Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apuja vuokrasopimuksen tekoon =)

Apuja!

Eli, omistan asunnon johon mies muuttaa. Haluan tehdä vuokrasopimuksen (jota en tässä nyt erittele.) Miehelle tämä ihan ok. Mutta millainen on riittävä ? Esim jos kela kyselee tai joku muu instanssi. Katson että hänen osuus on puolet kuluista ja näin ollen ihan kohtuullinen. n, 80 neliöstä vesi, sähkö, lämmitys, sauna, varastot sekä vakuutukset ja netti = 600e. Mutta, millainen on siis riittävä ? Käykö ihan itse kirjoitettu paperille tämä vai pitääkö olla tuollainen netistä löytyvä moni kysymyksinen valmis paperi ? mm, vuokran noususta yms. yms.

Kommentit (7)

Vierailija

Ap lisää. Eli siis on kyseessä osake, josta koituu yhtiövastikemenoja 500 e kuussa. Sekä sen lisäksi lyhennän velkaa 500e kuussa. Tästä olemme laskeneet miehen kuluiksi puolet.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ap lisää. Eli siis on kyseessä osake, josta koituu yhtiövastikemenoja 500 e kuussa. Sekä sen lisäksi lyhennän velkaa 500e kuussa. Tästä olemme laskeneet miehen kuluiksi puolet.

Aika jäätävä yhtiövastike.

Vierailija

En ymmärrä, miksi mies lyhentäisi sinun lainaasi, jos ei asunnosta mitään osuutta omista? Vai ymmärsinkö väärin. Joka tapauksessa voitte kirjoittaa sopimuksen itse, ei sen tarvitse olla mikään lomake. Olisiko sellainen lomake kuitenkaan liian hankala sitten täyttää? Ei ainakaan unohdu mitään.

Vierailija

Kela tulee katsomaan teidät avopariksi. Tämä kannattaa ottaa huomioon jos aiotte nostaa tukia. Sinä myös maksat veroa vuokratulosta. En usko, että hyödytte mitään vuokrasopimuksesta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miksi mies lyhentäisi sinun lainaasi, jos ei asunnosta mitään osuutta omista? Vai ymmärsinkö väärin. Joka tapauksessa voitte kirjoittaa sopimuksen itse, ei sen tarvitse olla mikään lomake. Olisiko sellainen lomake kuitenkaan liian hankala sitten täyttää? Ei ainakaan unohdu mitään.

Ei kai se mies mitään lyhentele vaan maksaa vuokrana puolet asumiskuluista

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat