Oon vartaloltani tiimalasi-omena, apua!

Vierailija

Mulla on kapea vyötärö ja leveä lantio. Edestäpäin näytän tiinalasilta, mutta mulla on ihan järkyttävä pömppis! Semmoinen omena tossa vatsalla.

Jos jännitän vatsalihaksia saan sen litteäksi, mutta jos oon rentona se näyttää raskausvatsalta. Roikkuva klöntti.

Oon normaalipainoinen. Mikä tohon pötsiin auttais? (Harrastan pilatesta, joten syvien vatsalihasten pitäisi olla kunnossa)

Kommentit (10)

Vierailija

Onko se ehtaa läskiä vai vain "ominaisuus"? Jos läskiä, pitkäkestoinen aerobinen liikunta kuten kävely poistaa nimenomaan vatsanalueen rasvaa parhaiten kaikista liikuntamuodoista.

Vierailija

Litteä vatsa vaatii säännöllistä vatsalihastreeniä. Se tiedetään. Mutta mikä avuksi, jos ahkera vatsatreenikään ei auta? Ehkä silloin litteän vatsan salaisuus sijaitseekin aivan jossain muualla, nimittäin lantiossa.

Siellä syvällä on piilossa useimmille täysin tuntematon lihas. Latinaksi sen nimi on psoas major, joka kuuluu lonkankoukistajalihaksiin. Lihas toimii kuin kuminauha, joka pitenee ja lyhenee kävellessä. Se on ikään kuin heiluri. Se myös pitää lantion ja selän oikeassa asennossa kävellessä ja seistessä.

Monelle on yllätys, kuinka paljon lonkankoukistajat voivat vaikuttaa keskivartalon asentoon. Jos psoas major -lihas on kireä, se vetää lantiota väärään asentoon, jolloin alavatsa työntyy eteen. Jos lonkankoukistajat ovat lyhentyneet, edes ahkerasti tehdyt vatsarutistukset eivät anna litteää vatsaa.

http://kuntoplus.fi/laihdutus/littea-vatsa/vatsa-litteaksi-lantiotreenilla

Vierailija

10 KIREÄN LONKANKOUKISTAJAN OIRETTA

Vatsasi ei ole ainoa kohta kehossasi, joka kärsii liian kireistä lonkankoukistajalihaksista.

Lonkankoukistajien kireys voi aiheuttaa huonon ryhdin lisäksi myös muita haittoja:

Selän ja lantion alueen kivut
Lantion liikkuvuus ja lantionpohjan lihasten heikentyminen
Alaselän välilevyjen kuluminen
Kuukautisia edeltävä oireilu lisääntyy
Haittaa sisäelinten toimintaa
Alavatsakivut
Vaikeudet synnytyksessä
Yhdyntäkivut
Heikentynyt suolen toiminta
Pakaratreeni ei kiinteytä, sillä kireät lonkankoukistajat eivät mahdollista niiden oikeanlaista treenausta

Vierailija

Mulla on taipumusta samaan, mutta laihdutin 3 kiloa ja ongelma (eli mulla pömpöttävä pyöreä alavatsa) lähes hävisi. Vyötärö mulla on aina ollut kapea ja lantio leveä. Pienet rinnat, siro ylävartalo, esiintyöntyvä alavatsa ja esiintyöntyvä peppu. Tuntuu että kaikki mun lisäkilot tulee peppuun ja alavatsaan. Pidän itseni hoikkana, painoindeksi n. 18,5. Tän vartalomallin nimi on kait 'figure eight', eli '8'.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat