Kela laittoi saatavat ulosottoon ilman ilmoitusta

Vierailija

Olen maksanut kelalle säntillisesti velkojani keväästä asti. Lokakuun maksun huomasin sössineeni verkkopankissa, äsken, kun olin seuraavaa maksamassa. Eli kk jäi välistä. Menin kelan sivuille tarkistamaan tilanteen, ja siellä luki että perintä on ulosotossa. Wtf??! En ole saanut yhtään herjauskirjettä unohtamisesta, en mitään >:|

Kommentit (14)

Vierailija

Kela laittaakin suoraan ulosottoon, ei sieltä mitään muistutuskirjeitä tulekaan tai mene perintätoimstolle. Näin se nyt vaan on. Ole tarkkana jatkossa ja maksa se ulosottolasku, kun tulee.

Vierailija

No, silti maksoivat samaa etuutta minulle, kun mitä ulosmittaavat. Ei mitään järkeä, miksei ilmoittanu että otetaan sulta tää tuki ja maksetaan siitä? Ihan kuin rampa taluttaisi sokeaa... 

Tuleeko mulle nyt joku merkintä, vaikka maksan kaiken heti? Siis ei maksuhäiriö, mutta joku ulosottomerkintä?

Vierailija

Kela tosiaan laittaa heti eteenpäin, ei ne muistuttele, eli eivät ole tarhantätejä tai äitejä. Opettele ap hoitamaan asiat ajoissa, ettei käy kuten minulle...

Vierailija

Älä turhaan stressaa ! Laskujen tunnollinen hoitaminen on yliarvostettua ! Liity vain sovinnolla meidän 400 000 :n  iloiseen joukkoon  ! Elämä on laiffia ja jokainen tsäänssi on mahdollisuus epäonnistua siispä nyt reippaasti leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No, silti maksoivat samaa etuutta minulle, kun mitä ulosmittaavat. Ei mitään järkeä, miksei ilmoittanu että otetaan sulta tää tuki ja maksetaan siitä? Ihan kuin rampa taluttaisi sokeaa... 

Tuleeko mulle nyt joku merkintä, vaikka maksan kaiken heti? Siis ei maksuhäiriö, mutta joku ulosottomerkintä?

Kai siitä joku häiriömerkintä tulee, en ole varma. Mutta kannattaa nyt hoitaa kaikki maksut ajallaan ja pois, niin ei tule enempää mitään.

Ja Kela on Kela, ei ne ajattele loogisesti, vaan asiat tehdään pilkuntarkalleen niin kuin on määrätty.

Vierailija

Jes :) no, eipä ne, lähes KAIKKI muut tahot jotka laskuja lähettävät, ole tarhantätejä, mutta muistutus tulee silti. Täällä kela kertoo lähettävänsä muistutuksia 2kpl: 

http://www.kela.fi/takaisinperinta

Mutta, ilmeisesti maksusuunnitelman tehneitä ihmisiä, jotka ovat tunnollisesti asiansa hoitaneet, ei muistutella. Nice.

kellään vastausta tuohon kysymykseen, että jos nyt hoitaa koko summan heti, niin tuleeko joku ulosottomerkintä?

Vierailija

Minulle Kela maksoi itsepäisesti kotihoidon tukea, vaikka olin kerran puhelimitse ja toisen kerran kirjallisesti ilmoittanut sinne, että lapset aloittavat päivähoidon päivänä x ja minä palaan töihin. Sitten muutaman kuukauden kuluttua tuli erittäin ikävä kirje, jossa minut suunnilleen käskettiin menemään suoraan vankilaan kulkematta lähtöruudun kautta, koska olin laiminlyönyt ilmoitusvelvollisuuteni. Poltin päreeni ja laitoin kieltämättä varsin suorasukaisen kirjeen takaisin. Sain uuden kirjeen, jossa todettiin, että riittää kun palautan rahat. Anteeksipyyntöä ei tietenkään tullut.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jes :) no, eipä ne, lähes KAIKKI muut tahot jotka laskuja lähettävät, ole tarhantätejä, mutta muistutus tulee silti. Täällä kela kertoo lähettävänsä muistutuksia 2kpl: 

Mutta, ilmeisesti maksusuunnitelman tehneitä ihmisiä, jotka ovat tunnollisesti asiansa hoitaneet, ei muistutella. Nice.

kellään vastausta tuohon kysymykseen, että jos nyt hoitaa koko summan heti, niin tuleeko joku ulosottomerkintä?

EI voi tulla ulosottomerkintää, jos hoidat maksun, eikä asia etene ulosottoon, ymmärrätkö? En ole sun tarhantäti enkä äiti... Mutta suosittelen tutustumaan asioihin, eikä oletella, nise=nice.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Soita asiaa hoitavalle ulosottohenkilölle, niin saat varmasti oikeat vastaukset. Enpä uskalla lähteä veikkailemaan tuleeko vai eikö tule merkintää.

Ja edelleen, Kela on Kela. Kela on aina oikeassa, omasta mielestään ja se mitä lukee netissä, ei välttämää päde.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EI voi tulla ulosottomerkintää, jos hoidat maksun, eikä asia etene ulosottoon, ymmärrätkö? En ole sun tarhantäti enkä äiti... Mutta suosittelen tutustumaan asioihin, eikä oletella, nise=nice.

Mitä tarkoittaa nise=nice? Ai et nice kirjoitetaan oikeasti nise? No vittu LOL! (ei ap)

Vierailija

Ulosottomerkintä on eri asia, kuin maksuhäiriömerkintä, joka vie luottotiedot. Luottotiedot voi olla, vaikka olisi ulosottomerkintä. Olen lukenut nyt ympäri nettiä, enkä ole saanut selvyyttä tuohon, että jääkö. Yhdessä paikassa sanotaan yhtä, toisessa toista. Muuhun höpötykseesi en kommentoi, kun taisit vähän erehtyä omille sivupoluillesi.

kelan järjestelmässä viimeisin kirje toukokuulta

Vierailija

Kela oli laittanut 21 päivässä ulosottoon. Virkailija oli byrokraatti, jolla ei ollut mitään sanottavaa. "Näim se menee, ei me pystytä tälle mitään tekemään" Ymmärrän toki, mutta sitten kysyin että tuleeko joku merkintä jos maksan heti. "Joo näinhän se on"

soitin ulosottovirastoon jossa oli maailman pirteimmän kuuloinen täti, joka sanoi että ootat vaan laskua, maksat sen ja kukaan ei koskaan saa täältä millään mitään tietoa, että tätä kautta on kulkenut. Huh :) 

Tuli vaan mieleen että ulosottoviranomaisella on varmaan kertaluokkaa rankempi duuni, ja silti jaksoi kuulostaa ihmiseltä ja mukavalta puhelimessa, toisin kuin kelan tyyppi joka lähinnä vaikutti nauttivan tilanteesta. Mene ja tiedä..

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat