Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

SYYSKUUN MAMMAT PERJANTAINA

10.02.2006 |

Toivottavasti nyt en aloita päällekkäin pinoa... :)

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nukuttiin jo toinen yö peräkkäin suht kivasti. Noin klo 20 maissivelli, 0.15 rintamaitoa ja 5.20 rintamaitoa. Pari kertaa taas tutin lykkäys ja herätys seitsemältä. Niinpä sitä nyt sitten jaksaakin olla pyörimässä turhan panttina täällä netissä, kun poju ottaa päivän ensimmäisiä nokosia. ;)

Soseista taas: Syöttääkö joku syyskuinen jo kaksi kertaa päivässä soseita? Millaisia, siis joko lihaa yms.? Entäs onko puurot aloteltu? Mä ajattelin, että ensi viikon neuvolakäynnin jälkeen voisi aloitella puuroja. Antais vaikka aamupäivästä puuron, iltapäivästä soseen ja illalla velliä (tai puuroa). Pitää kysyä neuvolasta minkälainen olis järkevää.

Hyppykiikusta taas: Millainen hyppykiikku on hyvä? Citymarketissa näin jonkun, oli vissiin Pikku-Piian. Oon vaan tuolla Vantaan Petikon liikkeissä nähnyt " laadukkaamman oloisia" . Onko niillä eroja?

Eikö kukaan muu halua vielä töihin? Tuossa yksi päivä vaan kirjoittelin, et itsellä sormet syyhyää jo päästä, mutta kukaan ei kommentoinut. Mähän koko ajan kyl teen meidän firman juoksevat paperityöt, mutta tää nyt on työtä kotona. Nimenomaan tekis mieli muualle töihin sosiaalisten kontaktien vuoksi. Toisaalta tuntuu pahalta ajatella, että muksu menee hoitoon/meille tulee hoitaja ja en nää häntä niin paljon. Mutta jospa osa-aikaisena vaikka saisi töitä, olisin ihan tyytyväinen :). Mulla siis vähän auki vielä tuo työpaikka.

Noustaanko teillä muuten jo istumaan? Meillä ei oo kaukana, että lattiatasosta noustaan ja poika onkin jo tajunnu, että lelukaaresta saa tukea ottaen vedettyä itsensä ylös :). Samoiten kun isin tai äidin sormista nappaa kiinni ja kiskoo ittensä ylös ja istumassa ollaan niin hangon keksinä.

No niin, jospa sitä taas yrittäis jotain kehittävääkin tehdä.

tuiskuneiti79 + poika 5 kk+

Vierailija
2/20 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

päästään vihdoin ulos lenkille.

Viime viikolla kirjoittelin masennuksestani, kiitos tuesta. Tilanne on nyt meillä se, että itse olen sairaslomalla ja mies pitää pekkasiaan ja lomiaan ja jää sitten vanhempainvapaalle. Kun tästä toivun, teen opintoni loppuun ja sitten takaisin töihin, joskus ensi syksynä.

Viime perjantaina menin sitten lääkäriin ja nämä asiat alkoivat edetä. Olipa iso kynnys sanoa asiat ääneen, puhua tästä masennuksesta. Taisin täällä kertoakin, että sain sen miehellekin sanottua vasta ison riidan päätteeksi karjumalla. Lääkäri oli miehen jälkeen vasta toinen ihminen, jolle sain sen sanottua. Nyt on lähete vetämässä mielenterveysyksikköön, josta ei ole vielä kuulunut mitään, vaikka viikko on jo vierähtänyt. Mietin tässä itsekseni, että jos olisin kotona yksin, eli mies olisi töissä, niin seinät olisivat jo romahtaneet, kun en pääse minnekään juttelemaan. Nyt ei siis ole hätää, kun saan omaa aikaa ja lepoa kun mies on jakamassa hoitovastuuta.

Oikeastaan olo kohentui jo tosi paljon, kun tiesi, ettei tarvitse vastata kaikesta yksin. Menee puolikin päivää, etten muista masennustani. Mutta heti kun mies lähtee jonnekin tms. niin esimerkiksi kotona yksin oleminen alkaa ahdistaa. Tuolla yksinololla tarkoitan siis vauvan kanssa kotona olemista, oikeastaan siis kaksinoloa...

Lääkäri suositteli myös zoloft-lääkitystä, jota voi käyttää imettäessä, lääkettä kuulema imeytyy äidinmaitoon niin vähäisiä määriä. En kuitenkaan ole halunnut aloittaa lääkitystä ainakaan niin kauan kuin olemme täysimetyksellä, ettei sitä vähäistäkään määrää mene vauvaan. Mietin toki asiaa uudestaan, jos tilanne huononee. Muutenkin olen vähän kriittinen noita lääkityksiä kohtaan, mutta toki aloitan jos on pakko.

Edessä on useamman kuukauden toipuminen ja jonkinlainen terapia. Lääkäri arveli kyseessä olevan keskivaikea masennus, jonka vuoksi siis tuota lääkitystäkin suostitteli. Taustalla ilmeisesti jo työstä tullut uupumus ja sitten vauvan korvakierre ja omat hormoniheittelyt tähän päälle.

Vanhemmilleni en ole saanut vielä kerrottua, vaikka olen sitä kyllä jo harkinnut. Ei ole ollut sopivaa tilaisuutta. Olemme vain kertoneet tutuille, että mies on nyt vanhempainvapaalla ja minä opiskelen kotoa käsin.

Vauva itsessään on tosi ihana! Joka päivä jotakin uutta, se auttaa jaksamaan. Eläinystävänä näen ihmisen " pennussa" paljon samaa kuin esim. koiran tai kissan pennussa, miten vilpittömästi kiintyy hoitajaansa ja miten nauttii kosketuksesta, kutittelusta, leikkimisestä. Poika nauraa oikein mahansa pohjasta kun pusutellaan ja kutitellaan ja kuulostaa välillä ihan kehräävälle kissalle, tosi suloista! Joku puhui vauvan muistuttavan karitsaa touhuineen, tosi osuva kuvaus sekin!

Meillä on käännytty jo kuukauden ajan, nyt mahallaan ollessa nostetaan peppu ylös ja vedetään jalat alle, sitten heilutellaan itseään. Liikkeelle olisi jo päästävä. Kirkuminen ja mitä erilaisimmat äänet ovat nyt myös kova juttu.

Päiväunet nukutaan neljässä pätkässä, yleensä puolesta tunnista tuntiin. Yöunet noin kymmenen tuntia, yksi syöttö aamuyöstä.

Mujeritakohan kirjoitti siitä, että kun vauva nukkuu äidin kanssa, niin heräilee jatkuvasti. Meillä ihan sama juttu. Aluksi kun vauva oli perhepedissä, niin hamusi rintaa jatkuvasti koko yön ja kiemurteli itsensä ihan muhun kiinni vaikkei nälkä sitten ollutkaan. Ilmeisesti maidon tuoksu houkutteli ja tavallaan häiritsi myös vauvan unia. Kun nyt nukkuu omassa sängyssä ja mies hoitaa yöheräilyn, niin homma rauhoittui heti. Tai jos nukkuu miehen vieressä, niin nukkuu rauhallisemmin. Mies antaa öisin pumpattua maitoa pullosta.

Emppuli (tai joku, nimimerkit jää huonosti mieleen) kirjoitti omasta alakulostaan. Eli sama tilanne täällä. Toivottavasti saat apua! Auttoi muuten kummasti jo kertoa asiasta täällä.

Iida-Ilonalle tsemppiä, rohkeutta ja voimia puhua asiat selväksi, kääntyivät ne sitten mihin suuntaan hyvänsä. Itse saattaisin jo löytää hirvikiväärille käyttöä... ei kun pistää vain vihaksi miesten ajattelematon käytös, oli takana sitten yhtään mitään tai ei.

Nyt syötölle ja sitten kauppaan, ihanaa kun pääsee ulos vaunuilemaan.

Hyvää viikonlopun alkua teille kaikille,

jessiina ja poitsu, ensi viikolla 5 kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Tuiskuneidille:

Mä siis olen ollut jo yli 2 kk töissä ja meillä poikien isä on kotona. Mukava ratkaisu meille, ei tosin sovi varmasti kaikille.

Ja soseista: Meillä Santtu saa aamulla puuroa, aamupäivällä liha-kasvisaterian ja päivällä jonkun välipalan, esim. persikkaa tai muuta hedelmää. Neljän jälkeen kasvisaterian ja illalla vielä puuroa jonkun hedelmäsoseen kanssa. Näiden LISÄKSI menee tuttelia n. litra.

Että joo... Meillä ei siis varsinaista 5kk:n neuvolaa ollut, mutta rokotetutkimuskäynti ja Santtu taas hieman kasvanut, nyt pituutta 70,5 cm ja painoa 10,8 kg. Yöt Santtu nukkuu heräämättä n. klo 23-09.

Mutta siis olen nytkin töissä, joten en voi pitkää tarinaa kirjoittaa.

Mukavaa talvipäivää kaikille!

- Tartsa -

Vierailija
4/20 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vasta noustiin, kun tämä äiti loikoili vaan sängyssä vaikka poika ois halunnu jo nousta.. mut tyyty tuttia syömään äitin vieressä ja nukahti siihen sit ekoille päikkäreillekin.. Tosiaan tuli taas valvottua viiteen ja vatvottua kaikkee ylimääräistä mielessä ja sen takia väsytti.

Kiitos jessiinalle, kun muistit! Joo auttaa puhuminen kyl hirveesti ja oon suunnitellu sitä neuvolapsykologia, kun raskausaikanakin olin hiukan alakuloinen, ja sie puhuminen autto mua, onneksi!

Töihin menosta puhetta.. joo oon miettiny, mut kun en ollu vakituisessa duunissa ennen raskautta niin täytyy tässä vie katsella ja miettiä. Oon mä aatellu jos vaikka oman alan töihin jo rupeisi hakemaan, kun niin huonosti saatavilla, joten jos sattuisi tärppäämään.. Mutta saa nyt nähdä miten nää asiat sutviintuu.

Olikohan nimim. räkänokka, kun minua jäi vaivaamaan et tiedänköhän sinut.. oletko synnyttänyt aleksinne TAYSissa 3.10?

Jos edes itseäsi haluat paljastaa..

Nyt täytyy mennä syötölle, pistään poika ulos nukkuun ja mennä itekin huiliin! Tuun myöh vie lukemaan muiden juttuja ja kommentoimaan (taas tuli vaan omaa mörinää..)

Emmuli ja poitsu 4 kk + vko

Vierailija
5/20 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näy helpotusta meidän yöuniin, ei...Ja tänään on tuntunut siltä, että sujuu päikkäritkin vähän kehnosti. Kello 10 aikaan kokeiltiin eka kerran ulkona nukkumista puolituntia, kolmannella tutin laitto/hyssytys reissulla toin sisälle. Nyt ollaan uudella yrityksellä...Reilun tunnin ollut ja kaksi kertaa olen käväissyt ulkona. Niin ja yleensä en ikinä joudu hyssyttelemään/tuttia laittaan...blaah....:(((

Ovatkohan nuo vauvat niin fiksuja, että rupeavat " hankaliksi" kun äidille mainaa iskeä vauvakuume. Kun on useamman yön valvonut ja illat kuunnellut tasaista narinaa ja kitinää, on orastava vauvakuume kadonnut kun se jokin saharaan....Että näinköhän tuo meidän aiemmin niin helppo neitonen on ruvennut hankalaksi, jotta saa olla rauhassa kaikkien silmäteränä ;))) Ihmejuttuja sitä ehtii aikansa kuluksi pohtimaan...

Töihin menosta: No minä olen opiskelija, mutta ensi syksynä aloitan täysipainoisen opiskelun ja mies jää kotiin. Nyt jo suoritan opintoja muutama tunti/vko tahdilla...Ja voin sanoa, että EI SITTEN KIINNOSTAISI TIPPAAKAAN...:) Ne aikuiskontaktit on tietty ihan kivoja, mutta on niitä minulla nytkin, niin mielummin sitä kotona olen, mutta pääsyy on ehkä se että valitsemani ala ei juurikaan innosta...

Hyppykiikuista: Meillä on Emma-merkkinen. Ostettu vissiin Lastentarvikkeesta, mutta kaikki joita olen käytössä nähnyt vaikuttavat aika lailla samanmoisilta.

Emmulille ja Jessiinalle oikein paljon voimia, hienoa että olette hakeneet apua ongelmiinne, vaikka vaikeata se varmasti onkin. On täälläkin olo ajoittain alakuloinen, etenkin se oli sitä heti synnytyksen jälkeen pari viikkoa. Nyt taas nuo levottomat yöt rasittavat, mutta eiköhän se tästä päivä kerrallaan...

Ja kutsu käy...:((((

maaly ja huutava-Ida 4,5kk

Vierailija
6/20 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä sanoa, että hui kun teillä muilla ollaan yritteliäitä siis liikkumisen ´suhteen :) Meillä ei vielä käännytä kun kyljelleen ja toisinaan pyöritään " akselinsa ympäri" eli ei kiireitä...:)

Kai se on lähdettävä neidin kanssa ulkoilemaan, että saan hänet " pidettyä" unessa...Ei vaan jaksais...Laiskottaa laiskottaa...

edelleen maaly....

Ai niin ja päivä jatkoja!!!!

Vierailija
7/20 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritänpä nyt kirjotella kun mitään ei tänään tahdo saada aikaseksi. Tyttö onneksi kuitenkin nukkuu ni saa kelailtua päänsisäisiä asioita rauhassa. Kovasti olen huolissani ystävän vastasyntyneestä kun hänellä tuntuu alku olevan nyt vähän raskas. Kovasti toivon että kaikki selviäisi ja menisi hyvin jotta hekin pääsisivät aloittelemaan vauva-arkea oman nyytin kanssa. Kovasti pahalta tuntuu nykyään kaikki vauvoihin kohdistuvat jutut, kai sitä on edelleen aika hormonihuuruissa...:)

meillä neiti nukkuu ulkona ku on onneks vähän lämpimämpää. Kovin monta kertaa on saanu käydä kyllä vaunuja heijaamassa että levotonta unta nähtävästi. Muutaman kerran kyllä tuntunut että jonkun muun vauva itkee meidän itkuhälyttimessä kun neiti lutkuttaa tuttia sikeässä unessa kun mä syöksyn tonne parvekkeelle...

Töihin menosta. Mulla vakipaikka joten ei silleen oo hätää että menis työt alta. Olen ajatellut että meidän pikkuinen saisi kasvaa parivuotiaaksi ennenkuin lähden töihin. Taloudellinen tilannehan kyllä ratkaisee paljon mutta toivon että voisin pari vuotta olla kotona. Tokihan tässä pikkusisarustakin lapselleen toivoisi mutta kun toi raskaus ei ollu mikään oppikirja raskaus vaan suppareita ja vuodelepoa monta viikkoa niin pelottaa että miten seuraava raskaus jos on samanlainen ni mihin sitten esikoisen laittaa jos vaikka sairaalaan joutuu lepoon. Mies tekee vuorotyötä niin hänen kontolleen koko lastenhoidon jättäminen tuntuu todella raskaalta. Ja näitä ajatuksia sitten kelailee yöllä kun ei saa unta:(

Hauskaa viikonloppua kuitenkin kaikille syyskuulaisille ja vauveleille! kovasti tuli nyt omia juttuja vaan mutta tuntui että täytyi vähän purkaa mieltään...

Kuukkeli ja neiti 4,5kk

Vierailija
8/20 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas :) Me nukuttiinki tänään pidempään ku tavallisesti,heräiltiin vasta puol kymmenen jälkeen. Yö meni kahdella syötollä,01 ja 05 ja sit seuraava vasta sillo puol kymmenen aikaan..

Eilen joku kysy täysimetyksestä...meillä ollu myös sama juttu et maitoo ei ala tulemaan aina kovin nopeesti,saa odotella vaik kuinka kauan ja sillo poju yleensä hermostuu....Mä luulen et jos on stressinpoikasta tai muita huolia niin ainakin mulla se on vaikuttanu siihen,kaikki toimii vähän hitaasti ;)

Töistä...juu,välillä on miettiny et ois kiva olla töissä taas,mut sit taas toisaalta ihana olla kotona vauvan kanssa....Työkavereita on ikävä.Mut käyn sillontällön moikkaamassa niitä.

Vaippajuttua...Liberon midi meillä käytössä mut nyt parina yönä falskannu...voi olla et herra pyörii ja jumppaa niin paljon et vaipat ei pysy paikoillaan.

Kaikille syysmammoille halauksia ja voimia!!!!!! :)

Vierailija
9/20 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja poitsu nukkuu partsilla tyytyväisenä...:) Ainakin viä. ;) Eilenkin kyllä nukku melkein kolme tuntia.:) Toivon,että myös tänään.

Korvatulehduksesta ei taida enää olla tietookaan,on poitsu sen verran iloinen ja energinen ny ollu... =)

Emmuliile ja Jessiinalle erityisen paljon jaksuja!!! Puhuminen tosiaan auttaa,sen on jo monesti huomannu itsekkin.:) Voimahaleja!!!!! =)

Maaly; Ei meilläkään viä kääntyillä...:(

Kateellisena luen muitten lapsosien kääntyilyä ja kovaa menoa...;) Mutta ei kai meillä oo mikään kiire sen kääntyilynkään kanssa...kaikki aikanaan.:) Varmasti ehditään meneen viä vaikka kuinka ja paljon..;D

Tuiskuneiti; Mulla ei oo vakityöpaikkaa odottamassa,joten meen töihin kun niitä joskus saan...Vanhempainvapaa loppuu elokuussa,ja rupeen katteleen töitä jo kesällä,mutta en kuitenkaan aloita ennen elokuuta, ja jos sit ei viä löydy niin sit on jäätävä kotiin.... Rahatilanne ei vaan oo kauheen hyvä jos kotiin jäis,kun on rakennusprojekti tulossa...

Joten kipeesti ois töitä oikeesti löydettävä,vaikka oisin kyllä niin mieluusti kotona pojan kanssa ja seuraisin kehitystä. :)

Mico jää isin kans lauantaipäiväks kun mami lähtee järkkäriks ralliin...;) Jee!!! ;) (autourheilunaisia...;D ) Ja sit tyttöjen kans iltaa istuun sen jälkeen...:)

Nyt taidan ruveta väsään noi ystävänpäiväkortit loppuun,että saan ne tänään postiin viä. (en juuri jättäny taas viime tippaan... ;p )

Hauskaa viikonloppua kaikkille syysimmeisille!!!!=))))

Käyn viä lukemassa pinon loppuun myöhemmin... :)

Syysmami ja Mico

Vierailija
10/20 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heips! Oltiin akun kanssa muutama viikko sitten 4kk neuvolassa painoa oli7180 ja pituutta64cm. Isäneuvola 5kk on seraavaksi muutaman viikon päästä. Aku saa ravintonsa vielä pelkästään rintamaidosta, perunaa ja päärynää vähän maistellut, muttakun rintamaito vielä riittää en kiirehdi kiinteiden kanssa.

Yöt menee aikast hyvin pari kertaa herää tissille ja n. 9 ylös, nukkumaan nennään n. klo:22. Tuttia ei syö mikä toisaalta hyvä niin ei ole murhetta päästä siittä eroon. Päiväunet otetaa vaunuissa noin yhden maissa ja nukutaan n. 3-4 tuntia, illemmalla voi vielä nukkua 30min-1h. Tänään on taas hieno päivä pääsää pitkästä aikaa kunnon vaunulenkille..

Vierailija
11/20 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toipumista Jessiinalle! Hyvä että ajoissa hait ammattiapua. Vaikka masennuksesta ei yleensä ihan hetkessä toivukaan esim. lääkkeillä on kaiketi tuollainen synnytyksen jälkeinen masennus yleensä helpommin taltutettavissa. Toivotaan ainakin niin!

Minä olen menossa töihin maaliskuun puolessa välissä, piti mennä alussa mutta siirsin vähän...Joulun jälkeen iski pieni paniikki. Tuntui siltä, että olen ainut joka osaa lastani hoitaa ja olin vähän huolissani mitenköhän mies pärjää kun ei ole tähän mennessä kovin paljon osallistunut. Kyseleekin välillä kummia ohjeita. No, päätin, että pitää harjoitella enemmän. Siis antaa miehelle ja tytölle enemmän kaksistaanolo aikaa. Ja tosi hyvin on sujunut. Hoitotapa on erilainen, mutta varmasti vähintään yhtä hyvä kuin minun. Nyt välistä jo tuntuu siltä, kun olen koko päivän ollut tytön kanssa, että kivakin mennä töihin.

Meillä ei olisi kiirettä aloitella kiinteitä. Mutta ajattelin aloittaa tosi hitaasti ja olisihan se kiva että muutakin kuin rintamaitoa menisi maaliskuussa kun menen töihin. Olen muutamia kertoja maistatellut perunaa. Ja nyt tyttö on tosiaan nukkunut 4-5 tunnin päikkärit entisten 1-2 h sijaan. Eli kai sillä perunalla jotain vaikutusta on nukkumiseen on.

Tänään tuli liberolta tuollaiset hierontaohjeet. Jos otettaisiinkin tänään tytön kanssa vauvahierontasessiot kunhan heräilee.

Vierailija
12/20 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jämähdin lukemaan tuota lokakuisten riitelyä....(Juu ihan niin kuin minua jotenkin koskettaisi :))

Juu...Ei kaikki sitten olekaan ihan sitä miltä näyttää....hmmm....Siis kun vaikuttivat niin mukavalta, aktiiviselta ja tiiviiltä joukolta...

MM-05: Juu eiköhän nuo meidänkin lapsukaiset vielä johonkin lähde...Ja mitä hitaammin niin sen helpommalla ite päästään, kun ei tarvi vielä perässä juosta ;))

Neiti jäikin ulos nukkumaan...

Heips!!!

maaly

Vierailija
13/20 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 29v. kahden lapsen äitykkä itä-suomesta. Esikoistyttö täyttää 5v. ja tämä pienin tytteli syntyi 1.9.05. Laskettuaika oli 29.8, joten tässä on tullut luettua elokuisten ja syyskuisten viestejä kuulumatta itse minnekään:))

Raskausajasta vietin 5kk vuodelevossa kohdunkaulanheikkouden takia ja kun tyttö ei sit meinannut tulla pihalle lainkaan niin synnytys käynnistettiin. Esikoinen syntyi 5 vk etuajassa.

Molemmilla lapsilla refluksi, alkoi molemmilla noin 2-viikon iässä. Sama lääkitys käytössä (prepulsid ja zantac). Esikoinen oksensi kaiken mitä söi, mutta kuopus onneksi oireilee lievemmin, mutta lääkitys kuitenkin tarpeen.

Meillä syödään kiinteitä jo aika kivasti: vähän kaura-vadelmapuuroa, kasvissoseita, hedelmää ja lihaakin syöty noin 2 vk. Liharuuat maistuukin nyt parhaiten. Tytöllä kokoa reilu 7900g ja 67cm, esikoinen oli näissä mitoissa 10kk ikäisenä:)) Joten ihan hyvin meillä kai kasvetaan,vaikka etenkin maidon juonti on tervaa, menee max 5dl vrk.

Tyttö vaatii sylittelyä aika paljon, ei vielä kääntyile, ja sekös suututtaa tyttöä. Muuten kovasti liikkuu paikallaan ja etenkin käsien motoriikka toimii. Kai sitä vielä ehtii liikkumaan. Uni pitää hakea lähes aina itkulla, ja äidin hartiat kovilla tyttöä kanniskellessa.

Tulipas taas mollivoittoista tekstiä, mutta OIKEESTI meillä menee ihan kivasti. Pitää yrittää päästä teidän jutuista kiinni, jos mukaan vielä mahtuu...

Hyvää perjantainjatkoa kaikille mammoille karvoihin katsomatta:))

Vierailija
14/20 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen siis minä! Eilen kavereiden kanssa syömässä ja vaavi isin kanssa kotona. Kaikki oli mennyt loistavasti ja äiti sai nauttia hiiiiittttaaaasta syömisestä ja aikuisseurasta. Ihanaa! Lisäksi vielä poika heräsi ensimmäisen kerran 03.30 ja seuraavan kerran 06.30. Tämä on ihme!

Täytyy lähteä selkeästi useammin ulos ja jättää pojat keskenään kotiin :-)

Töihinmenosta. Mulla välillä tuntuu, että haluaisin heti päästä töihin ja välillä ei tosiaankaan. Enemmän luulen, että sitä kaipaa päivisin sitä aikuiskontaktia, jonka takia myös hinku töihin. Toki ammatillinenkin kehittyminen kiinnostaa niinpä olen ajatellut että sitä voisi opiskella jotain (kunhan tästä alkusumusta selviää). Töihin en palaa varmaankaan tämän vuoden puolella.

Jaksamisia teille joilla on masennusta. HIenoa, että olette asiasta pystyneet puhumaan. Mustakin välillä tuntuu, että olen lievästi mollivoittoinen, mutta ainakin tähän asti se on ollut ohimenevää. Aika paljon sitä kerää itselleen paineita siitä kuinka hyvä äiti sitä pitää olla esim. täysimetyksen yms. suhteen. Onneksi on ihana mies, joka ei tee pitkää työpäivää ja välittää lapsista ja minusta :-) Muistaisipa vaan tarpeeksi usein sen hänelle kertoa. Lähtipä ajatus kulkemaan eriteille..

Meillä on jo käännytty, mutta ei tuo poika mitenkään kauhean innokkaasti sitä harrasta. Ei taida olla vielä ymmärtänyt, että sillä tavalla sitä pääsee mielenkiintoisiin paikkoihin ja tavaroihin käsiksi. Äidin kannalta siis onneksi niin ehtii vielä täällä palstoillakin käydä :-)

Mukavaa viikonloppua kaikille

abebe ja 4,5 kk poitsu

Vierailija
15/20 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitan jotain..

eli töihin menosta ollut puhetta ja minä ajattelin tän vuoden puolella mennä. Mieluusti olisin kyllä kotona tytön kanssa mutta talous ei anna periksi :( Asuntolainat ja autolainat kuitenkin maksettava eikä pitkälle pötkitä pelkästään miehen tilillä..

Joo ja meillä on myös mietittävänä nuo hoitokuviot kun mies on kolmivuorotyössä ja minä kahdessa vuorossa.. Äh, täytyy varmaan johonkin vuoropäiväkotiin laittaa, onko jollain kokemusta???Iltavuoron jälkeen sitten hakemaan, kymmeneltä vai? Voi pientä lasta.. huh huh, alkaa lievästi ahdistamaan kun miettii noita hoitoasioita..

nyt täytyy lähteä kauppaan.

Ai niin sitä on pitänyt sata kertaa laittaa että meillä ollaan myös tapparan naisia :) tytöllä oli tapparan tutti jo kahden viikon ikäisenä, isi toi pelistä :)

Jaksamisia ja halauksia kaikille, muistakaa jakaa taakkaanne ja soitella paljon ystäville...

äiti + tyttö (4 kk ja risat)

Vierailija
16/20 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vasta kerkesin koneelle, meillä viimeyö meni pitkästä aikaa hyvin Aleksi nukahti 20.30 ja heräsi vasta 4.30 ekan kerran sit tissiteltiin ja nukuttiin viellä 7.30 asti ja tänään on ollut aurinkoinen poika . olen ollut itse pirteä ja tosi aktiivinen ja siivonnut kulkaas kodin kunnolla matot vein jopa ulos tuulettumaan mitä en ole tehnut ties milloin. no ajattelin kun mies tulee kotiin jos kävisi vähän lenkillä ja menis perjantai kunniaksi saunaan. olikohan emmuli joka kyseli et tunteeko mut ja olenko saannut aleksin 3.10 niin vastaus emmulille et meijän aleksi on syntynyt 24.9 soseista et meil ei olla aloitttu viel eikä myös vellejä mut mietin just äsken et pitäisiköhän aloittaa kun aleksi on ollut rintaruokinnas mut eilen kokeilin rinta syötön jälkeen lisämaitona nania pvä kun must tuntuu et Aleksi on muutaman päivän jäännyt nälkäseksi ja syötöt tihentyneet ja olikohan sillä jotakin osuutta et vimeyön nukku hyvin. Töihin menosta en viel ole ajatellut .ja mietin tos kun pitäisi kohta ilmoittaa työnantajalle milloin palaan empä tiiä. no katsellaan meillä kans kovasti yritetään istumaan. onko kukaan syysäideistä itä-helsingistä. ja jos on niin mistä päin.

toivottavasti ei ole paljon kirjoitus virheitä ku aleksi on sykys ja heiluu kuin heinämies. taidan lähteä vaipan vaihtoon ja kokta taas varmaan syömään.

Vierailija
17/20 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. mutta piti tulla kertomaan että saatiin miehen kanssa asiat selviksi ja päätettiin alottaa alusta puhtaalta pöydältä...:) nyt pitää mennä niin kirjoitan enemmän myöhemmin!:)

Iida-Ilona ja amira

Vierailija
18/20 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ida-Ilona;Tosi hyvä juttu että saitte miehesi kanssa asiat selvitettyä ja paljon onnea uudelle alulle :)

Abebe;kyllä tekis täälläkin terää lähteä vähän tuulettumaan!!!Se on oikeesti jännä miten eri tavalla jaksaa vaikka ois ollu ihan vaan muutaman tunnin jossain itekseen :)Käytiin äsken koko poppoo näyteikkunaostoksilla ja sekin jo piristi vähän...

mut illan jatkoja kaikille!!!! :D

Vierailija
19/20 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies nukkuu vauvan kanssa tämän yön, tuo vasta klo 4 jälkeen tissille.

JA huomenna lasten ukki tulee viettämään päivää poikien kanssa. Mä meen ostoksille ja päiväleffaan: kaurismäen kaupungin valot taikka brokeback mountain suunnitelmissa.

Hyvää yötä, mä meen nukkumaan!

Vierailija
20/20 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti nukkuu jälleen, nyt sitterissä...Varsinainen unikeko, siis näin päivällä ja illalla, ei suinkaan yöllä :)

Täältä myös Iida-Ilonalle " onnittelut" tai siis hyvä että selvititte asiat. Toivottavasti miehesi nyt tajuaa, missä meette ja käyttäytyy sen mukaisesti.

Uudelle syyskuiselle tervetuloa...Näissä jutuissa nyt on aika helppo pysyä perässä, eivät niin kovin monimutkaisia ole :)

Me aateltiin huomenna mennä turvaistuinta katteleen...Eipä olla sitäkään saatu aikaseks, vaikka kaukalo on neidin ympärillä kutistunut vähitellen. Ollaan aateltu jotain Gracon malleista. Se Cosmic vaan on hiukan kallis, kun ero duoflexiin ei ole mitenkää merkittävä...No täytyy sovitella autoon ja vielä vertailla...

No nyt häivyn täältä taas tällä erää...

maaly, edelleen...