aikana lasten sähläys alkaakin. Sitten viimeiset palat vauhdilla naamaan, hampaiden pesu ja nappaan pienemmän yöunille. Se siitä rauhallisesta iltahetkestä, sitten menee aikansa itsellä saada yöunta, kun täytyy aina tuollaisen hulinan keskeltä lähteä yöpuulle. Saatikka sama on pienemmälläkin, hänkin tulee usein sängystä pois, vaikka pitäisi rauhoittua nukkumaan. Haluaisin myös lukea hetken ennen kuin nukahdan, mutta eipä tuostakaan aina mitään tule, juuri tuon takia, kun pienempi hyppii sängystään vähän väliä pois. Usein sitten teen karusti niin, että valot pois ja kyllä sitten pienempi menee vauhdilla takaisin sänkyynsä & lopulta uni voittaa.

Tietysti tässä myös murehdin sitäkin millainen kaaos täällä mahtaa talvella olla. Kun ei taapero (2,5v) ole vieläkään kovin rauhallinen tapaus. Niin mitä kaikkea hän mahtaa saada aikaiseksi, kun kyllähän tietyt vauvan tarpeet ( pissa / kakka vaipassa, nälkä jne.) on vain ekana hoidettava alta pois ja sitten on taaperon tarpeitten aika. Ei ole hääviä jos pitkin päivää saa siivota / järjestellä taaperon tekemiä "tuhoja". Tietysti olen alkanut hänelle jo kasata puuhalootaa, mikä otetaan vain silloin esille, kun täytyy esim; vauvaa imettää ( jos tuokin nyt ylipäätään onnistuu ).

Kommentit (9)

alkuperäinen

Ota huomioon, että nämä minun mielenvaihtelut luultavammin johtuvat raskauteen liittyvistä hormonimuutoksista, mitä raskauden jälkeen luultavasti jossakin vaiheessa tasoittuvat.  Etkö sinä ollut kertakaan odotusaikanasi pahalla tuulella?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ota huomioon, että nämä minun mielenvaihtelut luultavammin johtuvat raskauteen liittyvistä hormonimuutoksista, mitä raskauden jälkeen luultavasti jossakin vaiheessa tasoittuvat.  Etkö sinä ollut kertakaan odotusaikanasi pahalla tuulella?

Itse asiassa olen nyt viimeisillään raskaana ja ei, en ole erityisemmin pahalla tuulella. Väsynyt olen, mutta en edes muista milloin olisin viimeksi ollut erityisemmin ärsyyntynyt.

Vierailija

Ja ylipäätään nuo kaikki sinua ärsyttävät jutut (esim. "Tietysti tässä myös murehdin sitäkin millainen kaaos täällä mahtaa talvella olla. Kun ei taapero (2,5v) ole vieläkään kovin rauhallinen tapaus. Niin mitä kaikkea hän mahtaa saada aikaiseksi, kun kyllähän tietyt vauvan tarpeet ( pissa / kakka vaipassa, nälkä jne.) on vain ekana hoidettava alta pois ja sitten on taaperon tarpeitten aika. Ei ole hääviä jos pitkin päivää saa siivota / järjestellä taaperon tekemiä "tuhoja". ") on kyllä ollut ennakoitavissa ennen raskauden alkua. Pitää vaan selvitä, koska itse kuitenkin olet päättänyt lisää lapsia hankkia.

Vierailija

Minä niin vihaan näitä ihmisiä joiden mielestä mistään lapsiin liittyvästä ei saisi ikinä valittaa, eikä saisi hermostua tai olla äreä tai toivoa hetken hiljaisuutta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä niin vihaan näitä ihmisiä joiden mielestä mistään lapsiin liittyvästä ei saisi ikinä valittaa, eikä saisi hermostua tai olla äreä tai toivoa hetken hiljaisuutta.

Mutta toisaalta, jos kaipaa hiljaisuutta niin voidaan miettiä, että onko kannattavaa hankkia monta lasta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mutta toisaalta, jos kaipaa hiljaisuutta niin voidaan miettiä, että onko kannattavaa hankkia monta lasta.

Niin että jos haluaa istua kymmenen minuutin ajan rauhassa paskalla ilman että jollain on koko ajan joka "akuutti" ongelma mihin äitiä tarvitaan se tarkoitta että lapsia ei pitäisi hankkia.
Jos joskus väsyttää ja toivoo että lapset leikkis hiljaa ja nätisti niin olis pitänyt miettiä kykeneekö vanhemmuuteen.
Äidiksi ja isäksi saa ruveta vain ne ketkä jaksavat ärtymättä melua lähes jatkuvasti kun öisinkään ei saa nukkua.

Vierailija

No tollasta se on lasten kanssa. Monta vuotta. Niin pitkään, että se kuopuskin on kasvanut älylliseksi ihmiseksi. Jos sä haluat rauhallisen iltahetken itsellesi niin pyydä miestä hoitamaan lapset. Syö ja lue silloin itse kaikessa rauhassa. Ja kyllä äitikin saa tietty olla välillä väsynyt ja ärtynyt, mutta se turha lapsista on joka päivä ärtyä kun itse ne kuitenkin itselleen tehnyt.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat