Ajatukset joista ei pääse eroon

Vierailija

Otsikossa se tuliki. Minua on pitkään vaivannut asiat joissa olen mielestäni epäonnistunut, ja näin jälkikäteen ajatellen tekisin jotku (aika monetkin) asiat toisin. Ne on suurempia ja pienempiä asioita, laidasta laitaan.
Ongelmani on se, että vatvon ja märehdin näitä loputtomiin. Vaikka kuinka yritän järjellä selittää itselleni että se ei auta, mennyt on mennyttä, ne ajatukset vaan on ja pysyy. Heti jos olen jouten, ne saa vallan. Vihaan tätä! Olenko pakkomielteinen, vai mikä minua vaivaa??
Tätä on jatkunut n.3-vuotta. Voisin liittää tähän ajanjaksoon kolmenkympin kriisin, lapsen syntymän, epäonnistuneen parisuhteen ym.. Ovatko ne yhdessä ehkä laukaisseet tällaisen.. Tämä on hirveää, tekisin mitä vain että saisin rauhan tästä jatkuvasta miettimisestä ja suremisesta ja pelkään myös että mokaan jatkossakin. Se kuluttaa hirveästi energiaa!

Kommentit (4)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En tiedä, minulla ihan samanlaista. Olen sua 10 vuotta vanhempi ja mulla jatkunut tää jo vuosia :-( Ei varmaan lopu koskaan.
voi ei :( miten paljon sua häirittee tuo ihan tavallisessa arjessa? Itselläni menee monesti päivät ihan pilalle ja hukkaan miettiessä näitä. Tämä on jotain niin hankalaa, pitäisi kai olla niin paljon tekemistä ettei jaksaisi miettiä mitään ..

Vierailija

Luulen, että ihminen, joka ei ota omista virheistään vastuuta, jää helposti märehtimään noita asioita, koska hän jumittuu epäonnistumisen tunteeseen. Se ei vaan auta eteenpäin mitenkään. Järjen käyttö, omien virheiden rehellinen tunnustaminen ja päätös toimia paremmin tulevaisuudessa auttaa eteenpäinmenoa.

Myös jos on heikko luonne, jää vatvomaan asioita, koska silloin ei tarvitse ryhdistäytyä ja ottaa itseään ns. niskasta kiinni vaan saa velloa marttyyrin roolissa.

Lisäksi jos on hyvin riippuvainen muiden mielipiteestä itsestään takertuu johonkin kokemaansa epäonnistumiseen ja ajattelee että se on ylipääsemätön juttu ja kaikki ajattelevat sinut nähdessään vain tuota mennyttä asiaa. Tosiasiassa suurin osa ihmisistä on niin itsekeskeisiä, että tuskin muistavat mitä jollekin muulle on tapahtunut joku aika sitten.

Se epäonnistuminen on vaan tärkeä kokemus, josta olet oppinut jotain elämästä. Se ei määrittele sinua loppuelämäksesi. Live ja learn.

Toinen keino, jos tilanne on vaikea, on siirtyä johonkin toisiin ympyröihin, muuttaa muualle, jossa sinua ei tunneta tai edes mennä jonnekin uuteen opiskelu-, työ- tai harrastuspaikkaan, jotta voit luoda nahkasi uudeestaan. Tärkeintä on päättää, että mokasit, mutta olet ihan ookoo silti, ja jatkat elämää.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat