Miten saan työnantajan irtisanomaan itseni - minua kun ei juuri töissä vahdita?

Vierailija

Kertokaa mitä teen. Pomo on Keski-Euroopassa ja jos nyt ei ihan kummia kuulu niin ei puutu mun tekemisiin eli ei juurikaan. Suomen kollegat pitävät minua jotenkin ihmellisenä, liioittelevat työtehtävieni haastavuutta ja todella tunnollisena vaikka en ole. Mitään rikollista en aio tehdä.

Olen ollut samassa paikassa todella pitkään ja nyt haluaisin tehdä ansiosidonnaisella jotain muuta. Laskin että nettotulot eivät kamalasti edes tippuisi kun työsuhdeauto jäisi pois. MITÄ TEEN. 3 kk karenssi on kuitenkin liikaa. Tai sitten nyt alan heti säästää sitä varten (tai on mulla säästöjä mutta en halua käyttää niitä siihen).

Kommentit (6)

Vierailija

Sulle tulee karenssi anyways, jos siis odotat että työnantaja irtisanoo sut laiminlyöntiesi takia. Ainoa keino milloin et saa karenssia, on jos työnantaja irtisanoo sut YT-neuvotteluissa, eli toimenkuvasi lakkaa, tai jos firma menee konkkaan tms. Joten, ei kannata alkaa sikailemaan jos et karenssia halua.

Vierailija

Oli se syy mikä tahansa sun suoriutumiseen liittyvä, karenssi paukahtaa. Ainoa konsti, että ei paukahda on YT:n TT syyllä. Tuskinpa kukaan siihen sen takia alkaa, että sä pääset lomalle. Sen kun nyt vaan irtisanot itsesi, kaikki voittaa, varsinkin ne kolleegat ja TA.

Vierailija

No pyydät että sut irtisanotaan.

Mutta jos työskentelet nyt ulkomailla, niin varaudu siihen että sosiaaliturva ei lähde Suomessa juoksemaan kovin helposti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No pyydät että sut irtisanotaan.

No eihän se nyt ihan noin mene. Ei työnantaja voi irtisanoa ilman syytä, ja syyksi ei riitä että alainen haluaa että hänet irtisanotaan. Vaihtoehdot on siis:

Alainen irtisanoutuu itse (karenssi)

Alainen irtisanotaan laiminlyöntien jne. vuoksi (karenssi)

Alainen irtisanotaan TTA-syistä (ei karenssia)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat