Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kala-auto kävi ovella... Ei vitsi mitkä hinnat!!

Vierailija

Miksi kala maksaa niin paljon? Monta kymppiä kilo?

Kommentit (8)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Onko semmosia nykyäänkin... No kai se palvelu ja valikoima maksaa.

No täällä ainakin käy aina välillä... 50e maksoi 2kg lohta. Noin esimerkiksi.

Vierailija

No bensat, auton käyttökulut, itse kala ja firman tulos. Pakko olla hintaa.

Itse arvostaisin jos kalaa tuotaisiin ovelle korkeampaankin hintaan.

Vierailija

Tuo kala-auton kala on vielä pakastettua ja ulkomaista. Saan marketista, jossa käyn joka tapauksessa, kotimaista tuoretta kalaa halvemmalla. En ihan ymmärrä kala-auton bisnesideaa.

Vierailija

Näissä kannattaa miettiä sitä että mihin hintaan itse tekisi sitä hommaa (tässä tuota kala-auton työntekijän hommaa)

Muutama juttu:

-Pitää olla vene ja verkot joilla kalat pyydystetään.

-Pitää olla tila jossa kalat käsittelee, säilytykseen tarvitaan kylmätilaa/jäätä jne. sekä mahdolliset pakkausmateriaalit (muovipussit/paperit joissa kala annetaan asiakkaalle).

-Pitää olla asianmukainen auto jolla kalaa myy, mikään "pikku-fiat" ei ole kelvollinen, sekä auton kulut, bensa, huollot, renkaat, katsastukset ym.

-Pitää käyttää aikaa kirjanpidon tekemiseen, tai palkata joku tekemään kirjanpito.

-Itselle pitää maksaa palkka, ja sitten menee liäskis kaikki verot ym. maksut valtiolle, eläkekassaan jne.

Joten, jos nyt AP miettii paljonko tuossa olisi hyvä hinta kalalle, jos itse olisi myyjä, niin en usko että myy "euron kilo" hinnalla.

Toki on eri asia jos joku mökkinaapuri saa verkoista sata kuhaa eikä itse niitä kaikkia käytä, vaikka ilmaiseksi jakaisi tutuilleen. Mutta se kalastus ei ole sen mökkinaapurin elinkeino, vaan harrastus.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Näissä kannattaa miettiä sitä että mihin hintaan itse tekisi sitä hommaa (tässä tuota kala-auton työntekijän hommaa)

Muutama juttu:

-Pitää olla vene ja verkot joilla kalat pyydystetään.

-Pitää olla tila jossa kalat käsittelee, säilytykseen tarvitaan kylmätilaa/jäätä jne. sekä mahdolliset pakkausmateriaalit (muovipussit/paperit joissa kala annetaan asiakkaalle).

-Pitää olla asianmukainen auto jolla kalaa myy, mikään "pikku-fiat" ei ole kelvollinen, sekä auton kulut, bensa, huollot, renkaat, katsastukset ym.

-Pitää käyttää aikaa kirjanpidon tekemiseen, tai palkata joku tekemään kirjanpito.

-Itselle pitää maksaa palkka, ja sitten menee liäskis kaikki verot ym. maksut valtiolle, eläkekassaan jne.

Joten, jos nyt AP miettii paljonko tuossa olisi hyvä hinta kalalle, jos itse olisi myyjä, niin en usko että myy "euron kilo" hinnalla.

Toki on eri asia jos joku mökkinaapuri saa verkoista sata kuhaa eikä itse niitä kaikkia käytä, vaikka ilmaiseksi jakaisi tutuilleen. Mutta se kalastus ei ole sen mökkinaapurin elinkeino, vaan harrastus.

Kuha kalastaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tuo kala-auton kala on vielä pakastettua ja ulkomaista. Saan marketista, jossa käyn joka tapauksessa, kotimaista tuoretta kalaa halvemmalla. En ihan ymmärrä kala-auton bisnesideaa.

Pakastettua oli joo, mutta oletin että olisi ollut kotimaista, mutta voi olla että olin väärässä! En ostanut vaikka olisin halunnut tukea bisnestä... Myytiin 2kg pakkauksissa ja maksoivat tosiaan 50e ylöspäin riippuen lajikkeesta. Tuntuu vaan niin kalliilta. Menestyyköhän bisnes noilla hinnoilla? T. ap

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat