Alkava ms-tauti vai jotain muuta?

Onetwothree

Olen 19 vuotias jo ollut aina melko terve mutta viimeisen 2 vuoden aikana saanut diagnoosin astmasta ja vahvat eläinallergiat. Nyt 19 vuotiaana on alkanut kummalliset tuntemukset ympäri kehoa. Ennen ulkomaille lähtöä tunsin ihmeellisiä nipistelujä ympäri kehoa ja äitini laittoi sen paniikkikohtauksen piikkiin, mitä minulla ei kyllä ikinä ennen ole ollut. Ennen ulkomaille lähtöä myös epäilin että olisi virtsaputkentulehdus mutta näytteissä ei ollut mitään. Kuitenkin inhottava olo säilyi ehkä noin viikon verran. Ulkomaille tultaessa oli kokoajan niin paljon tekemistä että en huomioinut mitä kehossa tapahtuu. Hetkellisiä pikkurillin ja varpaan puutumisia oli ja hermosärkyä. Olen siis tälläkin hetkellä vielä ulkomailla ja edelliset virtsaamisoireet ilmestyneet sekä päiviä kun on uupunut. Myös molemmat korvat meni viime yönä lukkoon ja ovat lukossa vieläkin. Kysynkin siis, mitä muita ms-taudille tyypillisiä oireita on muissa taudeissa/sairauksissa että voisiko olla myös jotain muuta? Kummassakaan suvussa ei ole ms-tautia, isälläni ollut aivoinfarkti kun olin 4 vuotias. Kuitenkaan kumpikaan vartalon puoli ei mene puutuneeksi ja ei tule hetkiä että jalat pettäisi täysin alta. Eikä ole ollut vielä näköhäiriöitä. Olen matkustamassa piakkoin Suomeen ja selvitän asiat mutta mielenrauhan haluisin tänne ulkomaille ettei loppuloma mene aivan pilalle.

Kommentit (4)

Vierailija

Noi puutumiset sormissa voi liittyä hyvinkin niska-/hartia-/selkäjumiin. Ovatko ko. lihaksesi siis jumissa? Niitä voi hieroa, pyöritellä (käyttäen vaikka sukkahousuja jumppanauhan sijasta).
Virtsaamisoireet voi johtua kuivista limakalvoista alapäässä. Itselläni ainakin alkoholin nauttimisen jälkeisenä päivänä saattaa tulla vti-tyylisiä oireita.

Onetwothree

Kiitos vastauksesta! Saattaa olla myös jotain noista, lihakset ei kuitenkaan ole jumissa. Tässä muutamia oireita mitä nyt kokenut:

-pistelyä jalanpohjissa
-hermosärkyä ja nivelsärkyä ympäri kehoa
-päänsärkyä
-väsymystä/uupumista hyvin nukuttujen unien ja päikkäreidenkin jälkeen
- tänään esiintynyt huimausta ja tasapainovaikeutta virtsaamisoireiden yhteydessä. Lisäksi myös korvat tosiaan yön aikana menneet kunnolla lukkoon että kaikki äänet tuntuu voimakkailta.

Vierailija

Hmm. Voithan sinä käydä lääkärissä Suomeen palattuasi, jotta saat mielenrauhan. Olet kuitenkin aika nuori, joten ms-tautia en heti epäilisi (tosin mitään ei kannata sulkea pois vain iän takia). Monissa sairauksissa on samankaltaisia oireita. Suosittelen tuota lääkärissä käyntiä. Itse olin vuosi sitten varma, että sairastan selkärankareumaa, mutta paljastuikin sitten rankajumiksi. Niin ja sanon sinulle saman mitä oma lääkärini minulle: "Lopeta googlaaminen" ;D

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat