Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paino pudonnut 2v-2,5v välillä??

10.02.2006 |

Meidän tyttö oli kesällä 2 v neuvolassa 14 kg ja 87,5 cm ja huomasin jokin aika sitten, että kotivaaka näytti nyt 13 kg (näytti myös 14 kesällä). Pituutta arvioisin olevan noin 92 cm. Tyttö oli kesällä vähän tukevammassa kunnossa kuin nyt, mutta että paino olisi pudonnut??? Onko muilla ollut vastaavaa?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähelle sen puolen kilon verran. Mun tyttöni nyt 2,7 v mutta 1,7 v käytiin ylimääräisellä käynnillä neuvolassa, samoin 2 v. tarkastuksessa siellä ja paino oli noussut sillä välillä hyvin vähän. Nyt sen 2-v. jälkeen olen mittaillut kotivaakaa käyttäen ja, tosin ei ehkä ole niin tarkkakaan kuin neuvolan vaaka, välillä paino jopa laskee. En silti ole tälläisistä määristä huolissani. Lapsihan myös liikkuukin paljon. Ja kasvaa. Aiemmin painonnousu oli tärkeämpi asia ja silloin siihen kiinnitti huomiota. Tarkoitan vastasyntyneestä ehkä 10 kk vanhaan. Tärkeämpää mun mielestäni on se, syökö lapsi tarpeeksi (tosin tän ikäisten syömisiinkään ei niin kovin paljon voi vaikuttaa enää aina), kasvaako ja kehityykö muuten.

Mun mielestäni ole ihan rauhallisella mielellä :-)! Kaikki kuulostaa ihan hienolta! 92 cm on kiva pituus ja painokaan ei taida olla liian alhainen, kuulostaa ihan normaalilta. Mun tyttöni ei vieläkään paina sen vertaa!

Vierailija
2/3 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mietityttää kovasti, käy neuvolassa.

Meillä aikoinaan pojalla paino laski 800g n. 3kk:ssa. Tuolloin hänellä oli ikää n. 1v ja 9kk. Poika ei jaksanut enää leikkiä eikä kävellä ulkona ja kotivaa´an perusteella paino oli laskenut. Soitin neuvolaan ja sain ajan heti seuraavalle päivälle. Pojalla oli tosin infektiokierre menossa. Todettiin tuo painonlasku, poika muutenkin hoikka. Poika pääsi kitarisan poistoon, mutta lopullinen syy olikin astma. Lopulta kun saatiin astmalääkkeet, alkoi paino taas nousta.

Tällä hetkellä on terve 6v!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aikanaan pyysin testiä samasta syystä + lapsen tiheästä pissaamisesta johtuen. Sokeri oli normaali, joten lapsella ei ollut diabetestä.