Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko charmikkuus vain miesten ominaisuus?

Vierailija

Voiko vain miehellä olla charmia?

Kommentit (13)

Vierailija

Kyllä se miehiseksi ominaisuudeksi mielletään. Nainen voi taas olla kenties viehättävä? Ja karismaattisia molemmat.

Vierailija

Kai tämäkin epäkohta ja patriarkaalinen jäänne korjataan kolmannen sukupolven feministien toimesta piakkoin? Sillä eihän se nyt käy että miehillä saisi olla jotain omaa.

Vierailija

Näin naisena en olisi mielissäni jos minua kuvattaisiin charmikkaaksi :O On se miesten ominaisuus ja saa ollakin. Tai jos joku nainen tosiaan on charmikas on hän hyvin maskuliininen nainen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se miehiseksi ominaisuudeksi mielletään. Nainen voi taas olla kenties viehättävä? Ja karismaattisia molemmat.

Charmikkuus ja viehättävyys ovat synonyymejä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi v*ttu.

http://m.sanakirja.org/search.php?id=46062&l2=17

Voi itsellesi. Suomenkieli on hiukan eriävä englannista, ei voi täysin suoraan sanakirjasta katsoa ja olettaa että noinhan se menee. On vivahteita yms.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Charmikkuus ja viehättävyys ovat synonyymejä.

Mutta ensimmäistä käytetään miehestä. Jälkimmäistä molemmista.

Vierailija

Kyllä Yhdysvalloissakin kutsutaan naisia "charming lady". Kyllä naisessa voi olla charmia. Esim. minussa sitä on sanottu olevan ja tiedän itsekin että se pitää paikkansa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Yhdysvalloissakin kutsutaan naisia "charming lady". Kyllä naisessa voi olla charmia. Esim. minussa sitä on sanottu olevan ja tiedän itsekin että se pitää paikkansa.

Suomenkielessä sillä on eri sävy.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomenkielessä sillä on eri sävy.

Mutta suomen kielessä sama.

Vierailija

Mun mielestä nainen voi todellakin olla charmikas, ja olenpa itsekin kuullut sitä. Olen myös kuullut näyttäväni mieheltä. Mutta mulle vain toinen näistä termeistä on positiivinen, toinenhan on nimenomaan kiusaamismielessä sanottu. Ja siis selvennyksenä se charmikas kuulostaa erittäin hyvältä mun korviin. Sen sijaan jos sanotaan miehen näköiseksi niin vedän nekkuun.

Vierailija

Minun kielikorvani sanoo, että mies voi olla charmikas jo alle 50-vuotiaana, mutta naisen pitää elää pitempään saadakseen tuon luonnehdinnan.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat