Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aikuisiällä korvatulehdus?

Vierailija

Mitä oireita? 

Minulla on ollut viikon verran vasen korva aivan lukossa, en kuule mitään, on jotenkin tunnoton ja kihelmöi. 

Kipua ei kylläkään ole.

Onko kenelläkään kokemuksia mitä se voisi olla? 

Kommentit (8)

Vierailija

Tuskin on tulehdus jos ei kipua. Kävisin lääkärissä, ikävä tunnehan tuo on. Yksityiset lekuriasemat ovat auki, tänäänkin. Toipumisia

Vierailija

Humisee ja tämän myötä syke lyö nopeasti ja tunnen sen epämiellyttävästi. 

Kaupassa tai muualla missä on ihmisiä ahdistaa olla, kun kuulee puheet jotenkin kaikuna. 

Varaan joo lääkärin, jos tämä vaiva jatkuu :) Ap

Vierailija

Minulla oli tuo. Takana pitkä historia lapsuudessa korvaongelmia putkituksineen. Aina kipua lentokoneessa (käytän avaavia lääkkeitä ja suihkeita) ja lievä kuulon alenema.

Tuli siis nuo kuvaamasi oireet. Muutaman päivän viiveellä pääsin erikoislääkärille (terveyskeskuslääkäri ei osannut tehdä mitään). Nielua ja korvaa yhdistävä putki oli yksinkertaisesti turvonnut umpeen - ei tulehdusta - ja keräsi nestettä, mutta koska minun tärykalvot oli jo lapsuudessa niin venyneet ja kärsineet, ei kipua tullut kuten normaalilla ihmisellä ehkä tulisi. Tärykalvo puhkaistiin ja sain parin viikon karanteenin uimisesta ja muistaakseni saunasta, korvaa piti suojata.

Kuulo testattiin tuosta ehkä puolen vuoden päästä ja taas se oli heikentynyt :( Lienee pysyvä menetys. En siis halua pelotella, mutta kehottaisin käymään lääkärissä pikaisesti!

Vierailija

Minulla ei ole koskaan korvatulehdukset koskeneet yhtään, on tuntunut vain kutitusta, korva ollut ehkä vuotava ja lukossa, vähän sen tuntuinen kuin sinne olisi tungettu jotain tukkeeksi. Käy ihmeellä lääkärissä.

Vierailija

Kuulo on niin tärkeä aisti, että mene toki nopeasti lääkäriin. Parhaimmillaan siellä on vaan tärykalvoon jumahtanut vahatulppa, joka sekin pitää poistaa, mut pahimmillaan siellä on jokin joka vaatii välitöntä hoitoa.

Itselläni on korvatulehdukset aikuisiällä olleet todella kipeitä. Mieluummin ottaisin melkeimpä minkä muun vaivan tahansa, kuin päänsisäisen järkyttävän kivun.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat