Lapsen kertomaa päiväkodissa

Vierailija

Lastentarhanopettaja soitti, että nelivuotias poikani oli kertonut seuraavaa: iskä meni ravintolaan ja me odotettiin pikkuveljen kanssa autossa. Minä huusin kamalasti ja pikkuveli huusi vielä enemmän. Ei osannut kertoa, kauanko olivat odottaneet autossa isää. 

Totuus tarinan takana: menimme koko perhe viikonloppuna ketjuravintolaan syömään. Matkalla isä pysähtyi viemään jotain tavaraa kaverilleen. Minä ja lapset odotimme autossa. Lapset kinastelivat tavalliseen tapaansa (kumpikaan ei itkenyt) ja komensin heitä lopettamaan huutamisen jotta voimme mennä nätisti syömään ravintolaan. Odotimme isää 5-10minuuttia, ajoimme ravintolaan ja söimme siellä. Oli kivaa. 

Tuo lastentarhaopettajan soitto tuli niin yllättäen etten yhtään tajunnut, mihin ihmeen ravintolaan se isä muka olisi mennyt. Se oli kuitenkin muutama päivä sitten kun käytiin syömässä. Nyt en tiedä, pitäisikö itkeä vai nauraa. En tiedä, tuleeko lastensuojeluilmoitus. 

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Kyllä sääntö pitäisi olla se, että älkää te vanhemmat uskoko ihan kaikkea mitä lapset puhuvat päiväkodista, niin ei mekään uskota ihan kaikkea mitä ne puhuvat kodista.

Vierailija

Älä sure. Tollasta tapahtuu päivittäin. Yllättävää virkaintoa lastentarhanopelta soittaa, mutta ainoa motiivi puhelulle oli aito huoli lapsistasi. Esim. eroperheissä "jatkuvasti" tapahtuu esimerkin tapauksia ja ope halusi varmistaa, että sinä tiedät mistä on kyse. Ei tule ls-ilmoa.

Mä voisin kertoa vastaavia tilanteita mihin minä ja mun mies ja kerran jopa mun oma äiti ollaan jouduttu meidän pikku satutätien kanssa. Lapsi havainnoi ja tulkitsee tapahtumia sekä ympäristöä aisteilla ja kertovat asiat sitä kautta, ei aikuisen logiikalla. =)

Vierailija

No kaikki nelivuotiaat eivät kyllä osaa. Mutta nyt siis ope soitti saitte selviteltyä asiaa eteenpäin. Ja huomenna voit kertoa tarkemmin tuosta perheen ravintolareissusta, ei tuollaisesta mitään lasuja tehdä. 

Vierailija

En tiedä mistä lapset keksii juttuja,mutta meidän 3v keksii ihan käsittämättömiä juttuja vai keksiikö?

joku aika sitten osoitteli autoliikettä kun ajettiin ohi ja sanoi että tuolla on bemari kauppa,siellä on paljon bemareita,kysyin mistä tiedät? Lapsi vastasi,käytiin äitin kanssa siellä katsomassa pemareita.

ikinä ei lapsen kanssa ole käyty bmw kaupassa ja muija väittää ettei ole myöskään,ketä uskoa? Mistä lapsi voinut tuon keksiä?

toinen oli kun ajettiin citymarketin ohi,lapsi kysyi onko tuo iso kauppa? Vastasin että on,lapsi siihen,käytiin äitin kanssa tuolla äiti osti minulle kätyriyövalon.

muija sanoi ettei ole käynyt eikä ostanut kätyrityövaloa.

kesällä oltiin satamassa katsomassa laivoja,lapsi jostain syystä haluaa että mennään satamaan katsomaan laivoja.

osoitti isoa vanhaa puulaivaa ja sanoi,käytiin äitin kanssa syömässä isossa ruskeassa laivassa siellä oli hyvää ruokaa.

muija sanoi tietenkin ettei ole missään laivalla käynyt syömässä.

ketä voi uskoa? Voiko lapsi keksiä tuollaisia asioita?

t.m

Vierailija

Meidän 3-vuotias oli (hänen itsensä kertomana) laitettu päiväkodissa komeroon yksin itkemään koko päiväksi. Kyllä nuo on melkosia satujen sepittelijöitä.

Vierailija

Kyllä luulisi, että päiväkodissa suhtaudutaan vähän varauksella tuollaisiin tarinoihin.
Meidän lapsi kertoo joka päivä syöneensä pelkästään puuroa päiväkodissa :)

Vierailija

Veljeni kertoi päiväkodissa, että ei saa yleensä ruokaa kotona kun äiti ja iskä juovat vain viinaa. En tiedä mistä oli tuon keksinyt, se kun ei pitänyt alkuunkaan paikkaansa :D

Vierailija

Meidän poika oli sanonut päiväkodissa, ettei kotona anneta koskaan mitään ruokaa. Joka päivä laitetaan illalla lämmin ruoka! Eikä poika todellakaan näytä nälkää nähneeltä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mistä lapset keksii juttuja,mutta meidän 3v keksii ihan käsittämättömiä juttuja vai keksiikö?

joku aika sitten osoitteli autoliikettä kun ajettiin ohi ja sanoi että tuolla on bemari kauppa,siellä on paljon bemareita,kysyin mistä tiedät? Lapsi vastasi,käytiin äitin kanssa siellä katsomassa pemareita.

ikinä ei lapsen kanssa ole käyty bmw kaupassa ja muija väittää ettei ole myöskään,ketä uskoa? Mistä lapsi voinut tuon keksiä?

toinen oli kun ajettiin citymarketin ohi,lapsi kysyi onko tuo iso kauppa? Vastasin että on,lapsi siihen,käytiin äitin kanssa tuolla äiti osti minulle kätyriyövalon.

kesällä oltiin satamassa katsomassa laivoja,lapsi jostain syystä haluaa että mennään satamaan katsomaan laivoja.

osoitti isoa vanhaa puulaivaa ja sanoi,käytiin äitin kanssa syömässä isossa ruskeassa laivassa siellä oli hyvää ruokaa.

t.m

Se Bemari on sun isänpäivälahja! :D

Vierailija

Mun lapsi oli kertonut päiväkodissa, että me ostetaan uusi Volvo. Ja äidin kanssa oli ollut jo ajelemassa sillä autolla. Meillä oli pikku-  Fiat, ja minä en osannut ajaa silloin autoa. Lapsen tarhakaveri kertoi aina juttuja isoveljestään. Mitä veli oli sanonut, mitä tehnyt ja kertoi valuuttavia, arkisia juttuja. Vanhempainillassa vanhemmat sitten kertoi, että heillä on vain tämä tytär, jolla oli vilkas mieöikuvitus :-).

ja kummityttäreni kertoi pienenä päiväkodissa, että pappa söi myrkkysieniä ja kuoli. Isäni oli kuollut vakavaan pitkäaikaissairauteen melkein vuotta aiemmin. Lisäksi tyttö kertoi, että kummillaan on reikiä naamassa ja valkoiset sarvet päässä ( näin käy, kun yrittää viihdyttää tukanpesua itkevää lasta mökillä saunassa )

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Lastentarhanopettaja soitti, että nelivuotias poikani oli kertonut seuraavaa: iskä meni ravintolaan ja me odotettiin pikkuveljen kanssa autossa. Minä huusin kamalasti ja pikkuveli huusi vielä enemmän. Ei osannut kertoa, kauanko olivat odottaneet autossa isää. 

Totuus tarinan takana: menimme koko perhe viikonloppuna ketjuravintolaan syömään. Matkalla isä pysähtyi viemään jotain tavaraa kaverilleen. Minä ja lapset odotimme autossa. Lapset kinastelivat tavalliseen tapaansa (kumpikaan ei itkenyt) ja komensin heitä lopettamaan huutamisen jotta voimme mennä nätisti syömään ravintolaan. Odotimme isää 5-10minuuttia, ajoimme ravintolaan ja söimme siellä. Oli kivaa. 

Tuo lastentarhaopettajan soitto tuli niin yllättäen etten yhtään tajunnut, mihin ihmeen ravintolaan se isä muka olisi mennyt. Se oli kuitenkin muutama päivä sitten kun käytiin syömässä. Nyt en tiedä, pitäisikö itkeä vai nauraa. En tiedä, tuleeko lastensuojeluilmoitus. 

Lapset ovat kyllä varsinaisia satussetiä ja -tätejä. Sitten vielä oikeudessakin uskotaan niiden juttuihin.

Oma poikani oli päiväkodissa kertonut totisella naamalla, että meille on otettu koira.

Täti oli kysynyt millainen koira, niin poika sanoi, että villakoira.

Täti kävi illan tullen minulta kyselemään tuosta koirasta ja selvisi, että olin lasten kuullen valittanut, että sängynalla on villakoiria. :)))))

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

t.m

Ihan ohis, mutta kuka sanoo puolisoaan muijaksi?

Vierailija

Minäkin hivenen kauhistuin, kun yhtenä iltana 5-vuotiaani pyysi minua hieromaan häntä. Olin itse käynyt muutaman kerran lähiaikoina hierojalla, joten tämä ajatus lienee syntynyt siitä.

No, istuimme telkkaria katsellen siten, että poika istui sylissäni ja hieroin aina sitä kohtaa, mitä hän halusi. Niskoja, selkää, päätä, kasvoja, käsivarsia, jalkoja, jalkapohjia ym. ym.

No poika siinä kiemurteli, koska välillä kutitti ja oli lopulta poikittain sylissäni vatsallaan ja nauroi. Sanoin, että nyt mä hieron sun peppua ja sormilla puristelin pojan takapuolta ja poika nauroi kun oli niin hauska juttu. Sitten kun lähes jokapaikka korvanlehtiä myöten oli hierottu poika jo sanoikin, että hiero pippeliä! Tytär, joka on jo teini alkoi nauramaan viereisellä sohvalla ja sanoin, että ei pippelinhieronta ole oikein sopivaa ja että hieroja ei hiero koskaan pippeliä. No poika kikatteli ja sanoi, että se on hauskaa se pippelin hierominen. Sitten alkokin tulla jo pissa-kakka-juttuja, jotka on nyt tällä hetkellä tosi jees,  ja hieromisleikki loppui siihen.

Niin, mitäs sitten, kun hän puhuu näin päiväkodissa? Että hierotaan peppua ja pippeliä! Apua!!! Toivottavasti osaavat todellakin suodattaa...

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat