Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Metka tunne kun on lääkärissä ja tietää sairaudestaan ja sen hoidosta enemmän kuin lääkäri!

Vierailija

Potilas näkee kun lääkäri selaa samalla kuumeisesti terveysporttia, lääketietokantaa ja Kelan sivuja (erityiskorvattavuuskriteerejä).

Olen toivottavasti osaavissa käsissä ;)

Mut olenhan tämän sairauden kanssa elänytkin jo 30 vuotta...

Sivut

Kommentit (54)

Vierailija

Tuntuupi nykyään olevan enemmän sääntö, kuin poikkeus. Maksappa ja jonota siitä, että menet kertomaan lääkärille mikä hoito tai lääkitys nyt tarvitaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos ei ollut juuri sen alan erikoislääkäri kyseessä, niin eihän tuo ole edes mitenkään kummallista.
Terveyskeskuslääkäri, jolta olin vailla reseptin uusimista...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ollut juuri sen alan erikoislääkäri kyseessä, niin eihän tuo ole edes mitenkään kummallista.

Niin? Ei ne todellakaan muista kaikkien sairauksien hoitoa ja lääkkeitä ulkoa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tuntuupi nykyään olevan enemmän sääntö, kuin poikkeus. Maksappa ja jonota siitä, että menet kertomaan lääkärille mikä hoito tai lääkitys nyt tarvitaan.

Näitä googlettajia kyllä vastaanotoilla riittää.  Tietämys, jota on kertynyt 30 v sairastamisen aikana on eri juttu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No tässä tapauksessa olisi varmasti riittänyt reseptin uusiminen, niinkuin monen vuoden ajan aikaisemmilla omalääkäreilläni.

Vierailija

No on näitä kokemuksia itselläkin.

25 vuotta sitten terkkarilääkäri ihan kujalla kilpirauhausen vajaatoiminnasta.

Nuoria lääkärityttösiä täysin pihalla vauvojen terveteen liittyvistä asiosta,

Ja sitten näitä ulkomaalaisia, jotka ei ymmärrä mikä vaivaa, eivätkä osaa neuvoa miten siitä pääsee eroon.

Vierailija

Jos haet vain reseptin uusintaa ja tiedät mitä tarvitset niin miksi rasitat turhaan terveyshuollon resursseja. Soitolla hoitajalle saat sähköisen reseptin apteekkiin parissa päivässä ilman että sun tarvitsee nähdä sen enempää vaivaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No on näitä kokemuksia itselläkin.

25 vuotta sitten terkkarilääkäri ihan kujalla kilpirauhausen vajaatoiminnasta.

Nuoria lääkärityttösiä täysin pihalla vauvojen terveteen liittyvistä asiosta,

Ja sitten näitä ulkomaalaisia, jotka ei ymmärrä mikä vaivaa, eivätkä osaa neuvoa miten siitä pääsee eroon.

Tuntuu että nämä nuoret tytöt, ne entiset kympin tytöt, on juuri niitä joiden pitää kaikki mahdollinen tutkia ja tulkita siinä vastaanotolla niitä terveysportin ohjeita noudattaen. Vaikka tosiaan potilasta on hoidettu samalla lääkityksellä monta kymmentä vuotta eikä sairaus ole varsinaisesti muuttanut muotoaan. Ehkä se on sitä heidän omaa perusteellisuuttaan, jolla ovat ylipäätään lääkikseen päässeet ja sen läpäisseet.

Vierailija

Tuo on arkipäivää  mutta kun olet erikoislääkärin vastaanotolla esim. keskussairaalassa ja on kokenut lääkäri, hän kirjoittaa todistuksen juuri tuosta erityiskorvattavuudesta ja se on siinä. Erikoissairaanhoidossa on oikeus saada sama lääkäri, jonka kanssa on asioinut aiemmin, ainakin itse olen saanut. En tosin itse koskaan edes käy tk:ssa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No tässä tapauksessa olisi varmasti riittänyt reseptin uusiminen, niinkuin monen vuoden ajan aikaisemmilla omalääkäreilläni.

Lääkäri on aina vastuussa siitä, millaiseen reseptiin hän nimensä laittaa. On ihan aiheellista, että lääkäri tutkii, mihin vaivaan ja mitä lääkettä hän määrää. Joskus kehitys kehittyy ja on tarjolla aiempaa parempiakin lääkkeitä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos haet vain reseptin uusintaa ja tiedät mitä tarvitset niin miksi rasitat turhaan terveyshuollon resursseja. Soitolla hoitajalle saat sähköisen reseptin apteekkiin parissa päivässä ilman että sun tarvitsee nähdä sen enempää vaivaa.
Lääkäri ei suostunut uusimaan reseptiä apteekkiin vaan halusi nähdä minut. Minulle olisi sopinut pelkkä uusinta. Harmi kun jouduin luopumaan entisestä omalääkäristäni, hänen kanssaan menikin välillä vuosia pelkällä puhelinuusinnalla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Halusi tehdä työnsä hyvin ja olla perusteellinen. Mutta päätyikin av:lle...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Lääkäri on aina vastuussa siitä, millaiseen reseptiin hän nimensä laittaa. On ihan aiheellista, että lääkäri tutkii, mihin vaivaan ja mitä lääkettä hän määrää. Joskus kehitys kehittyy ja on tarjolla aiempaa parempiakin lääkkeitä.

Lääkitystäni ei ole muutettu varmaan 20 vuoteen...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat