Mitä tarkoittaa "olla toisella kierroksella"?

Vierailija

Missä tapauksessa seuraa etsivän ihmisen voi sanoa olevan "toisella kierroksella"?

A. Kuka tahansa, joka on ollut pitkässä suhteessa mutta ei ole enää.

B. Joku, joka on eronnut.

C. Joku, jolla on lapsia, mutta ei ole enää yhdessä lasten toisen vanhemman kanssa.

D. Ei kukaan. Termi on tarpeeton ja halventava.

Kommentit (11)

Vierailija

En ole ihan varma. Tuntuu siltä että tuo termi on ennen kaikkea sidoksissa ikään yhdistettynä aiempaan avioliitonomaiseen suhteeseen. Eli esimerkiksi 18-25-vuotiaana avoliitossa elänyttä sinkkua en ole nähnyt kutsuttavan toisella kierroksella olevaksi, mutta 30-37-vuotiaana avoliitossa elänyttä voisi jo kutsua sellaiseksi. Erotuksena siis 37-vuotiaasta sinkusta jolla ei ole tällaista pitempiaikaista suhdetta ollut. 

En ole ajatellut termiä koskaan halventavana. Eronnut äitini puhui itsestään ja eronneesta, perheellisestä uudesta miehestään aina toisella kierroksella olevina ja hän tarkoitti sillä puhtaasti sitä että ovat aiemmin olleet tahoillaan naimisissa ja saaneet lapsia. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Olenkohan minä toisella kierroksella kun jäin ensimmäisestä liitosta lapsettomaksi leskeksi? 

Miten kauan ehditte olla naimisissa/ minkä ikäisenä jäit leskeksi?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenkohan minä toisella kierroksella kun jäin ensimmäisestä liitosta lapsettomaksi leskeksi? 

15 vuotta. Olin 35. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

15 vuotta. Olin 35. 

Voi että, mekin mentiin 20-vuotiaina naimisiin. Voimia sinulle.

Mutta itse kysymykseesi, varmaan se riippuu ihan puhujasta että kuka on toisella kierroksella. Ja sun omasta kokemuksesta. En tiedä miten itse koet mutta minä kokisin tuossa olevani toisella kierroksella, koska tämä ensimmäinen aviomies on niin iso ja tärkeä osa elämäntarinaani. 

Vierailija

Itse käytän tuota termiä, vaikka ehkä oikeastaan voisin olla jo kolmannella kierroksella (riippuen tulkintatavasta).

Itse olen lapseni isästä avoeronnut, sen jälkeen minulla oli kahdeksan vuoden mittainen parisuhde ja nyt on kolmas mies "kierrossa", jonka kanssa olen naimisissa.

En koe tuota mitenkään halventavana vaan enemmänkin selittävänä terminä. Eli vaihtoehdot B ja C kuvaavat minusta tätä termiä parhaiten.

Vierailija

Yleensä leskestä ei kai sanota sitä. No tää nyt on tätä, on ollut joku vakiintunut ilmaisu ja edistykselliset feministit haluavat muuttaa sen, koska sorto ja yhteiskunnan rakenteet. Näin tämä elämä vaan menee.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Leski on eri asia.

bb

Ajattelen aina asian siten, että toisella "kierroksella oleva" on joko avioeronnut lapseton tai ollut avoliitossa puolison kanssa ja saanut lapsia, mutta eronnut tästä. En kyllä tiedä, miks. :D

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat