Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua pelottaa ponnistusvaihe, se on niin ahdistava! Millä strategialla siitä selviäisin?

Vierailija
10.02.2006 |

Helppiä!! Toista odotellaan ja kohta synnytys on eessä.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkista mahan yli :) mulla ainakin avotarjonnassa ollut vauva syntyi sillä tavalla 4 min, ja kätilö joutui jopa toppuuttelemaan vauhtia

Vierailija
2/12 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ on tehtävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ponnistin kuin eläin että pääsisin siitä kivusta - ei ollut mitään pelkoa mielessä vaan olin niin hattuuntunut siihen tuskaan....

Vierailija
4/12 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä synnytin kontallaan, mikä oli ihan loistava asento, mutta monilla ei kuulemma polvet kestä sitä. Mutta mä en henkilökohtaisesti sen asennon jälkeen voisi edes kuvitella tyytyväni selällään tai kyljellään synnyttämiseen!

Vierailija
5/12 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vähän myös pelotti, kun menin toista synnyttämään, mutta se olikin paljon mukavampaa, jos näin voi sanoa. Sitä on jo vanha " konkari" , joten tietää miten ponnistaa ja missä asennossa tuntuu parhaimmalta olla. Kätilötkin antavat vähän enemmän vapauksia, kuin esikoista tehdessä.

Vierailija
6/12 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen ponnistuvahe kesti 1,5h ja siinä oli paikat sitten jo niin venyneet ettei mitään tuntoa ollut, pelottaa että jos on normaali ponnistus että tuntuuko tosiaan että repeää kahtia...

Vierailija
7/12 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ponnistelin ekaa 1 h 40 min ja toista 12 min. Toka kerta tuntui, että enhän vielä ennättänyt edes aloittaa, kun jo syntyi. Selviät aivan varmasti ja keskityt vaan siihen ponnistamiseen.

Vierailija
8/12 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu, ettei vauva voi millään mahtua. Kiristää niin prkleesti! Arveluttaa, että pystynkö ponnistamaan tarpeeksi tehokkaasti, kun " kiristyttää" . Kiitos asiallisista neuvoista. ap

Vierailija
9/12 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ensimmäinen lapsi, ponnistusvaihe 12min ja se oli todella suuri helpotus kun pääsi ponnistamaan. Sitä ennen oli sellaisi supistuksia että olisi pakko ponnistaa, mutta ei saanut.

Vierailija
10/12 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on niin kivulias, että ponnistamaan pääseminen tuntuu taivaan lahjalta :) Ja avautumisvaiheen kestää, kun tietää, että jokainen supistus lähentää kivun päättymistä.

Vierailija
11/12 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuo ponnistusvaiheen kiristymiskivut. :(( Taidan olla outo. ap

Vierailija
12/12 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnyttänyt viisi ja juuri ponnistusvaihe pelotti joka kerta..Viime kerralla kätilöni ehdotti, että laitetaan spinaalipuudutus, kun olen auki sen 8cm, jos on sitten hyvä tuuri niin ponnistan juuri sen parin tunnin sisällä, kun puudutus kestää. Näin kävikin ja ponnistusvaihe oli täysin kivuton, ponnistin jakkaralla ja vauva vielä potkaisi käteeni vatsassani ennenkuin tuli ulos maailmaan. Se oli hassu ja mukava kokemus. Ainoa huono puoli oli, että ponnistusvaiheessa häntäluuni murtui ja on kipeä yhä vaikka synnytyksestä toista vuotta.Olen miettintkin kuinka olisin kivun kestänyt jollen olisi ollut puudutuksessa, ponnistaessa kuulin naksahduksen, mutta syy selvisi vasta kun puudutus lakkasi vaikuttamasta..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi