Mikä tuo elämääsi merkitystä, jos

Vierailija

Puolisoa ja lapsia ei lasketa?

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Mulla ei ole puolisoa eikä lapsia, olen keski-ikäinen nainen. Ei mikään erityinen tuo merkitystä elämääni, enkä sellaista kaipaakaan. Elämä vain on, enkä mieti mitään merkityksiä, elelen vaan tyytyväisenä.

Vierailija

Työ, suku, muutama ystävä, kauneus ympärillä (esim.ruska, kaunis taivas, kiehtova taulu jne), kirjat, suklaa ja ruoka, turvallisuus, rakkaat tv ohjelmat.

Vierailija

Lasten ja puolison ja läheisten ihmissuhteiden lisäksi mikään ei varsinaisesti tuo sisältöä elämään. Mulle suurin motivaattori tehdä asioita (kuten vaihtaa alaa ja opiskella uusi ammatti jne.) on ollut juuri se, että voin tarjota lapsille hyvän lapsuuden jossa on edes jonkinlainen elintaso ja äidillä säälliset työajat.

Ennen lapsia työ toi sisältöä elämään, mut lasten jälkeen työ on tosiaan vaan työtä. Sitä tehdään että saa rahaa siihen muuhun elämään. 

Täytyy vastata siis, että ei mulla olisi elämässä paljoakaan sisältöä ilman perhettä ja muita läheisiä. Enkä usko että sitä niin hirveästi kaipaisinkaan, jos siis en olisi koskaan miestä ja lapsia saanut. Arkipäivän elämä on kuitenkin pitkälti sitä rutiinien pyörittelyä kaikilla,  siihenkin saa elämänsä hyvin menemään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Usko Jeesukseen

Uskon minäkin, mutta aina ihmettelen, että miten tämä tuo ihmisille mitään erityistä sisältöä elämään? Tai no, toi se minullekin jokusen vuoden uskoontulon jälkeen, mutta sen jälkeen usko on vain ollut tausta-asia, joka ei nyt erityisemmin tuo muuta merkitystä kuin tunteen että sitten kun kuolee, on hyvä osa tiedossa. Joskus tämä tieto saa ikävöimään kuolemaa entistä enemmän, ja tympääntymään tylsään maalliseen elämään.

Lilo

Tosi hyvä kysymys, olen miettinyt sitä itsekin viime aikoina. Ei ole puolisoa eikä lapsia. Ei ole työtä. En ole uskonnollinen. On asioita, joista pidän (harrastukset ja kaverit), mutta antavatko ne merkityksen elämälleni? En osaa vastata.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat