Minua kiellettiin lapsena pelaamasta jääkiekkoa

Vierailija

Minulle sanottiin, että olen taiteilija/kirjailijasukua eikä minun tule häpäistä sukuni mainetta alentumalla vähä-älyisten kanssa harjoitettavaan joukkueurheiluun.

Kommentit (9)

Vierailija

mun isä kuljetti mua naapurikunnassa pelaamassa jääkiekkoa poikien kanssa kun omasta kunnasta ei löytynyt joukkuetta joka olis ottanut tytön mukaan, koska "ei sen nyt oikein sovi tytöille se lätkä, eiks kun kannattais enemmin ruveta voimistelemaan tai jotain"

no en ruvennut, kun halusin pelata jääkiekkoa, pelasin poikien kanssa 14-vuotiaaksi, sitten meni peli sen verran kovaksi ja fyysinen habitus alkoi pojilla jo olla sitä kokoluokkaa, ettei pelaaminen enää ollut turvallista, tosin mulla oli aika jäätävä rannelaukaus, joukkueen valmentaja väitti että nopeustutkassa vedin parempia lukemia kuin A-pojat mutta kyllä mä takapihalla kotona sitä laukausta harjoittelinkin, kun muut tytöt meikkas ja kikatteli pojille mä olin takapihalla lämimässä isän tekemän alustan päällä ja meidän labbari haki kaikki ohi menneet kiekot

yritin pelata yhdessä tyttöjoukkueessa sen jälkeen pari vuotta, mutta tasoerot olivat niin järkyttävät ettei siitä oikein mitään tullut, kun pari muuta tuli samaan tulokseen joukkue hajosi, olin kaks vuotta pelaamatta mut kun aloitin opinnot Tampereella, menin ihan randomina kyselemään Ilveksestä löytyskö peliaikaa ja pääsinkin aloittamaan kakkosjoukkueessa, SM-sarjassa pelasin lopulta kolme kautta ja olin tyttöjen maajoukkueessakin

tuolloin elettiin 1970- ja 80-lukujen vaihdetta

Vierailija

Harmi, että vanhempasi olivat noin sivistymättömiä ap, että pitivät itseään jotenkin ylempiarvoisinan ihmisinä . Toivottavasti sinulla on sivistystä kuitenkin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minua kiellettiin soittamasta pianoa. "Et sinä kuitenkaan osaa etkä jaksa".

Minä halusin ruveta ratsastamaan. Isä ja äiti kustansivatkin alkeiskurssin, mutta sen jälkeen sanoivat, että ei kannata jatkaa, koska ethän sä näytä mitään oppivan etkä varmasti jaksakaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

mun isä kuljetti mua naapurikunnassa pelaamassa jääkiekkoa poikien kanssa kun omasta kunnasta ei löytynyt joukkuetta joka olis ottanut tytön mukaan, koska "ei sen nyt oikein sovi tytöille se lätkä, eiks kun kannattais enemmin ruveta voimistelemaan tai jotain"

no en ruvennut, kun halusin pelata jääkiekkoa, pelasin poikien kanssa 14-vuotiaaksi, sitten meni peli sen verran kovaksi ja fyysinen habitus alkoi pojilla jo olla sitä kokoluokkaa, ettei pelaaminen enää ollut turvallista, tosin mulla oli aika jäätävä rannelaukaus, joukkueen valmentaja väitti että nopeustutkassa vedin parempia lukemia kuin A-pojat mutta kyllä mä takapihalla kotona sitä laukausta harjoittelinkin, kun muut tytöt meikkas ja kikatteli pojille mä olin takapihalla lämimässä isän tekemän alustan päällä ja meidän labbari haki kaikki ohi menneet kiekot

yritin pelata yhdessä tyttöjoukkueessa sen jälkeen pari vuotta, mutta tasoerot olivat niin järkyttävät ettei siitä oikein mitään tullut, kun pari muuta tuli samaan tulokseen joukkue hajosi, olin kaks vuotta pelaamatta mut kun aloitin opinnot Tampereella, menin ihan randomina kyselemään Ilveksestä löytyskö peliaikaa ja pääsinkin aloittamaan kakkosjoukkueessa, SM-sarjassa pelasin lopulta kolme kautta ja olin tyttöjen maajoukkueessakin

tuolloin elettiin 1970- ja 80-lukujen vaihdetta

Tuon kirjoittaja on pelannut jääkiekkoa, mikä kyllä näkyy. Ei ole oppinut isojen kirjaimien ja pisteen käyttöä. Jääkiekkoilijat ovat aina vain tyhmempiä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua kiellettiin soittamasta pianoa. "Et sinä kuitenkaan osaa etkä jaksa".

Minä halusin ruveta ratsastamaan. Isä ja äiti kustansivatkin alkeiskurssin, mutta sen jälkeen sanoivat, että ei kannata jatkaa, koska ethän sä näytä mitään oppivan etkä varmasti jaksakaan.

Niin surullista :( Minäkin halusin ratsastaa mutten saanut, koska se oli niin kallista (no tämän ymmärrän kyllä, koska olimme köyhähköjä). Rakastin koiria, toivoin yli kaiken omaa koiraa mutten tietenkään saanut, koska "kuka sen hoitaisi, et sinä ainakaan, ja mihin se laitettaisiin jos johonkin matkustettaisiin?". Emme siis koskaan matkustaneet mihinkään...

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat