Laihdunko ikinä kun syön tällä tavalla?

Vierailija

Ensinnäkin haluan sanoa, että mulla on tavoitteena pysyvät elämäntapamuutokset. En ajattele tätä syömisen vahtimista kuurina.

Viikot mulla menee omasta mielestä ihan asiallisesti. Kasviksia, marjoja ja hedelmia tulee syötyä reilusti yli puoli kiloa päivässä. Syön oman käsitykseni mukaan terveellisesti, en käytä sokeria enkä juuri muutenkaan mitään ylimääräisiä makeutuksia, sillä hedelmien ja marjojen oma sokeri riittää mulle. Vältän vehnää ja suurelta osin myös maitotuotteita, sillä ne aiheuttavat minulle vatsa- ja iho-oireita. Viikolla syön aamiaisen, lounaan, välipalan ja päivällisen. Annoskoot ovat pieniä, en syö ähkyyn enkä ahmi. Kaikki siis hyvin.

Sitten tulee viikonloppu. Eilen söin yhden possumunkin, sitten ihan ok ruokaa -uunikasviksia ja lihaa, ei mitään hillitöntä annosta. Illalla viisi tai kuusi jaffakeksiä ja lasillinen maitoa, pitkin päivää yhteensä noin viisi tai kuusi lasillista mehua. Siis tavallista sokerimehua. Kuten näette, sokeria, vehnää, maitoa.

Ei siis mitään hillittömiä mättöjä, mutta onhan tuossa nyt ihan typerä määrä sokeria yhdelle päivälle. Tänään on varmasti taas suht normaalilla ruoalla, mutta kerran viikkoon osuu tuollainen päivä kun en niin kauheasti ajattele mitä suuhuni laitan. Olen ajatellut että se on ehkä ihan ok, niin ei ainakaan tule sellaista pakottavaa ahmismitarvetta kun tietää että no, viikonloppuna voin sitten syödä sitä suklaata jota mun nyt tekee mieli. Tai viikonloppuna voin sitten syödä pitsaa jne. Usein ne himot menee ohitse siihen viikonloppuun mennessä.

Mutta tuleeko tällä tavoin mitään muutosta mun elopainoon? Ylimääräisiä kiloja on todella paljon, että on varaa mistä lähteä.

Kommentit (14)

Vierailija

Riippuu viime kädessä kalorimääristä. Jos sen 6 päivää syöt hieman alle kalorikulutuksesi niin ei tuo yhden päivän herkuttelu tunnu juuri missään.

Vierailija

Koeta jättää se mehu pois. Siinä on yllättävän paljon kaloreita. Itse ainakin huomaan, että herkkupäivä silloin tällöin ei ole paha, kunhan en mätä älyttömästi ja unohdan kokonaan sokeripitoiset juomat. 

Vierailija

En mä normaalisti juo koskaan mehuja, juon vettä sen pari kolme litraa päivässä. Mutta eilen vaan tuli otettua sitä, veden sijasta. :)

Vierailija

Komppaan minäkin tuota mehun poisjättämistä. En pelkästään kaloreiden, vaan hampaidesi takia. Jos tuntuu aluksi vaikealta, niin kokeile vaihtaa mehu vaikka maustettuun kivennäisveteen tai sellaiseen mehu & kivennäisvesi -komboon. 

Mutta älä nyt hyvä ihminen soimaa itseäsi yhden munkin ja muutaman keksin takia, kun muuten tunnut pitävän tiukkaa linjaa. Syöminen ei saa olla pelkkää kieltäymystä, sellainen johtaa helposti vain kahta pahempiin repsahduksiin. Uskon kyllä, että laihdut tuolla metodilla, varsinkin jos olet liikunnan suhteen edes vähän aktiivinen, niinkuin varmasti oletkin.

Vierailija

Turhin kalori on juotu kalori. Mehusta et saa oikeasti yhtään mitään hyvää. Se on vaan sokeria ja ylimääräisiä kaloreita. Se ei edes vie janoa pois, vaan kohta sitä haluaa lisää, kun on jano.

Vierailija

Ihan kaloreista riippuu. Juo mieluummin light-limsaa, jos pitää jotain makeaa juomaa saada. Toki se on aspartaamiuskovaisten mielestä paholaisen juomaa, joka aiheuttaa syöpää ja syövyttää hampaat ja aivot siinä samalla...

Vierailija

Siis normaalisti mä juon vettä tai makeuttamatonta vichyä. Aamuisin pari kuppia kahvia. Mehua ei tule juotua, ei myöskään limuja. Lapsi oli kovassa kuumeessa, joten ostin hänelle kotiin sekamehua että joisi edes jotain. Ja nyt sitten kun on parantunut, niin mehua on jäänyt ylitse ja sitä sitten eilen join. Ei siis ole mun paheeni siinä mielessä, että joisin sitä edes joka kuukausi. Tiedän, että on ihan turhaa ja tyhjä kaloria ja sokeria vain. :)

Makeutusaineita mä muuten välttelen myös, saan niistä vatsakipuja. Joten lightjuomatkaan ei oo mun juttu.

Kiitos muuten kannustavista kommenteista, en ajatellut saavani näin positiivisia viestejä :)

Vierailija

Mä olen nyt tiputtanut 3kk aikana 7kg ja aika rennosti olen ottanut ja pitänyt niitä herkkupäiviä. Välillä paino pysynyt paikoillaan, mutta taas lähtenyt laskuun. 

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat