Alkoholisti

Vierailija

Tunnistaako alkoholisti itse ongelman? Jos tunnistaa niin miksi se ei sitten lopeta sitä?

Kommentit (5)

Vierailija

Enemmän tuntuu että muilla se ongelma on. Ei se, että jonkun tsirbun mielestä pari saunakaljaa on alkoholismia muuta asiaa miksikään.

Vierailija

Alkoholismi on riippuvuussairaus, johon kuuluu myös asian kieltäminen. Kuten mielenterveysongelmainen voi olla sairaudentunnoton, myös alkoholistit hyvin pitkälle ovat sellaisia. Riippuvuussairaus taas tarkoittaa sitä, että ihminenon tullut riippuvaiseksi päihteestä taimuusta riippuvuuden aiheuttajasta. Päihteestä on tullut merkittävä asia, josta ei noin vain luovuta. Riippuvuus muokkaa ajattelumallejamme, käyttäytymistämme, vääristää tunteitamme ja hukuttaa oman tahdon alleen. Riippuvuussairaudesta ei voi parantua kokonaan, mutta toipua voi, jos päättää, että haluaa lopettaa juomisen. Yleensä tähän tarvitaan ammattiapua, etenkin jos riippuvuus on edennyt pitkälle, mutta ilmankin se on mahdollista. Toipuminen tarkoittaa päihteen käytöstä pidättäytymistä lopun iäksi, sekä omien tunteiden kanssa työskentelyä, koska riippuvuus on usein vääristänyt minää ja toimintaa, joten on löydettävä uusi tapa elää ja olla raittiina niin, että se tuntuu mielekkäältä.

Päihderiippuvuus on elinikäinen, koko ajan etenevä ja kuolemaan johtava sairaus, jos sitä ei hoida.

Vierailija

Tunnistaa. En vain silti osaa lopettaa. On se vaan niin mahtava kaveri tuo kuningas viina. Kuninkaan kanssa kaikki vaikeudet tuntuvat voitettavilta, jopa ne, joihin olen hänen kanssaan joutunut. Toisaalta kuninkaan kanssa olen saavuttanut myös jotain sellaista jota en olisi saanut ilman hänen apuaan.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat