Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita joita lähinnä huvittaa

Vierailija

tämän päiväinen verotiedoilla meuhkaaminen? EVVK mitä joku Berner tienaa, jos itse tienaisin satoja tuhansia niin todennäköisesti olisin jo kupsahtanut epäterveellisistä elintavoista johtuen. Nyt ei ole rahaa ostaa kuin välttämättömin niin elintavat pysyvät kohtuullisina ruokaa myöten. Mieluummin olen köyhä ja suhteellisen terve kuin rikas ja monien elintasosairauksien runtelema!

Kommentit (12)

Vierailija

Ärsyttää lähinnä. Kun ei kiinnosta kenenkään tulot tai menot. Ei vaikuta naapurin tili omassa pussissani mitenkään, joten miksi näistä meuhkataan? Muuta luettavaa ei lehdissä näytä olevankaan. Käsittämätöntä.

Vierailija

Voin kuule luetella ihan nimillä, keitä kaikkia kiinnostaa sun tulosi. Yleensä niitä sinut tuntevia, jotka pelkäävät tienaavan vielä vähemmän kuin sinä tai puolisosi. Myös ne sinut tuntevat ovat kiinnostuneita tuloistasi, jotka haluavat vain varmistaa, kuinka paljon enemmän itse tienaavat. Menikö perille.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Voin kuule luetella ihan nimillä, keitä kaikkia kiinnostaa sun tulosi. Yleensä niitä sinut tuntevia, jotka pelkäävät tienaavan vielä vähemmän kuin sinä tai puolisosi. Myös ne sinut tuntevat ovat kiinnostuneita tuloistasi, jotka haluavat vain varmistaa, kuinka paljon enemmän itse tienaavat. Menikö perille.

No siinähän kiinnostaa. Sen kuin tutkivat. Mutta miksi näitä verotietouutisia on joka ikinen lehti pullollaan? En ymmärrä silti  tirkistelynhaluisia.

Vierailija

Kun ei oo kato sitä omaa elämää, töissäkään ei tarvii mitään tehdä, vapaa-aikana on kiva kyttäillä muitten tekemisiä ja seisoa pimeällä ikkunan takana, joskus jopa kiikarit mukana sekä salakuuntelulaitteet.

Vierailija

Mua ärsyttää oikeastaan vaan yksi asia.

Radiossa puhuttiin aamulla, että "nämä eniten tienaavat ihmiset kustantavat hyvinvointivaltion". Eihän se nyt ihan niinkään mene, koska ihan tavallinen työssäkäyvä keskiluokka taitaa maksaa kokonaisuudessaan enemmän veroja kuin Suomen pari paremmin toimeentulevaa ihmistä.

Muuten kyllä huvittaa. Sekin tieto, että Matti Nykänen tienaa melkein parisataatuhatta vuodessa keikkailemalla! :D

Vierailija

Eli "en olis halunnutkaan olla rikas". Voihan sitä selitellä  itselleen kaikenlaista. Rikkailla on myös varaa laadukkaampaan ja terveellisempään ruokaan, eli köyhät niistä elintasosairauksista eniten taitaa kärsiä. Lihavuudesta  kärsii yleensä pienituloiset enemmän kuin hyvätuloiset.

Vierailija

Minua ei kiinnosta pätkääkään mitä muut ihmiset/kotitaloudet tienaavat. Raha on elämässä vain välttämättömyys, toivoisin ettei sitä tarvitsisi koskaan liiemmin miettiä mutta pakkohan sitä jossain määrin on. Silti puheisiin sitä ei tule ottaa kuin pakon edessä, se ei ole hyvä puheenaihe tarpeettomasti.

Eräs suurin pettymys elämässäni on ollut ihminen, jolle raha on kaikki kaikessa. Rahan ja erinäisten asetelmien vuoksi hylkäsi henkisen yhteyden.

Vierailija

Minua kiinnostaa ylipäätään tuloerot ja se, miten korkeita pääomatuloja verotetaan. Poliittisesti ja yhteiskuntatieteellisesti nuo on tärkeitä juttuja. Ei ole oikein, että palkkatuloja verotetaan ankarammin kuin pääomatuloja.

Mutta sinänsä jonkun yksikön tulot ei minua juurikaan kiinnosta.

ps. Hyvätuloisten terveys on tutkitusti paljon parempi kuin pienituloisten. Yksilöt on tietysti yksilöitä, mutta keskimäärin näin. On enemmän varaa syödä terveellisesti ja käydä lääkärissä heti, kun jotain vaivaa ilmaantuu jne.

Vierailija

Juu en tosiaan ymmärrä miksi esim. Iltalehden sivut on täynnä tätä verotietopaskaa. Vain omat rahat kiinnostaa mua, ei muiden.

Vierailija

Ei huvita eikä kiinnosta. Tämä päivä on sellainen, jolloin voi olla lukematta suurinta osaa uutissivustoista. En ole koskaan ymmärtänyt, miksi jonkun minulle tuntemattoman henkilön tienaamiset pitäisi olla asia, joka minun pitäisi tietää.

Vierailija

Lähinnä veetuttaa. Kaikki luulevat, että olemme rikkaita, vain siksi, että tietoni löytyvät listalta. Kovalla työllä sinne on kivuttu, mutta ei silti voi leveästi elää kaikki menee perheen elättämiseen.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat