Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isänpäivä on turha juhlapäivä

Vierailija

Olen kyllä isäni kanssa hyvissä väleissä, mutta en näe mitään juhlimista siinä, että hän päätti tehdä lapsen äitini kanssa. Se oli heidän päätöksensä, johon minulla ei ole osaa. En ole kiitollinen syntymästäni enkä siitä, että vanhempani ovat tehneet velvollisuutensa ja antaneet minulle ja veljelleni hyvän lapsuudenkodin ja kasvatuksen.

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Vähän niin kuin äitienpäivä, ystävänpäivä, naistenpäivä ja miestenpäivä. Toisille tärkeä juhla, toisille ei. Jälkimmäisten on helppo olla juhlimatta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä isäni kanssa hyvissä väleissä, mutta en näe mitään juhlimista siinä, että hän päätti tehdä lapsen äitini kanssa. Se oli heidän päätöksensä, johon minulla ei ole osaa. En ole kiitollinen syntymästäni enkä siitä, että vanhempani ovat tehneet velvollisuutensa ja antaneet minulle ja veljelleni hyvän lapsuudenkodin ja kasvatuksen.

Selvä.

Kertoisitko vielä, mikä juhla mielestäsi ei ole turha?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Selvä.

Kaikki uskonnolliset, henkilökohtaiset ja vuoden kiertoon liittyvät juhlat.

Isänpäivässä (ja äitienpäivässä) on se ongelma, että siihen liittyy vahva sosiaalinen odotus isänpäivän viettämisestä. Omaa vanhempaa on pakko muistaa, piti sitä mielipuolisena tai ei.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Oletko jotenkin sairas?

Juhlin aamuun asti, joten vähän väsyttää, mutta mitään sairauksia ei ole päällä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko jotenkin sairas?

Juhlin aamuun asti, joten vähän väsyttää, mutta mitään sairauksia ei ole päällä.
Kommenttisi viittaa johonkin henkiseen sairauteen, kun olet niin tunteeton.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Isänpäivässä (ja äitienpäivässä) on se ongelma, että siihen liittyy vahva sosiaalinen odotus isänpäivän viettämisestä. Omaa vanhempaa on pakko muistaa, piti sitä mielipuolisena tai ei.

Mitä juhlimista siinä on, että ihmiset uskovat (minusta olemattomiin) erilaisiin henkiolentoihin tai että maa kiertää aurinkoa? Totaalisen tyhmiä syitä nekin.

Isänpäivään tai äitienpäivään ei liity mitään sosiaalista odotusta mistään muusta kuin ehkä puhelinsoitosta. Jos se on liikaa, niin sitten se kai on niin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Itselläsi taitaa olla jonkinlaisia vainoharhoja ja narsistisuutta, kerta haluat leimata muut ihmiset sairaaksi mitättömistä syistä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko jotenkin sairas?

Tapasi patologisoida eriävät näkemykset viittaa siihen, että vietät liikaa aikaa netissä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Isänpäivään tai äitienpäivään ei liity mitään sosiaalista odotusta mistään muusta kuin ehkä puhelinsoitosta.
Nope.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Selvä.

Mikä juhla sinusta on aiheellinen?

Vierailija

Voithan sinä ilmoittaa isällesi, ettet pidä isänpäivää yhtään minään.

Mutta anna niiden juhlia jotka haluavat. Aika yksinkertaista.

Vapaa pakkopullasta

Samaa mieltä. Samoin kuin äitienpäivä aiheuttaa turhia paineita ja entäs ne, joilla ei isää tai äitiä ole, mutta koulussa sitten väännetään kortteja. Kenelle se lapsi, joka ei ole isäänsä nähnytkään, tekee kortin? Entäs ne, jotka eivät oikeasti ko. päiviä vietä? Jos sattuu olemaan vaikkapa maito loppu, niin saa jonottaa kohtuuttoman pitkän ajan jossain huoltsikan kulmakaupassa, että saa sen purkkinsa ostettua, kun mokoman juhlan takia kaupat ovat kiinni. Ja haloo, mitä isovanhemmat/vanhemmat oikeasti tekevät korteille, joissa on esim. jälkikasvun käden kuva tms. Ja kyllä, olen itsekin vanhempi ja isovanhempi, mutta en halua, että lapseni vaivaantuu ja miettii päänsä puhki, että mitähän sitä pitäisi ostaa tai pitäisikö käydä ta pitäisikö sitä tai tätä. Meillä ei oikeasti tarvitse mitään, ei ole pakkoperinteitä ja olen siitä iloinen. Joskus vaan nyppii, kun oletetaan, että kaikki käyttäytyvät samalla tavalla ja innostuvat samoista asioista.

Ei juhlia, kiitos

Lähinnä vaivaannun, jos pitää pönöttää "julhakaluna" ja pahimmassa tapauksessa kuunnella jotain lastenlaulun tapaista ja sitten kestää lapsilaumaa , kun toinen vaihtoehto olisi viettää mukava ja rauhallinen päivä. Siis olen vanhempi itsekin :)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat