mitä ajattelisitte jos miehenne exä...

Vierailija

Mitä ajattelisitte siitä, jos miehenne vanha heila lähettäisi yhtäkkiä monisivuisen kirjeen teille, sinun ja miehenne yhteiseen kotiosoitteeseen? Osoitteenkin hän oli kaivanut jostain tietoonsa, ei siis ole tiennyt sitä entuudestaan. Tämä nainen oli ottanut mieheeni yhteyttä jo joskus viime keväänä ja kysynyt että saisiko hän kirjoittaa tälle tunnoistaan, koska katuu käytöstään siltä ajalta, jolloin he tapailivat vähän aikaa. Mies kieltäytyi haluamasta kirjettä, mutta tämä vanha heila näköjään kiellosta huolimatta kirjoitti.

en oikein tiedä mitä ajatella. Ärsyttää, hämmästyttää ja pieni mustasukkaisuuden pilkahduskin nostaa päätään. Nainen oli tilittänyt kirjeessäään kuulemma kovasti traumoustaan ja vaikeasta elämäntilanteestaan joka hänellä tuolloin, muutamia vuosia sitten heidän tapailun aikaan oli.

Kommentit (14)

Vierailija

Hihkuisin innosta ja järjestäisin heille treffit. Tämä olisi vastaus kaikkeen ja toivoisin todella, että juttu onnistuu! Toivottavasti nainen on mukava tapaus ja eiköhän hän olekin. Toivottavasti hän on pitänyt myös itsensä hyvässä kunnossa ja huomaa ottaa miehen hellään huomaansa.

Olemme mieheni kanssa eroamassa. :)

Vierailija

Minä näen tämän ainakin positiivisena eleenä. Mielestäni on vaan hyvä asia, että selittää rehellisesti, miksi kohdellut huonosti toista. Ehkä tästä voi saada voimaannuttavan kokemuksen itsekukin osapuoli.

Vierailija

No anna kirjoittaa. Voi tulla sille exälle ja miehellesikin parempi olo. Asiat on hyvä selvittää ja sopia silloin kun siihen on vielä tilaisuus..joskushan ei ole enää.
Itse erosin 10v sitten eräästä miehestä erittäin riitaisasti ja sydämeni murtui palasiksi. Kärsin asiasta pitkään viime vuoteen asti. Sitten sain jostakin päähäni, että minun on otettava häneen yhteys ja yritettävä vielä paiskata kättä päälle, edes virtuaalisesti. Joskus se voisi olla myöhäistä. Päätin yrittää lähestyä silläkin uhalla että hän teilaisi minut taas ja kaataisi kaikki vihansa niskaani. Yritys kannatti, ja hänkin totesi että menneet on menneitä ja vaihdoimme muita kuulumisia. Vielä tuonkin jälkeen hän viestitteli minulle mukavia ja vaihdoimme taas kuulumisia. En olisi 10v uskonut meidän enää ikinä puhuvan toisillemme. Vähän aikaa sitten sain tietää, että hän teki itsemurhan pian tuon viimeisen juttelukertamme jälkeen. Olen itkenyt siitä asti päivittäin, kohta 3kk. Mutta olen tavattoman kiitollinen ja onnellinen, että ehdimme saada välit sovittua vielä. En tiedä mistä kummasta sain yhtäkkiä pakottavan tarpeen saada lähestyä häntä..ehkä se oli jokin yhteys vielä välillämme joka minut niin sai tekemään. Kaunista. Mutta silti niin pohjattoman surullista..

N26

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Teille? Miehellehän kirje oli

Juu siis miehellenihän kirje oli, enkä minä sitä tietenkään lukenut tai urkkinut sen kummemmin. Tarkoitin lähinnä että kirje tuli meidän yhteiseen kotiin.

Vierailija

Kyllä mäkin olen jäänyt katumaan, miten riitaisissa väleissä mun ja eksäni 5 vuotta kestänyt loppui muutama vuosi sitten. Olen nykyisin todella onnellisessa ja tasapainoisessa parisuhteessa ja vasta sen myötä ymmärtänyt, kuinka vääriä olimmekaan eksäni kanssa toisillemme - toimme toisissamme huonoimmat piirteemme esille. Kun erosimme, sanoin melko tärkeitä asioita ja kielsin koskaan ottamasta yhteyttä, mikä on jälkikäteen hävettänyt, koska koen olevani tuollaisen yläpuolella. Enpä ole kuitenkaan koskaan ajatellut, että jos joku päivä haluaisin pyytää vilpittömästi anteeksi, niin eksän nykyinen voisi siitä loukkaantua tai olla mustasukkainen?

Vierailija

Jaa. Mä ajattelisin, että eksä käy läpi jotain kriisiä ja kuvittelee, että muitakin helpottaa saada tietää miten sekaisin hän on ollut.

Noiden terapiakirjeiden tarkoitus kuitenkin olisi, että ne kirjoitetaan mutta ei lähetetä kohteelle.

Vähän tietysti riippuu siitä, mikä on kirjeen sävy; jos se kertoo toisen tarinan suhteesta ja loppuu vaikka anteeksipyyntöön tai anteeksiantoon niin hyvä. Jos taas se on syyllistävä tai vetoava tai jotain toimenpiteitä olettava niin en tykkäisi.

Tuttavapiirissä on tapaus, jossa ihminen sairastui vakavasti. Hän kaivoi teini-iän heilatkin esiin, joita koki kohdelleensa huonosti ja halusi pyytää anteeksi. Nämä anteeksipyynnön kohteet olivat tietenkin jatkaneet elämäänsä eivätkä pahemmin pahalla muistelleet. Tälle sairastuneelle se oli tärkeää ettei katuisi mitään kuolinvuoteellaan.

Vierailija

okei, hyvä kuulla vähän ajatuksia tästä. En oikein tiennyt mitä ajatella tästä kirjeasiasta, toisaalta tunnen myötätuntoa tätä naista kohtaan ja ajattelen että kirje on osa hänen omaa terapiaprosessia, toisaalta vähän ärsyttää se kun kirje on laitettu miehen aiemmasta kiellosta huolimatta, ja jollain tavalla tietysti olen vähän heikko kun tunnen lievästi mustasukkaisuutta. Annan asian kuitenkin olla ja toivon mielessäni että nainen sai helpotuksen ahdistaviin menneisyyden haamuihinsa. -ap

ihminen

Unohda mustasukkaisuus, sillä ajat miehen pois luoltasi. Hänhän on valinnu sinut kumppanikseen joten mitä sitten jos exä kirjottelee. Kirjehän se vain on.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat