Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Supistukset kadonneet rv 37??

Vierailija

Neljänneltä kuulta lähtien mulla on ollut  harjoitussupistuksia joka ikinen päivä, viikolta 32 lähtien lisäksi kuukautiskipujen tapaisia polttoja niin alavatsassa kuin selässäkin. Nyt kuitenkin ne on jo viikon ajan olleet poissa. Ei pienintäkään supistusta, vaikka mitä tekisin. Vauvalla kaikki hyvin, liikkuu paljon (kävin neuvolassa tarkistamassa tänä aamuna). Terkka ei osannut sanoa juuta eikä jaata kun kysyin supistuksista.

Onko tällainen normaalia?

Kommentit (5)

Vierailija

Miksei olisi normaalia ? Monilla ei ole tuntuvia supistuksia lainkaan ennen synnytystä. Minulla oli runsaasti supistelua kunnes äitiysloma alkoi h.35 , sen jälkeen supisti vasta h.41 kun lapsi syntyi. Luulen sen kyllä johtuneen melko fyysisestä työstäni, äitiyslomalla saattoi lepäillä niin ei sitten kohtukaan reagoinut. Ja synnytyssupistukset olivatkin sitten ihan erilaisia kuin ne raskausajan kiristelyt, vihlonnat ja selkäsäryt.

Nauti siitä, että ei supista. Voit tehdä kävelylenkkejä kauniissa syyssäässä ja keksiä kaikkea omaa mukavaa. 

Vierailija

On normaalia. Voi joua ihan vaikka vaan vauvan laskeutumisesta alemmas synnytyskanavassa, mikä on asiaankuuluvaa noilla viikoilla. Eli asento muuttuu, eikä vauva paina samalla lailla lantiota kuin aiemmin, jolloin supistelu vähenee. Kyllä ne oikeat supistukset sitten tulevat ihan ajallaan, älä huoli. Pääasia, että vauva liikkuu.

Vierailija

Mulla oli supistuksia viikolta 30 lähtien jo ja jouduinkin lepoon ja lomalle jo viikolla 32. Supistukset, krampit yms loppuivat noin viikolla 37. Eipä siinä, olen valmistautunut synnytykseen jo sieltä ekoista suppareista mutta lapsi ei vaan synny eikä suppareita ole..nyt viikkoja 40. 

Vierailija

On normaalia. Kohtulihas lepää että jaksaa synnytyksen rutistukset. Eihän ennen maratoniakaan saa juosta moneen päivään että voimia on juosta, joten on hyvä vaan jos nyt ei supista. Supistuksilla ja lapsen voinnilla ei ole tässä vaiheessa mitään korrelaatiota. 

Mulla ainakin on supistukset loppuneet loppua kohden, vaikka niitä on varsinkin puolivälissä ollut runsaasti. Se on ollut ihanaa, voi mennä ja tulla laittaa asioita vauvaa varten ilman että siinä on supistukset vaivoina.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat