Sain ylimääräisen tonnin ja talouteni kunto nousi kohisten :)

Vierailija

Voitin sattumalta arvasta 1000e rahaa n. vuosi sitten. Sain sillä rahalla maksettua jäljellä olevan autolainan pois puoli vuotta aikasemmin kuin oli maksusuunnitelma. Laitoin silti kuukausittaisen lyhennyksen säästöön, ja nyt sain asuntolainan koska minulle oli kertynyt säästöjä eikä ollut ennestään velkoja. Laskin että saan omistusasunnon myötä 100e kuussa säästöön kun vastike+laina on pienempi kuin nykyinen vuokra. Ja kaikki yhdellä ylimääräisellä tonnilla.

Sanonta raha vetää rahaa puoleensa taitaa pitää paikkansa. :)

Kommentit (8)

Vierailija

Kuulostaa hyvältä! Ihana lukea välillä täällä (ilman järkyttävää omakehua), että jollakin menee hyvin :) olen iloinen puolestasi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa hyvältä! Ihana lukea välillä täällä (ilman järkyttävää omakehua), että jollakin menee hyvin :) olen iloinen puolestasi.

Se tonni tuli silloin tosi tarpeeseen kun tuntui että kaikki raha meni autolainaan eikä rahaa jäänyt mihinkään muuhun. Vaikka sitten aloinkin säästämään samalla summalla, se oli mielekkäämpää koska näki kun tilille tuli lisää rahaa ja tiesi että rahan avulla saa oman kämpän. :)

Ap

Vierailija

Briteissä tehtiin tutkimustakin aiheesta.

13 asunnottomalle annettiin kullekin pari tonnia. 12 heistä sai elämänsä kuntoon, asunnon, työpaikan, joku jopa meni vieroitukseen.

Joskus se raha auttaa pääsemään vaikeimman kynnyksen yli, jolloin monet muut vaikeudet pienentyvät.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Briteissä tehtiin tutkimustakin aiheesta.

13 asunnottomalle annettiin kullekin pari tonnia. 12 heistä sai elämänsä kuntoon, asunnon, työpaikan, joku jopa meni vieroitukseen.

Joskus se raha auttaa pääsemään vaikeimman kynnyksen yli, jolloin monet muut vaikeudet pienentyvät.

Valitettavasti on myös ihmisiä mitkä eivät osaa käyttää rahaa järkevästi, vaan pitävät sitä "ylimääräisenä" shoppailurahana.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

sait siis vuodessa noin 2000 euroa säästöön. Eikö pankit vaadi enempää säästöjä lainaa saadakseen?

Minulla on tuo raha, ja pankkivirkailija mäki että pystyn lyhentämään lainaa 300e kuussa koska minulla ei ole muita lainoja. Lisäksi tätini takaa asuntolainani ja minulla on vakituinen työ joten sain hyvin kaksiota varten lainaa 50 tuhatta.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat