Mitä ostat joulumarkkinoilta?

Vierailija

Pieni gallupinpoikanen, arvon naiset. Mitä ostat joulutorilta, -kadulta tai vastaavista käsityöpainotteisista joulutapahtumista? Mitä sellaista, joka yleisesti mielletään joulun myyntiartikkeliksi et osta ja miksi? 

Kommentit (11)

Vierailija

Vaihtelee aika paljon. Mitään jokavuotisia klassikkoja minulla ei ole, vaan pyrin löytämään jotain mielenkiintoisia uutuuksia, esim. jotain käsityö koruja on tullut ostetta aika paljon. Yleensä ottaen etsin tuollaista paikoista joululahjoja, joten harvemmin ostan mitään jouluaiheisia koristeita tai muuta sesonkiin liittyvää, vaikka ne on varmaan sellaisia, että niitä meneekin kyseisissä tapahtumissa paljon. Tänä vuonna pyrin löytämään myös postikortteja, mutta en kuitenkaan varsinaisesti joulukortteja. Aloitin jokin aika takaperin postcrossing harrastuksen ja siihen haluan löytää jotain hieman mielenkiintoisempia kortteja kuin mitä marketeista ynm. löytää ja tuumasin, että käsityötapahtumista voisi jonkin verran löytyä.

Vierailija

Ollaan menossa tyttären kanssa Porvoon joulumarkkinoille. Sieltä toivottavasti löytyy kaikki lahjat. Jos ei löydy, niin kiipeen myyntipöydälle ja huudan provoo.

Vierailija

Lumikarpaloita, jos löytyy. Ehkä jotain muutakin syötävää.

Yleensä vain kiertelen ja katselen, mutta jos vastaan tulee jokin mukava juttu, ostan useamman lahjaksi (esim. pari vuotta sitten ostin sepän takomia seinäkoukkuja). En yleensä lähde tarkoituksella hakemaan mitään.

1: Postcrossing voisi olla kiva harrastus :)

Vierailija

Kiitos vastauksista! Olemme suoramyyntiä aloittelevia käsityöläisiä ja hieman jännittää tämä ensimmäinen sesonki. Meillä jokaisella on tuotteissa joku "oma juttu", eli ihan samanlaisia ei ole myynnissä kellään. Myyntiin tulee niin pehmeitä ja lämpimiä käsitöitä, kuin puisia ja luonnonmateriaalejakin. Sekä niitä kortteja. Töiden hinnoittelu on tosi hankalaa ja tuntuu että verojen ja materiaalien jälkeen jää aika vähän palkkaa, vaikka varmasti hintalappu antaa muuta ymmärtää. Pelkkä alv on helposti enemmän kuin se mitä tekijälle työstä jää.

Vierailija

Sorry en mitään. Olen luullut, että joulumarkkinoilla myytävä krääsä on ihan menneen talven lumia, jota kukaan ei enää osta. Ihmisillä on muutenkin nurkat täynnä tavaraa.

Vierailija

Onko kukaan käynyt Porvoon markkinoilla? Esitteiden mukaan siellä on kaikkee ihanaa, mutta palstailun myötä jo pelkkä porvoo naurattaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Sorry en mitään. Olen luullut, että joulumarkkinoilla myytävä krääsä on ihan menneen talven lumia, jota kukaan ei enää osta. Ihmisillä on muutenkin nurkat täynnä tavaraa.

kuka arvostaa mitäkin. Itse en pidä kotimaista käsityötä krääsänä. Ellei sitten puhuta bloggareiden "diy"projekteista. Itse ostan saippuoita, kynttilöitä, herkkuja jne. Pienten tekijöiden tuotteita kuitenkin.

intj
Seuraa 
Liittynyt28.10.2015

Korkeintaan käsin tehtyjä makeisia. Huovutetut piippahatut, mehiläisvahakynttilät, rauhanmerkkiä esittävät sormukset, talipallot ja olkipukit eivät ole minun juttujani.

Vierailija

Mä käyn kiertelemässä mutta just noi takorautatuotteet ja keskiaikahatut ei kyllä inspaa.. Jotain ruokaa voisin ehkä ostaa mutta nekin usein jää ostamatta. Esim juustot liian isoissa pakkauksissa tms.. Olenkin viime vuosina miettinyt, kuka noilta eri markkinoilta mitään ostaa..

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat