Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, joiden koirat barffaa 50/50-tyylillä, mitä nappulaa syötätte?

Vierailija

Kysymys tulikin jo otsikossa. Olen suunnitellut korvaavani osan koiran nappularuuasta lihalla. Kylmätilat ovat niin rajalliset ettei lihoja voi suuria määriä hamstrata. Koira on leikattu ja taipuvainen lihomaan.

Kommentit (7)

Vierailija

Vaihdellen jotain näistä: Acana Singles Lamb & Okanagan Apple, Royal Canin Veterinary Diet Sensitivity Control tai ProBooster sensitive Lamb.

Vierailija

Meillä ei kyllä barffata vaan syödään raakaruokaa ja niin veikkaan, että teillä muillakin. Silloin kun meni vielä 50/50 syötin ANFin Performancea.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei kyllä barffata vaan syödään raakaruokaa ja niin veikkaan, että teillä muillakin. Silloin kun meni vielä 50/50 syötin ANFin Performancea.

Mikä ero näillä on? Kaikkihan puhuu barffaamisesta, jos koiralle syötetään vain lihaa.

Vierailija

Jos puolet lihaa, rasvaa, luita ja kuitua, niin ihan kauheasti ei ole ruuan merkillä väliä. Itse ostan hinta-laatu suhteeltaan järkevimpiä, eli Jeppeä tai Jahti-Vahtia.

Näitä viljapitoisimpia ja värjättyjä ruokia en ehkä ostaisi, mutta turha niitä lihapitoisimpia on ostaa.

Vaikka koira tarvitsee lihaa, ei se kuitenkaan ole verrattavissa kissaan. Turha lähteä liiottelemaan. Liika proteiini muuttuu vain energiaksi. Ja rasittaa sisäelimiä.

Älä stressaa turhaan. 50/50 valinta on mielestäni hyvä ja aika huoleton valinta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jos puolet lihaa, rasvaa, luita ja kuitua, niin ihan kauheasti ei ole ruuan merkillä väliä. Itse ostan hinta-laatu suhteeltaan järkevimpiä, eli Jeppeä tai Jahti-Vahtia.

Näitä viljapitoisimpia ja värjättyjä ruokia en ehkä ostaisi, mutta turha niitä lihapitoisimpia on ostaa.

Vaikka koira tarvitsee lihaa, ei se kuitenkaan ole verrattavissa kissaan. Turha lähteä liiottelemaan. Liika proteiini muuttuu vain energiaksi. Ja rasittaa sisäelimiä.

Älä stressaa turhaan. 50/50 valinta on mielestäni hyvä ja aika huoleton valinta.

Näin minäkin olen pohtinut. Toisaalta kalleinkaan ja laadukkain nappula ei korvaa raakaa lihaa. Laskeskelin, että halvemmalla nappulalla ja raaoilla lihoilla, luilla yms hinta on lähes sama kuin kalliimmalla nappulalla. Nykyinen kuivaruoka maksaa noin 40 euroa kuukaudessa.

ap

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat