Sektiosta palautuminen?

Vierailija

Kuinka nopeasti olette päässeet pois sairaalasta sektion jälkeen? Kuinka pitkään olette olleet ns. vuodepotilaina? Kuinka pitkään olette tarvinneet muiden, esim. kumppanin apua arkisissa asioissa? Mieheni suunnittelee kovaa tahtia jo varpajaisia mutta tulevasta sektiosta johtuen olen hänelle koittanut sanoa että voi olla että tarvitsen häntä kotona ensimmäiset pari viikkoa.. Että toki saa juhlia kun pärjään itsekseni :) Ja siis kyllä, tiedän että aina tapauskohtaisia nämäkin jutut mutta suunnilleen tietäis että viikko vai kaks..

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Ei ollut miestä tai ketään muutakaan auttamassa, niin paha sanoa.
Olin sairaalassa 5 päivää, sitten piti suoriutua kotona ihan normaalisti.

Vierailija

Pääsin pois sairaalaasta 2. päivänä sektiosta. Kävelin jo ihan reippaasti silloin. Vatsa oli kyllä kipeä ja mieheni auttoi minua esim. nousemaan autosta ja sängyltä (pehmeältä alustalta ja matalalta). Muuten olin omatoiminen. Oli muuten hauska huomata, miten nauraminen sattui :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Pääsin pois sairaalaasta 2. päivänä sektiosta. Kävelin jo ihan reippaasti silloin. Vatsa oli kyllä kipeä ja mieheni auttoi minua esim. nousemaan autosta ja sängyltä (pehmeältä alustalta ja matalalta). Muuten olin omatoiminen. Oli muuten hauska huomata, miten nauraminen sattui :)

Ja unohdin mainita, että viikko sektion jälkeen kävin jo ihan normaaleja lenkkejä koiran kanssa. Kipuja oli varmaan se viikko vaan. Minulle tehtiin suunniteltu sektio vauvan tilan takia, mutta haluaisin myös seuraavat vauvat synnyttää sektiolla. Oli niin helppo kokemus verrattuna niihin kauhutarinoihin alatiesynnytyksistä.

Vierailija

Kiitos molemmille vastauksista :) Suunniteltu sektio myös edessä, pelkään vaan vähän kun aina jos jotain mulle sattuu ja tapahtuu niin sitten sattuu kyllä kunnolla. Ja oon liiankin omatoiminen ja itsenäinen niin en haluaisi kauheen kauaa olla muiden avun "varassa". Eipä kai kukaan halua mutta että lisä vaan kokemuksia!

Vierailija

Itselläni kaksi sektiota. Kaksi yötä olin sairaalassa. Olin tosi hyvässä kunnossa molempien jälkeen. Pystyin hoitamaan kaikki normaalit toimet kuten kaupassa käynnit.

äiree

Itse olin ekasta sektiosta 8 päivää ( mukaan lukien käynnistyspäivät ennen sektiota ) ja tokasta 4 päivää.   Koen itse, että olen melko mukavasti toipunut sektioista, kun sängystä ylös nostetaan, niin siitä se kuntoutuminen sitten vähin erin lähtee.  Tosin tästä tokasta tuntuivat olevan halukkaampia kotiuttamaan jo aiemminkin, mutta itse halusin olla tuon ajan, että on suht' ok olotila lähteä kotiin takaisin.   Nyt odotellaan kolmatta ja haluaisin tästäkin sektion, mutta sen näkee muutaman viikon päästä, mitä lääkäri on asiasta mieltä.   Kun joissakin sairaaloissa ei enää 2 sektiota ole tae sille, että kolmaskin on sektio.  Toki en pysty enää ajattelemaankaan, että synnyttäisin alateitse muksun.  Ekasta jäi sen verran ikävät muistot

Vierailija

Minä pääsin sektion jälkeen viikon päästä kotiin. Tuli verenmyrkytys minulle sekä vauvalle ja vauvakin oli 6pv teholla. Mies ei pitänyt isyyslomaa ollenkaan ja hyvin pärjäsin kotona vauvan kanssa, toki väsynyt olin ja nukkua piti saada ku kotiin pääsi :)

Vierailija

Minua pidettiin tainnutettuna teholla pitkät ajat. Saattoi olla kaksi päivää tai viikkoa, ei ole mitään käsitystä enkä ole jaksanut ottaa selvää. Kotona sitten lääkitys oli niin vahva, että hoipertelin seinistä kiinni pitäen useamman viikon. Kiellettiin edes vauvaa nostamasta, miehen piti nostaa vauva minulle syliin ja pois. Itse haava parani toiselta puolelta ihan hyvin mutta toisesta reunasta tulehtui (tikit eivät olleetkaan sulaneet) ja sieltä paraneminen kesti kolmisen kuukautta. Se ei kylläkään estänyt liikkumista mitenkään, tuntui vain kipeältä siltä tulehtuneelta reunalta.

Kai olet tietoinen, että joudut pitkään pistämään mahanahkaasi piikkejä sektion jälkeen? Veritulppaako niillä ehkäistään tai jotain.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minua pidettiin tainnutettuna teholla pitkät ajat. Saattoi olla kaksi päivää tai viikkoa, ei ole mitään käsitystä enkä ole jaksanut ottaa selvää. Kotona sitten lääkitys oli niin vahva, että hoipertelin seinistä kiinni pitäen useamman viikon. Kiellettiin edes vauvaa nostamasta, miehen piti nostaa vauva minulle syliin ja pois. Itse haava parani toiselta puolelta ihan hyvin mutta toisesta reunasta tulehtui (tikit eivät olleetkaan sulaneet) ja sieltä paraneminen kesti kolmisen kuukautta. Se ei kylläkään estänyt liikkumista mitenkään, tuntui vain kipeältä siltä tulehtuneelta reunalta.

Kai olet tietoinen, että joudut pitkään pistämään mahanahkaasi piikkejä sektion jälkeen? Veritulppaako niillä ehkäistään tai jotain.

Ei taida olla sektio äiti kyseessä vaan fanaattinen alatiesynnyttäjä ;)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ei taida olla sektio äiti kyseessä vaan fanaattinen alatiesynnyttäjä ;)

Miksi niin päättelet? Lääkäri halusi vimmalla yrittää alatiesynnytystä niin kauan, että lapsi meinasi kuolla kohtuun. Siitä sitten mentiinkin lujaa tekemään sektiota. Minä olisin alun alkaen halunnut suunnitellun sektion, mutta en sellaista saanut, ja nyt kävi sitten noin. Kohtu repesi pahoin ja jouduttiin poistamaan. Haavaa kävin näyttämässä monta kertaa tk:ssa ja aina sanoivat, että hyvältä näyttää, vaikka sattuikin kovin. Kolmen kuukauden päästä haavan sisältä alkoi nousta tikin kappaleita märän keskeltä ja th totesi, että tikit eivät olleet sulaneet kuten oli pitänyt. Ja tuo piikkiasia tulee monelle yllätyksenä. Kaikki eivät pidä pistämisestä varsinkaan, jos se täytyy tehdä itse itselle.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat