Turkulaiset hoi! Missä viihtyisä asuinpaikka?

Vierailija

Olen muuttamassa Turkuun töiden perässä, mutta tarkempi paikka on vielä hakusessa. Mikä olisi sellainen viihtyisä asuinalue, jossa ei nistejä/varkaita liiku? Onko esimerkiksi Runosmäki millaista aluetta? Entä mitä alueita kannattaa ainakin välttää? En nimittäin haluaisi uuteen slummiin, nyt kun täältä nykyisestä pääsen.

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

Vältä ainakin Lausteen ja Pernon alueita. Runosmäkikin on siinä ja siinä..itse en muuttaisi sinne. Keskusta ja itäinen keskusta (tuomiokirkon puolella jokea) hyviä asuinalueita. Löytyy varmaan kauempaakin viihtyisiä, itse en tunne noita lähiöitä tarkemmin.

Vierailija

Vältä itäisiä kaupunginosia, varsinkin Varissuota. Jos mahdollista, tule kantakaupungin alueelle. Esimerkiksi Mikaelin kirkon seudut ovat oikein kivoja. Rauhankatu, Sairashuoneenkatu, Puistokatu.

Vierailija

Hyviä alueita lähellä keskustaa ovat Port Arthur (Portsa), Kupittaa, Halinen ja Pläkkikaupunki. Kauempana on myös mukavia lähiöitä, joissa edullisia asuntoja. Vaikka Moisio ja Maaria.

Vierailija

Jos sää iha oikkias Turus tahrot assu, ni tul Portsa! Katto simmotti katui ku Annankatu, Arvinkatu, Korkeavuorenkatu ja Rauhankatu. Tääl kelppa ellä!

Vierailija

Kiitos vastanneille! Eiköhän näillä vinkeillä kohtuullinen asunto saada :) Tuosta keskustan pohjoispuolelta voisi alkaa etsimään, kun olisi sitten lähellä työpaikkaakin, mikä siellä päin missä on Ikea, Biltema, jne.

t: AP

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastanneille! Eiköhän näillä vinkeillä kohtuullinen asunto saada :) Tuosta keskustan pohjoispuolelta voisi alkaa etsimään, kun olisi sitten lähellä työpaikkaakin, mikä siellä päin missä on Ikea, Biltema, jne.

t: AP

Jos oikein likelle Ikeaa tai Biltemaa haluat niin se olisi sitten Raisio.. Mutta tule toki mielummin tänne Turkkuseen ja täl puolel jokke :)

hoi

Portsa, pohjola ja kupittaa, jos ei halua lähiöön. Lähiöistä suikkila, hepokulta uusia hyviä. Itäharju, uittamo, skanssi ja hirvensalo hyviä vaihtoehtoja kauempana. Kannattaa muuttaa lähelle, missä on töissä tai on hyvät kulkuyhteydet. Niinkuin muutkin sanoo, niin vältä itää, ja no runosmäki kuuluu varmaan siihen kategoriaan, että osa tykkää, osa ei. :)

Vierailija

Oon aika nirso asuinpaikkani suhteen enkä itse muuttaisi näihin:

- Runosmäki

- Lauste

- Varissuo

- Pansio

- Jäkärlä

- Perno

- Halinen

- Harittu/Koivula

Hyvinä alueina sitten taas näen:

- Itäinen keskusta

- Portsa

- IX kaupunginosa

- Kupittaa

Vierailija

Miksi Laustetta aina parjataan? Siitä alkaa olla kymmeniä vuosia, kun "pommit siellä paukkuivat". Nyt on ruskettuneita ihmisiä täynnä, mutta rauhallista ja puhdasta, eikä ainakaan kolmeen vuoteen, mitä olen täällä viereisessä VAALASSA asunut, ole Lausteella tapahtunut mitään. Enkä ole kuullut tapahtuneen aikaisemminkaan lähihistoriassa.

On kaksi siistiä lähikauppaa ja ihana luonto. Koulut ja päiväkodit vierekkäin, tasaista maata kulkea rattaiden ja vaunujen kanssa. Varissuo onkin asia erikseen, mutta mitään ikäviä ilmiöitä sieltä ei tänne kuulu eikä näy. Jengi pysyy "kotonaan".

Viereiseen Huhkolaankin kannattaa muuttaa, todella rauhallinen lähiö, josta kauppakeskus Skanssin monipuolisiin palveluihin kävelymatka. Busseja huitelee vartin välein sinne sun tänne. Uusi keskuskin tuli, jossa Sotka, Plantagen, eläinkauppa ym.

Jos itse saisin päättää, niin juuri Portsa, Vähäheikkilä, Kuuvuori ja Martinmäki mun makuun. Rahulit nyt vaan eivät riittäneet noista asunnon ostoon.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos sää iha oikkias Turus tahrot assu, ni tul Portsa! Katto simmotti katui ku Annankatu, Arvinkatu, Korkeavuorenkatu ja Rauhankatu. Tääl kelppa ellä!
Portsassa on aivan ihanan idyllinen pieni leipomo ja ne kauniit puutalot. Siellä kelpaisi asua. Joka aamu menisin tuohon leipomoon hakemaan leivät ja croissantit.

https://www.google.fi/maps/@60.4475712,22.2465003,3a,75y,327.16h,86.79t/data=!3m6!1e1!3m4!1ssazVx59lZd3yYi7iHwzIcg!2e0!7i13312!8i6656

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Portsassa on aivan ihanan idyllinen pieni leipomo ja ne kauniit puutalot. Siellä kelpaisi asua. Joka aamu menisin tuohon leipomoon hakemaan leivät ja croissantit.

https://www.google.fi/maps/@60.4475712,22.2465003,3a,75y,327.16h,86.79t/data=!3m6!1e1!3m4!1ssazVx59lZd3yYi7iHwzIcg!2e0!7i13312!8i6656

Kosken leipomo. Ollaan vakioasiakkaita, ihana leipomo :)

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat