Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miks olet kokoomuslainen?

Vierailija

Kiinnostaisi tietää, että kuuluuko tuttavapiiriisi yhtään köyhiä ihmisiä ja välitätkö heistä yhtään?

Kommentit (15)

Vierailija

En tiedä mitä tarkoitat "köyhällä". Suomessahan ei kukaan ole varsinaisesti köyhä, sillä meillä on olemassa avokätinen sosiaalitukijärjestelmä. Ihmisiä pitäisi enemmänkin patistella pois tukien varasta, kantamaan vastuuta itsestään.

-Kokoomuksen äänestäjä

Vierailija

Koska haluan ajaa Suomen hyvinvointiyhteiskunnan alas ja siirtää kaikki julkiset toiminnot ulkomaisten veroparatiisifirmojen käsiin.

terveisin

kokoomuslainen

Vierailija

Olen kokoomuslainen mutta niinistömäisellä enkä stubb/orpomaisella tavalla. Ymmärrän talouden ja maailman reaaliteetit ja olen vähän opiskellut asiaa itsekin. Lähipiiriini kuuluu ihmisiä kaikista yhteiskuntaluokista 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen kokkare, koska olen kylmä ja laskelmoiva porvarinpentu!

Ymmärsit: kansalle sitä mitä se haluaa kuulla ;)

Valekokkari

Vierailija kirjoitti:
Koska haluan ajaa Suomen hyvinvointiyhteiskunnan alas ja siirtää kaikki julkiset toiminnot ulkomaisten veroparatiisifirmojen käsiin.

terveisin

kokoomuslainen

Mutta viime vaaleissa äänestiti vasemmistoliittoa, koska veroparatiisit on vasemmistoliiton lempisana ja ratkaisu joka asiaan.

Näillämennään

Itse olen alle keskituloinen ja ystäväpiirissä on kaikenlaisia ihmisiä eri tuloluokista. Olen äänestänyt kokoomusta, koska sen vero- ja talouslinjaukset osuvat parhaiten omaan ajatusmalliin. Ihmisille tulisi jäädä rahaa palkasta kulutettavaksi ja parasta sosiaaliturvaa on työ. Ihmisen yritteliäisyyttä pitäisi myös palkita enemmän kuin joutenoloa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei Suomessa ole köyhiä. Kaikki suomalaiset kuuluvat maailman rikkaimpaan 10 prosenttiin.

Typerää verrata muuhun maailmaan.

Suomen mittapuussa meillä on noin miljoona köyhää. Vähän yli viisimiljoonaisesta kansasta se on  aivan liian suuri osuus.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En tiedä mitä tarkoitat "köyhällä". Suomessahan ei kukaan ole varsinaisesti köyhä, sillä meillä on olemassa avokätinen sosiaalitukijärjestelmä. Ihmisiä pitäisi enemmänkin patistella pois tukien varasta, kantamaan vastuuta itsestään.

-Kokoomuksen äänestäjä

Eli toisin sanoen kaikkien pitäisi ryhtyä yrittäjiksi? Onko tämä realistista?

Vierailija

[quote=Vierailija]Ihmisille tulisi jäädä rahaa palkasta kulutettavaksi ja parasta sosiaaliturvaa on työ./quote]

Olen samaa mieltä! :) Mistä saisimme työpaikkoja?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itse olen alle keskituloinen ja ystäväpiirissä on kaikenlaisia ihmisiä eri tuloluokista. Olen äänestänyt kokoomusta, koska sen vero- ja talouslinjaukset osuvat parhaiten omaan ajatusmalliin. Ihmisille tulisi jäädä rahaa palkasta kulutettavaksi ja parasta sosiaaliturvaa on työ. Ihmisen yritteliäisyyttä pitäisi myös palkita enemmän kuin joutenoloa.

Voi sinua. Etkö ymmärrä lainkaan, että Suomessa on verotuksen painopistettä siirretty jo vuosia välillisiin veroihin, varsinkin Kokoomuksen toimesta. Näinollen kokonaisveroasteesi on noin 58%. Näitä välillisä veroja on niin helppo nostaa, kun ihmiset eivät niitä hahmota samalla tavalla kuin ansiotuloveroa.

Muistan 80-luvulla, kuinka ansiotuloveroprosenttini oli rapiat 40. Nyt se on 27% ja silti kokonaisveroasteeni on tuo 58%.

Ostovoimalla mitattuna olen huonommassa tilanteessa kuin 80-luvulla, jolloin alkoi Kokoomuksen valtakausi.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat