Lasten "jakamisesta" erossa
Meillä 5 lasta ja mies päätti ottaa eron, on löytänyt itselleen uuden ja paremman naisen.
Tänään käytiin sossussa inttelemässä lasten asumisjärjestelyistä ja tämmönen tuli sitten paperille. Mielestäni NIIN sekavaa,mutta suostuin kun en enempää jaksanu tapella.
Eli; 2 vanhinta (11v ja 10v) ovat vuoroviikoin molemmilla.
9v ja 3v asuvat minulla kokonaan, käyvät halutessaan sitten isällään.
7v asuu isällään kokonaan, käy halutessaan minulla.
Eli näiden kolmen osalta ei kirjattu mitään tapaamisoikeuksia/velvollisuuksia vaan tosiaan näin.
7v on ainoa poika, muut tyttöjä.
Onko muiden mielestä erikoinen järjestely?
Kommentit (22)
Jos te eroatte miksi lasten pitää myös erota??
Lapset sinulle tai isälle mutta ei eri paikkoihin.
Viikko ja viikko systeemi voi toimia jos olette väleissä kuitenkin miehen kanssa.
Niin ja koulu ja hoidot pysyvät samoina.
Jos erota pitää niin mun mielestä ainoa hyväksyttävä ratkaisu on se että lapset asuu kotonaan. Vanhemmat hankkivat YHDESSÄ yksiön parin kilsan päästä ja vuorottelevat kotona asumista. Yksiöön saa toki tuoda seuraakin.
SÄälittää ne lapset jotka joutuu ravaamaan kodista toiseen. Kauheaa. Itsekin vihaan lyhyttäkin matkalaukkuelämää esim remontin aikana kun pitää kaverien nurkissa olla. Vielä hirvittävämpää se on lapselle, herranjumala!
minä muutin pois). Vanhimmat tytöt ottivat tämän eron tosissaan raskaasti eikä heistä kumpikaan halunnut eikä osannut päättää, kumman luona haluavat asua ja siksi sossuntäti oli kovasti sitä mieltä, että tämä ratkaisu on paras.
Tuon 9v osalta asiaa ei kauheasti edes käyty läpi, minä olin alunperin ehdottanut, että kaikki 4 lasta asuisivat esim. 2vkoa mulla, 2vkoa miehellä jne. Ja kuopus jäis mulle & olis joka toinen vkonloppu isällään. Pojan kohdalla mies ei suostunu tuohon järjestelyyn ja isoimpien kohdalla sossuntäti ei suostunu. Koska 9v ei oo sanonu asiaan oikeastaan mitään vastaan, vaan lähinnä haluaa olla pikkusiskon kans samassa paikassa, niin siksi kuulemma näin.
Sinällään, mies on todella ihana isä ja asumme nyt saman koulupiirin alueella, n. 2,5km päässä toisistamme. Sikäli ei mulla mitään sitä vastaan ole, että poika jäi hänelle, mutta kauhistuttaa lähinnä ne viikot, kun poika on yksin siellä. On kuitenki tottunut siskojen pyörinään ympärillään.
ap
Vai muhinoisitko sinä uuden kumppanisi kanssa samassa sängyssä, jossa viimeviikolla on nesteitä herutellut eksäsi oman kultansa kanssa???
HALOO!
Saahan ne lakanat vaihdettua. Kyse on siitä että osaako aikuiset ihmiset keskustella asioista. Eikä sinne kaikkia 4 ihmisen tavaroita tarvi roudata, vain ne jota sillä viikolla tarvitsee (yksi matkalaukku). Perustavarat voisi tässä kämpässä hankia yhdessä (astiat, petivaatteet yms). Ja jos on niin nestekammo niin voihan peitonkin yms vaihtaa :)
ja ap ei voi hankkia itselleen uutta puolisoa kuin vain joka toiseksi viikoksi.
Voihan, ihan koko ajaksi. Vaihtelevat asuinpaikkaa vaan. Ai niin, eihän sit kukaan lasten ehdoilla elä.
Niin ja jos se toinen ex-puolisoista haluaa mutttaa Uuden kanssa jonnekin niin muuttakoon, kunhan tulee lasten kanssa asumaan niiden kotiin joka toinen viikko.
Sivutetaan se siis suosiolla, heh
Miten teillä ap muutes on noi elarit sitten kahdesta vanhimmasta lapsesta, siis niistä vuoroviikoin asuvista? Ja kumman luona he ovat kirjoilla siis kumpi saa lapsilisät heistä ja mahdollisen asumistukiosion?
Mun mielestä on ihan ok että 7v poika asuu isänsä kanssa ja tytöt äidillään, miten meinasitte sitten tapaamiset järjestää? Voi meinaan käydä niin että tuo löyhä "vanhemmat sopii keskenään" ei oikein onnistu pidemmän päälle syistä tai toisista...
Voimia ja tsemppiä sulle jatkoon tyttöjen kanssa, hyvin te pärjäätte niinkuin ne miehetkin tahollaan :)
Voihan, ihan koko ajaksi. Vaihtelevat asuinpaikkaa vaan. Ai niin, eihän sit kukaan lasten ehdoilla elä.
Ihan oikeasti surkuhupaisa ajatus koko yksiö lakanan ja asukkaiden vaihtoineen vuoroviikoin, buaahhahhaa
Ihan oikeasti surkuhupaisa ajatus koko yksiö lakanan ja asukkaiden vaihtoineen vuoroviikoin, buaahhahhaa
Asutaanhan sitä hotellissakin. Kämpän funktio olisi olla hotelli sille vanhemalle, jonka vuoro ei olisi asua kotona. Jos rahaa riittää niin hommatkoon vaikka kaiklle omat kämpät, ihan sama. Lapsia ei kuitenkaan saa laittaa kulkemaan talosta taloon niin kuin huutolaiset aikanaan. Ei riitä ymmärrystä "vanhemmalle", jonka mielestä lapsen kulkeminen talosta taloon on ok.
sun uusi miehesi ja ex-miehesi ja hänen uusi naisensa varmasti haluavat alkaa sun kanssa vaihtelemaan yksiössä lakanoita ja mahdutte hyvin sinne huomioiden myös uuden puolison lapset ja mahdolliset yhteiset lapset uudesta liitosta niiden tarinan "alkuperäisten" lasten eli sun ja exäsi lasten lisäksi,
tai hei, toihan on rahallisesti kannattavaa, asutte vuoroviikot sun ja exäsi hankkimassa yksiössä ja seuraavan viikon aina miehesi ja hänen exänsä hankkimassa yksiössä heidän lastensa kanssa! Hienoa.
tai jos ei uudet kumppanit ja exäsi suostukaan tähän yksiön vaihteluun niin sittenhän sun ei tee tiukkaakaan antaa lapset isälleen ilman että haet heitä koskaan sun uuteen kotiin etteivät joudu matkustamaan raukat.
Hyvä että onnistuu teillä, monilla muilla sitten ei onnistukaan :)
Mä en tajua logiikkaasi. Sun mielestä on outoa että vanhemmat muuttaa mutta ihan tavallista että lapset muuttaa kodista toiseen?
Ja sanoin jo ettei yksiökuvio ole pakollinen. Ihan yhtä hyvin voisin muuttaa uuden kumppanini luksuskämppään ja vaihtaa lasten kotiin vuoroviikoiksi. Uusi kumppani saisi muuttaa mukana tai sitten ei. Jos uudella kumppanillani olisi sama vuoroviikkojärjestely, niin tekisimme niin että asuisimme viikon yhdessä ihan missä vaan ja toisen viikon aina omien lastemme luona. Tai sitten vaitelisimme kotia siten ettemme edes omaa kaipaa. miehen lasten luota omien lasteni luokse. EI edes olisi kallista kun kuitenkin maksen puolet omien lasteni kodista.
Mä en jaksa tätä vatvoa enempää kun sulla ja lapsesi isällä sekä molempien uusilla ja uusien exillä toi toimisi niin hyvä teille ja lapsillenne.
Ja sun mielestä varmaan sisarpuolet on ihan täysin järkyttävää mitä aikuinen voi eron jälkeen tehdä? No ainakaan sun lapsille niitä ei voisi uudessa liitossasi siunaantua, sillä missäs he asuisivat ne vuoroviikkosi? ;)
Vaadi muutosta, ota maanataina yhteyttä sossuun ja pyydä tapaamis järjestelyt myös muiden osalle.
Esim, joka toinen viikonloppu noi kolme on sulla ja joka toinen isällään
.en vaikka kenen etu olisi kyseessä, joku ihmisoikeus se on mullakin, kun kerran moisesta eroon pääsin, huh huh.
silloin kun he ovat sinulla ja muutenkin varmaan lapset sompailet edes takaisin tuota väliä, jos vain sallitte sen tapahtua
samassa kämpässä asuminen vuoroviikoin ilman kauheita riitoja, niin he erosivat alunperinkin ihan turhaan.
AP:n järjestely ei kyllä kuulosta minusta ihan ideaalilta sekään, en kannata sitä että lapset joutuvat erossa eroon paitsi toisesta vanhemmastaan myös sisaruksistaan, mutta onhan se tietty helpompaa yksinhuoltajana rundata 2-3 lasta eteenpäin kuin viiden katrasta.
onko tämä myös 7v:n tahto?