Onko kukaan antanut vauvalle 10kk nenänavaajaa flunssa-aikaan?

Vierailija

Viime yö oli tuskaa. Kokeiltiin höyrytystä, vicksiä jne. Mutta ei tuntunut auttavan. Olen kuullut vissiin otrivinistä, että olisi saatavilla jo kolme kk vauvalle, minusta liian aikaista, mutta 10kk on jo paljon vanhempi. Mitä mieltä, pitäisikö antaa nenäsumutetta, jotta saisi nukuttua edes jonkin verran? Tuskinpa mitään haittaa siitä, jos käyttää vain kerran öisin muutaman päivän.

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi et anna keittosuolatippoja. ?

Koska ne ei auta yhtään. Itse antaisin ap, vaikka osassa avaavia nenäsumutteita ikärajat nostettiin 3kk->2v, niin eipä ne nenät ole muuttuneet miksikään tänä aikana.

Vierailija

Otrivin 0,5 mg sopii pakkausselosteen mukaan yhdestä ikävuodesta alkaen. Jos nenän tukkoisuus olisi ihan superpaha ja vauva olisi perusterve, saattaisin antaakin 10 kk ikäiselle.

Vierailija

Meillä on 10kk vauvalle tällainen: http://physiomer.fi/valikoima/physiomer-baby-mist/

Toimii paremmin kuin keittosuolatipat. Saa ihan kaikista apteekeista. Lopuksi toki imen vielä pikkuniistäjällä.

Mutta uskoisin että jos muu ei auta, uskaltaisin käyttää kyllä noita nenäsumutteitakin. Parempi se, kuin ettei vauva saa syötyä/imettyä tuttia/on muuten niin kurja olo ettei voi kunnolla nukkua ja levätä, mikä kipeänä olisi kuitenkin tärkeää.

Vierailija

Keittosuolatippoja hetkeksi vaikuttamaan (ei mitään paria tippaa vaan suht reilusti) ja vähän ajan päästä imaiset räät pois nenäfriidalla. Kyllä lähtee nuha kun tarpeeksi monta kertaa toistaa. Mä en lähtisi otrivinia antamaan.

Vierailija

Kiitoksia vastauksista. Meillä on ollut tuota physiomeria ja nenäfriida, viimeksi n. 6kk ikäisenä toimikin, mutta nykyään rimpuilee ja kirkuu niin paljon kun vähänkin edes yrittää niitä käyttää, mikä tekee siitä erittäin vaikeaa :( ap

Vierailija

Minä laittaisin pienen suhauksen sitä 1-v:lle sopivas Otrivinia. Ei rään imeminen auta jos nenä on tukossa (johtuu limakalvojen turpoamisesta eikä rään määrästä).

Vierailija

Antaisin otrivinia. Niitähän tosiaan sai näillä samoilla milligrammamäärillä ennen antaa kolmikuisille vauvoille. Käsitin että se ikärajan nosto liittyi johonkin eu-juttuun, ei siis siihen että se olisi vauvoille jotenkin haitallista.

Nenän limakalvon mekaaninen käsittely ei ole hyväksi, ja sellaista on liman imeminen millä tahansa imulaitteella. Se ärsyttää limakalvoja, saa ne tuottamaan lisää limaa ja voi vauruoittaa niitä, jos lapsi rimpuilee ja vanhempi on tottumaton liman imemisessä.

Ja koska lapsen ja aikuisen nenä tuottaa sitä räkää samalla tavalla, niin jos ne keittosuolatipat auttaisivat lapsella, ne auttaisivat aikuisellakin. Käsi pystyyn nyt kaikki ne joilla keittosuola, eli vesi, olisi ollut yhtä tehokas kuin Otrivin ja Nasolin.

Vierailija

En käyttäisi. Terveisin farmaseutti jonka puolitoista vuotias tällä herkellä sairastaa elämänsä kymmenettä flunssaa. Ikinä en oo mitään nenäsuihkeita antanut hyvin on maitonsa saanut ja pätkäunia pari yötä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kiitoksia vastauksista. Meillä on ollut tuota physiomeria ja nenäfriida, viimeksi n. 6kk ikäisenä toimikin, mutta nykyään rimpuilee ja kirkuu niin paljon kun vähänkin edes yrittää niitä käyttää, mikä tekee siitä erittäin vaikeaa :( ap

meillä rimpuili myös ja edelleen 1,5-vuotiaana rimpuilee, mutta laitan sitten väkisin, pysyn itse rauhallisena ja tuikkaan vaan ne tipat nenään enempiä kyselemättä. eihän se kivaa ole väkisin, mutta nopeasti se itku laantuu (halaan ja kehun tietenkin kovasti kun homma ohi) ja nenäkin aukeaa samalla.

Vierailija

Esikoisen synnyttyä kaksi vuotta sitten saatiin neuvolasta korruptiolahjapakkaus, jossa oli mm. jotain nenäsumutetta vauvoille. En muista mitä se oli (liekö juuri keittosuolaa sumutepulloon pakattuna) mutta kyllä minä sitä annoin 3kk iästä eteenpäin jos oli nenä tukossa. Vauvan ollessa 11kk iässä ostin apteekista jotain lasten nenäsumutetta, farmaseutti katsoi jonkun ikään sopivan suihkeen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En käyttäisi. Terveisin farmaseutti jonka puolitoista vuotias tällä herkellä sairastaa elämänsä kymmenettä flunssaa. Ikinä en oo mitään nenäsuihkeita antanut hyvin on maitonsa saanut ja pätkäunia pari yötä.

Onko sinulla peusteluja, miksi Otrivinia ei voisi käyttää 10 kk vauvalle, mutta vuosikkaale voi? Entä noussut ikäraja, mihin se perustuu?

Vierailija

En usko, että parin päivän käytöstä mitään haittaa tulee, käytä vaikka varmuudeksi vain toiseen sieraimeen ja vain kerran päivässä (yöllä).

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat