Ovatko ihmiset oikeasti sokeita vai tyhmiä?

Hämillään

Minä olen laihduttanut seitsemän kuukauden aikana 18 kiloa enkä ole puhunut asiasta kenenkään kanssa, kun olen ajatellut, että odotan koska ihmiset huomaavat painoni pudonneen. Pituutta minulla on 165cm. Painoin ennen 98 kiloa, nyt painan 80 kiloa. Oikeasti kukaan ei ole kommentoinut painoni putoamista, päin vastoin minun väitetään lihoneen, sillä saan usein kuulla sellaisia kommentteja kuin "Sinun kannattaisi harkita terveellisempää ruokavaliota ja liikunnan lisäämistä, että laihtuisit. Sinä syöt oikeasti liikaa ja liikut liian vähän ja sitten sinulla tuo paino vain koko ajan nousee ja nousee. Sitten sinulla pettää jalat, tulee sydänvika ja sokeritauti. Sen sokeritaudin takia sitten sinä sokeudut ja sinulta amputoidaan jalat". Ovatko työkaverini ja sukulaiseni tosiaan näin tyhmiä vai kenties itse sen "sokeritaudin" sokeuttamia, kun he eivät huomaa mitään eroa painossani? Vai onko tuo jokin kummallinen tapa ilkeillä minulle tai purkaa katkeruutta kun minä olen onnistunutkin laihduttamaan?

Kommentit (8)

Vierailija

Kuulostaa oudolta. Minulla on puolessa vuodessa pudonnut paino noin kymmenen kiloa ja useampi työkaveri on antanut positiivista palautetta nyt syksyllä. Minäkään en ole puhunut kenellekään että laihduttaisin. 106 kilosta 94 kiloon.

Vierailija

Suoraan sanottuna, jos ontoinen  kovin lihava niin menee jonkun aikaa ennen kuin huomaan että hän on laihtunut. Siis varmasti laihtunut, ei niin että vaan ajattelen "hmm, onkohan Maija laihtunut?". Mulla ainakin on lisäksi korkea kynnyt kommentoida kenenkään painoa ellei tämä itse ota asiaa puheeksi, koska koen että painosta huomautteleminen suuntaan jos toiseen on vähän epäkohteliasta - laihtumisenkaan syy ei aina ole positiivinen.

Vierailija

Tuossa tuo vitsi piileekin, ihmiset kuvittelee, että toiset on kiinnostuneita vaikkapa jonkun elopainosta, vaan kun ei. Joku saattaisi huomata jos muuttuisit vaikka vihreäksi pupuksi, mutta gramma sinne tai tänne, njet!

Vierailija

Mä on aina kamalan huono huomaamaan jos joku on laihtunut tai lihonnut, ellei ero ole huomattavan suuri. Sulla kuitenkin on vielä paljon pudotettavaa eli se mitä olet saanut laihdutettua ei välttämättä näy helposti (varsinkin jos esim. kasvoista ei lähde rasva). Enkä muutenkaan halua kommentoida muiden painoa eikä se kiinnosta.. Joten jospa tuttavasit ovat samanlaisia?

Tsemppiä kuitenkin!

Vierailija

Ei kannata välittää. Jotkut ei välttämättä kiinnitä huomiota, joku ei halua kehua, joku ei halua myöntää onnistuneesi tai sitten joku ei kehtaa kommentoida jos ei ole varma. :) Itselle kommentoidaan taas kokoajan, että "sulla on varmaan paino pudonnut taas" - kun tosiaan sairastuin vakavasti. Ei sekään kommentointi oo kivaa. Mikään kommentointi painosta ei ole kivaa pitkässä juoksussa mutta ymmärrän toki, että olisi kiva kuulla kehuja siitä että on pudottanut painoa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat