Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suuttuisitteko te tällaisesta? Otin lapsen pois päiväkodista kun jäin vuorotteluvapaalle

Vierailija

En nyt ihan ymmärrä mitä olen tehnyt väärin vai olenko. Eli eräs äiti-ihminen jonka kanssa lapseni oli samassa päiväkodissa, suuttui kun sai kuulla että lapseni ei ole päiväkodissa nyt kun olen itse vuorotteluvapaalla.

Eilen satuimme samaan aikaan puistoon ja mainitsin asiasta. Paikalla oli kaksi muutakin äitiä. Siinä kaikki olivat vain että ok, neutraali reaktio.

Nyt kun katsoin Facebookin niin siellä oli vihaiseen sävyyn kirjoitettu viesti, väitti että olin "suureen ääneen kailottanut omaa paremmuuttani" ja että yritin saada hänet näyttämään huonolta äidiltä siinä rinnalla.

Olen nyt vähän pihalla. Mistä siellä puistossa pitäisi puhua, jos ei lapsiin liittyvistä asioista?

Kommentit (8)

Vierailija

Nyt siis huomenna lapsi jää vapaalle ja oli siinäkin mielessä minusta kohteliasta ilmoittaa etteivät suotta ihmettele mihin olemme sieltä kadonneet.

ap

Vierailija

2 ilmeisesti se ettei lapseni tarvitse nyt mennä päiväkotiin ja se on kai sitten jonkun (hänen) mielestä huonoa vanhemmuutta että muksut on päiväkodissa. En tuosta viestistä mitään muutakaan saa irti.

ap

Vierailija

Olethan sinä nyt tietysti yhteiskunnan vihollinen.

1. Otat lapsesi pois päiväkodista! Päiväkodit ovat yhteiskunnan naisille tarkoittamia suojatyöpaikkoja ja nyt sinä vähennät työn tekemisen tarvetta. Ei tarvita kuin muutama muu sinun lisäksesi ja joku nainen joutuu työttömäksi. Et ole solidaarinen feministi. Etkö ymmärrä, että nyky-yhteiskunta elää siitä, että pesemme toistemme paitoja. Kohta kielletään ruoan tekeminenkin kotona, kun se on pois palveluyhteiskunnan rahankierrosta.

2. Ilmeisesti lapsesi ovat hyväkäytöksisiä ja siten muiden äitien ihannoimia, joita he voivat käyttää esimerkkeinä kun he saarnaavat omille lapsilleen hyvää käytöstä. Mistä he nyt saavat malliesimerkin lapsilleen kun sinun lapsiasi ei enää ole päiväkodissa vaan sinne jäävät ne tavalliset räkänokkaiset kiroilevat hulttiot?

Mieti nyt toisenkin kerran ennenkuin julistaudut antifeministiksi.

Vierailija

Ei ole sinun vikasi,että sillä toisella äidillä on harvinaisen huono itsetunto ja kokee nyt itsensä huonoksi sinun ratkaisusi vuoksi.

Vierailija

no voihan siinä tietysti olla kyse myös siitä, miten ap on asiansa esittänyt. Jos on sanonut, että "NikoNelli ei nyt syksyllä tulekaan päiväkotiin kun minäk olen vuorotteluvapaalla", se on aika neutraalia. Jos on selittänyt, että "on se hyvä kun NikoNellin ei tarvitse enää mennä sinne päiväkodin meluun ja hälinään kun minä olen vuorotteluvapaalla ja tottakai lapsellekin on parempi olla kotona, " se ei enää ole ihan niin neutraalia ja vain omia valintoja koskevaa, vaikka ei edes lisäisi sitä loppukaneettia että " enkä minä vaan ymmärrä niitä, joiden lapset joutuvat olemaan hoidossa vaikka vanhempi olisi kotona".

Vierailija

Kysy. Puhukaa. Kysy häneltä, että miksi hänestä tuntuu tuolta. Hänelle selvästi osui arkaan paikkaan. Ehkä hänkin haluaisi ottaa lapsensa pois päiväkodista ja olla lapsen kanssa kotona. Kaikilla ei kuitenkaan ole vuorotteluvapaisiin mahdollisuutta joko työnsä tai taloutensa puolesta. Älä sinä vaan nyt loukkaannu hänen reaktiostaan vaan puhu ja ota selvää miksi hänellä on selkeästi paha olla. Eli tue toista äitiä, sitä hän näyttää tarvitsevan.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat