Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te joilla iso kuppi ja pieni ympärys, mistä ostatte liivit?

Vierailija

Olen 65G-H, ja liivien löytäminen meinaa olla ongelmallista kun isot liivit tulevat lähes aina ison ympäryksen kanssa. Vinkkejä?

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

Olen samaa kokoluokkaa ja ostan aina liivini asiantuntevista liiviliikkeistä. Helsingissä esim. Funky Lady.

Tavarataloista ei löydy erikoisia kokoja, ne ostaa sisään vain kaikkein yleisimpiä kokoja.

Vierailija

Ap. Mene suoraan liivien erikoisliikkeeseen. Funky lady Helsingissä on hyvä, mutta niitä liiviliikkeitä löytyy isoista kaupungeista, jos et asu pk-seudulla. Googleta.

Tuo sinun kokosi on hyvin harvinainen ja tarvitset ehdottomasti hyvin istuvat liivit, sellaiset, jotka eivät hankaa mistään, eikä olkaimet paina.

Varaa sovitukselle aikaa, kokeile kaikki mallit läpi, niin saat hyvin istuvat ja oikeankokoiset liivit. Kuppikokokin riippuu täysin mallista ja rinnathan meillä kaikilla on erimalliset.

Koska kunnolliset liivit maksavat paljon, kannattaa ne pestä käsin, liiveille tarkoitetula miedolla pesuaineella. Näin saat ne estämään hyvinä huomattavasti pidempään.

Vierailija

Change ja lumingerie joka on suomalainen nettikauppa. Erittäin hyvä valikoima etenkin jälkimmäisessä. Oma koko siis 70J

Vierailija

Liputan edelleenkin oikean liiviliikkeen puolesta. Olen itse suuririntainen (H) ja ympärysmittani on 70.  Changesta en ole löytänyt hyviä ja hyvin istuvia liivejä.

Ainoat liivit, jotka minulle sopivat, ovat englantilaisia  ja niitä saa vain erikoisliikkeistä.

Hintakin kertoo aika paljon. Changesta saa liivit kuudellakympillä, kun taas itse maksan liiveistäni lähemmäs satasen. Kestävyys hyvällä hoidolla on ihan toisenlainen, puhumattakaan istuvuudesta ja mukavuudesta. Maksan mielelläni vähän enemmän, vaikka olenkin pienituloinen.

Vierailija

En mistään. Lopetin liivien oston muutama vuosi sitten ja sen jälkeen olen tyytynyt korjailemaan vanhoja.

Pettymys oli suuri ja syvä, kun suurin toivein menin Changeen sovittamaan 70J-kokoisia liivejä, ja totesin kupit aivan liian pieniksi.

Vierailija

Olen 70G-H, joudun ostamaan kaikki liivit ulkomailta, koska Suomessa ei ole sopivaa valikoimaa.

Sinuna menisin kunnon liiviliikkeeseen, jossa kävisitte myyjän kanssa läpi eri merkit, koot ja mallit. Laita tiedot tarkkaan muistiin kaikista suhteellisen sopivista liiveistä vaikka ostaisit vain yhdet. Liivistä kannattaa ottaa se koodi ja mallin nimi.

Netistä tilaaminen on sitten helpompaa muistiinpanojen avulla. Suomessa valikoima on pieni, eikä aina löydä sopivaa väriä, mallia, kokoa saati sopivia pikkareitakaan, siksi voit joutua tilaamaan netistä.

Hinnat ovat aina kohtuukorkeat näissä full bust -liiveissä, mutta mielestäni Suomessa hinnat eivät ole ulkomaita kovinkaan korkeammat. Briteissä ja Ranskassa on vaan useammin ja nopeammin alessa ne liivit, jotka Suomessa liivikaupassa jököttävät vuodesta toiseen samalla hinnalla. Verkkokaupoissa saattaa olla edullisemmat hinnat kuin kivijalkakaupassa. Kivijalkakaupassa etuna on aloittelijalle myyjältä saatu apu.

Koita etsiä hyvä liiviliike, et kertonut missä asut, joten vaikea neuvoa. Googla netistä alueesi liiviliikkeet.

Suomessa varmaan Lumingerie-verkkokauppa on paras.

Brittikaupoista Bravissimo, Brastop ja Figleaves.

Jos ongelmasi on vain sopivan koon löytäminen, pärjäät noilla alkuun.

Vierailija

Ei liiviliikkeistäkään aina löydy. Ei kannata odottaa liikoja, mutta kannattaa käydä katsomassa. Itse tilaan netistä. Tilaan useita eri merkkejä ja rinnakkaiskokoja. Pidän sopivat ja palautan muut.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat